❛ can you feel me when i think about you? ❜
⋆ ˚。⋆୨୧˚
sekarang hanya Iman, Mia dan Naim sahaja di dalam wad. family dia yang lain semua dah balik kena halau dengan Mia. dia tidak peduli pasal family dia, dia fikir pasal adik dia sahaja sekarang ni. setiap masa dia berdoa supaya adik dia sedarkan diri.
"Mia..." panggil Naim. sedih dia lihat keadaan Mia dah tak tentu arah sekarang ni.
Mia hanya mengabaikan panggilan Naim tu. dia memegang erat tangan adiknya sambil berdoa dalam hati.
Iman pula hanya diam duduk di sebelah kanan Kahar. setiap inci tubuh lelaki itu di simpan dalam benak ingatannya.
Kahar sekarang berada dalam keadaan tidak sedarkan diri dengan kedua belah tangannya di sambung dengan infus satu untuk menambah darah ke dalam tubuhnya dan satu lagi memasukkan cecair intravena. mulut dan hidungnya juga dimasukkan tiub. kepalanya dibalut. keadaan Kahar cukup mengayat hati.
Naim pun dari tadi mata tidak lekang dari wajah Kahar. dia sungguh rasa bersalah, bersalah sangat dengan Kahar sekarang ni. walaupun semua ini perbuatan adik dia.
mereka sedang termenung dikejutkan dengan pintu wad yang terbuka. masuklah Hakeem, Zahrin, Fahmi, Puan Faniza, Mr Sin dan juga.... Fakhri dan Ayam.
Iman nampak kehadiran Fakhri pun naik tidak berpuas hati, dia pun bangun dan menarik lelaki itu keluar dari wad itu. dia tahu Mia pun tak mahu tengok wajah Fakhri sekarang.
Iman menolak tubuh Fakhri kuat ke dinding dan hujung kolar baju lelaki itu dicengkam kuat.
"puas hati kau?" tanya Iman benggang. muka dia pun dah mula naik merah.
"aku tanya kau ni, puas hati tak?" Iman menaikkan nada suaranya.
Fakhri tidak menjawab, dia hanya diam sahaja. dia tahu ni salah dia dan dia sikit pun tak rasa puas. dia yang mulakan semua ni. he ready to be blame for everything.
Iman merenung sedalam dalamnya anak mata Fakhri tatapi lelaki itu cuba untuk mengelak daripada bertentang mata dengan dia.
seminit mereka berkeadaan begitu, bahu Iman disentuh oleh seseorang. dia memusing lihat ada Naim di sini.
"biar aku handle dia, kau pergi masuk dalam tengok Kahar" suruh Naim. dia ada benda yang dia nak berbincang dengan adik sekarang ni.
Iman melepaskan genggaman dia pada kolar baju Fakhri. dia menolak kuat lelaki itu sebelum masuk semula ke dalam wad.
di dalam dia lihat semua sedang berkumpul mengelilingi Kahar. dia mengambil tempat dibelakang Mia.
"how bad his condition?" tanya Puan Faniza. sebak dia tengok pelajar dia terlantar macam ni.
Kahar is one of the top student in her class. she have a great relationship with him as a student and teacher. Kahar always asked her to help him with his lesson and homework. she can't believe this happened.
"worse, dia dalam koma sekarang" jawab Mia tanpa secalit perasaan dalam kata katanya.
yang lain kecuali Mia dan Iman terkejut mendengar.
"ko...koma." Hakeem tidak percaya dengan apa yang baru sahaja dia dengar. dia akan hilang kawan baik dia ke?
Zahrin dan Fahmi geleng nafikan semua ini. Kahar tak boleh tinggalkan mereka bertiga.
Mia hanya mengangguk.
"i never thought this thing would be this bad. this can be considered a case of attempted of murder" Mr Sin bersuara.
dia tidak pernah sangka seteruk ini kesan jika sistem high council ini dikacau.
"what should we do know?" tanya Ayam. dia pun tak kurang juga rasa bersalah.
"i don't know, maybe sumbat kawan baik kau masuk penjara" kata Iman kasar. Ayam hanya diam sahaja selepas itu. tidak berani bercakap apa apa.
"i have no idea but since everything is messed up now, we have to try stop this system. that's the only way" Mr Sin. yang lain mengangguk setuju.
"no" Naim bersuara. dia kembali masuk ke dalam wad itu.
"let me being a kapla and stop this" kata Naim kata dengan penuh tekad. dia dah berniat lama untuk menghentikannya semua ini tapi sebelum itu dia kena berlawan dahulu dengan Fakhri as a revenge.
revenge for everything that happened to him and Kahar
Iman faham daripada ekspresi muka Naim itu. dia mengangguk ke arah lelaki itu. dia setuju dengan tindakan lelaki itu. walaupun dia tidak sepenuhnya tahu tapi dia dapat agak.
"i trust you to help me take a revenge for Kahar"
˚୨୧⋆。˚ ⋆
YOU ARE READING
protection; a. kahar
Fanfiction❝ let me take care of you and your heart ❞ lowercase | ooc kahar start: 14th March 2023 end : 17th March 2023 @ieqachoii | 2023