C17: guilt and concious

190 12 5
                                    

❛ you are the best thing i have ever waited for ❜

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

you are the best thing i have ever waited for

⋆ ˚。⋆୨୧˚

sekarang sudah menunjukkan pukul 2 pagi, Fakhri masuk ke dalam wad Kahar. di situ dia lihat Kahar sedang bertarung dengan nyawanya sendiri. bilik itu hanya bertemankan bunyi ECG monitor sahaja (mesin yang monitor detak jantung)

Fakhri membawa ke kerusi di sebelah kanan katil Kahar. dia labuhkan punggung di situ.

akhirnya dia dapat peluang untuk menjenguk lelaki itu. dia ada cuba beberapa kali namun di halang oleh Iman, Mia dan abangnya sendiri, Naim.

"aku..." Fakhri memula kata.

"aku minta maaf" Fakhri akhirnya menghamburkan tangisan yang telah lama dia simpan.

"tolong bangun Kahar" minta Fakhri. hati dia tidak akan pernah kurang rasa bersalah tapi dia mahu memperbetulkan semuanya.

"aku surrender, kau menang" dia tahu semua pertarungan itu tidak penting lagi buat masa sekarang tapi dia tidak peduli. dia cuma mahu Kahar sedar sahaja.

"aku janji takkan kacau kau lagi"

"tolonglah bangun..."

"hidup aku takkan pernah tenang selagi aku tak dapat maaf kau"

"tolong Kahar tolong"

Fakhri menangis sambil melihat tangan dia yang kita sedang terketar ketar.

lelaki itu bangun dari kerusi dan mengahmpiri di dinding. dinding itu dia tatap untuk seketika sebelum dia hayunkan buku lima di situ namun tidak sempat dia mahu menumbuk Fakhri berhenti.

sudah, kau tak perlu nak hancurkan apa apa lagi.

dia menyadarkan badan ke dinding dan perlahan duduk ke bawah lantai.

lelaki itu melepaskan tangisan pilu.

"apa yang aku pegang semua hancur"

"aku sentuh kau Kahar dan tengok apa yang aku buat"

"aku bunuh kau..."

"aku minta maaf, Kahar. tolong maafkan aku"

tanpa Fakhri sedar air mengalir dari tubir mata Kahar. lelaki itu dengar. dia dapat menangkap setiap patah kata Fakhri itu.

─────────────────

sudah seminggu lebih keadaan Kahar sebegini, tiada sebarang perubahan pada keadaan Kahar. Iman dan Mia bergilir gilir menjaga Kahar. yang lain ada juga datang melawat Kahar sekali lagi dua hari lepas tapi sekarang mereka kena fokus dengan pembelajaran masing masing. SPM pun tak lama sangat lagi.

Iman mencuci badan Kahar menggunakan kain basah. muka, lengan lelaki itu dilap dengan penuh dengan kasih sayang.

"sayang..."

protection; a. kahar Where stories live. Discover now