Turan Şahin - Ya Ben Anlatamadum
0.6
"Kızım bilmiyorum dedim da," diyen Feyza ile ellerimi sarıya dönük saçlarına dolamamak için zor tutum, gerçi istesem de dolayamazdım çünkü görüntülü konuşuyorduk. "nereden bileyim ben Yağız abim kimi seviyor."
"Feyza," dedim derin bir nefes alıp. "Yağız abinin kimi sevdiği önemli değil önemli olan kız meselesine Gökhan'ı dövmüş olması." Bu gece zorluydu ama yaşanılanları unutmamak için eve gelir gelmez Feyza'yı görüntülü aramıştım. Beste abla, öylece kapıdan çıkıp geçmiş bir daha biz kalkasıya kadar benim suratıma bile bakmamıştı. Yağız abi zaten ben dışarıya çıktığımda çoktan ortadan kaybolmuştu babam da ayıp olmasın diye bir saat daha oturup ardından uykusunun geldiğini belirterek evimize gelmemizi sağlamıştı.
"O kadar seviyor demek." diyen Feyza olaya yine romantikliğini konuşturup bakınca çığlık atmamak için kendimi zor tuttum. "Gökhan'ı da eklesene aramaya." demesi ile bende grup konuşmasına Gökhan'ı davet ettim ama çağrımıza yanıt alamadık.
"Siz ne zamandır konuşmuyorsunuz Gökhan ile ?" diye sordum, Feyza birkaç saniye düşündükten sonra "Bir hafta oluyor galiba ya. Morali bozuk gibiydi biz konuştuğumuzda da beni başım ağrıyor, diye geçiştirdi."
"Buğlem'in mi ağzını yoklasak ?"
"Yok kızım ya şimdi onunla araları nasıl bilmiyoruz karışmayalım."
"İstemeye gidelim demiş babana, nasıl bilmiyoruz aralarını ?" dedikten sonra aklıma gelen size gelin olur bana yar olmaz lafı ile kamera ekranına adeta gözümden ateş çıkartarak baktım ve kendimi kontrol edemeyerek "Lan," dedim ama bağırdığımı öğrenince elimi hızla dudaklarımın üzerine kapattım. Annemden yine yirmi dört yaşına geldin adlı şiir ile azar yemek istemiyordum.
"Kuymağunda sinek görmüş gibi ne bağırıyorsun yavrum ?"
"Feyzaa," dedim ismini uzatarak. "ya Yağız abi Buğlem'e aşıksa ?"
Feyza'nın suratını yavaşça ifadesizleştiğinde aynı zamanda da "Salak salak konuşma." diye bana cevap verdi.
"Kızım sana diyorum size gelin olur bana yar olmaz dedi. Odanın kapısında beni yakalayınca da sordu, Buğlem'i tanıdığımı biliyor herhalde."
"Gökçen, mallaştın iyice. Yağız abim kardeşinin sevdiğine bakar mı ?"
"Kızım nereden bilsin sevdiği olduğunu ?"
"Gökçen kalk git yat arkadaşım, beni delirtme burada."
"Aman iyi be," dedikten sonra Feyza'ya dil çıkardım ve en sinir olduğu şeyi söyledim. "sen oradayken abilerinden birinin çocukları olsun da bana hala desinler sen de ağla."
"Gökçe dikkat et de sen anne olma ben orada yokken."
"He," dedim. "Gökçe bulur kocayı da Gökçen bulamaz." Aramayı sonlandırdıktan sonra Beste ablanın beni kınayan bakışları gözümün önünden silinsin diye telefonumdan izleyecek bir şeyler açıp uyumaya çalıştım.
-
Staj yapacak bir tane bile yer bulamazken ağlar halde eve girdiğimde salonda oturan Mesude teyze, Gülcan teyze ve annemi bulmayı beklemiyordum. Sanırım dün gecenin değerlendirmelerini yapıyorlardı ya da Yağız abiyi gitmekten nasıl alıkoyacaklarını planlıyorlardı.
"Hoş geldin annem."diyen annem ile herkesin bakışları bana döndüğünde "Hoş buldum, sizler de hoş geldiniz."diye karşımdaki Boztepe gelinlerine doğru konuştum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yağız Yerin Gökçeni
General FictionMahalle hikayesi. Tamamlandı. "Gökçen," dedi içli içli. "yanıyorum görmüyor musun da." Sıcak nefesi eğildiği için dudaklarıma vurmaya devam ederken siyah olan gözlerinin yoğunluk ile daha da karardığının farkına vardım. Uzaklaşmam gerekiyordu, uzakl...