Burhan
"Dondurma mı yesek? Böyle soğuk soğuk?"
Minnak Hayri atıldı. Büyümüş de küçülmüş.
"Aynen bro alalım."
Benden altı yaş küçük. On üç yaşında velet. Saçlarını karıştırıp kendime çektim. Süslü Makbule arkadaşlarını tercih edip ekti bizi. Lan abla, yapılır mı bu bize?
Dondurmacının önünde durup ortaya karışık bir şeyler aldık. Teravihten sonra iyi gidiyor. Babamla annem eve geçtiler. Biz de abi kardeş takılıyoz.
"Eve gidelim, yoruldum." diye mızmızlanmaya başladı Hayri. Dondurmayı bitirdim o sırada.
"Tamam gidelim. Süslü Makbule gelmiştir eve belki."
"Yok gelmez o. Sahura kadar pijama partisi yaparlar onlar. Sonra babam alır onu. Keyfi gıcır valla."
Ensesinden yakalayıp güldüm.
"Ne dert çektin lan? Bizim de keyfimiz gıcır. Biz de eve gidince pijama partisi yaparız."
Cıkladı. Dondurmayı ağzına burnuna bulaştırmış. Sözde koca adam. Şu hâle bak.
"Ben seninle parti marti yapmam. Çok sıkıcısın. Ha bu arada Ayseloşlar yarın bize geliyor. Anlarsın ya."
Pöfledim. Meşhur ojeler.
"Kız gibi oje sürdürtüyor sana." dedi Hayri gülerek. Boş ver dercesine başımı kaldırdım. Kuzen candır.
"Ahsen diye bir kız vardı. Bir ara bahsediyordun. Ne yapıyor o?" deyip dondurmasını yemeğe devam ettiğinde güldüm.
"O abla ya. Yine tarzımızı beğendiremedik."
"Hadi be! Saçlarını jöleyle mi yapıştırsan?"
Gözlerimi devirdim. Yok daha neler.
"Peder Bey az oturaklı ol diyor. Ahsen'den yardım alıyım dedim ama olmadı. Sınıfta tek oturaklı kız o. Mert'in başını da şişiriyorum ama annemden bilirsin kadın eli bir başka olur."
"Aman dikkatli ol bro. Kız yanlış anlamasın seni. Seviyor falan. Sapık damgası yeme."
Cıkladım.
"Aklı başında biri. Düşünmez öyle boş şeyler."
___
"Yüzünü yıkadın mı sen?"
Ağzıma peynir atıp başımı salladım. Gözlerimi açamıyorum.
"Yıkadım anne ya. Yorgunum sadece. Yedim peynir." dedim sersem sersem.
"Öyle olsun bakalım. Hayri yavaş ye oğlum."
Ensemde hissettiğim elle başımı kaldırdım. Babam beni kendine çekip kolunun altına aldı. Gözlerimi kapatıp yerime sindim.
"Yemeğini ye, yat. Okulun var. Sabah bırakırım seni." deyip saçlarımı okşadı. Başımı kaldırıp önüme döndüm. Felaket yorgunum, gitmiyor.
"Ben su içip yatacağım-"
"Olmaz öyle şey. O kadar şey hazırladım. O tabaklar bitecek."
Gözlerimi sıkıca kapatıp açtım. Süslü Makbule yerine kurulmuş. Telefonuyla ilgileniyor. Çok enerjik.
"Abla yeni mi geldin sen?"
Başını kaldırıp cam gibi parlayan boncuk boncuk gözleriyle bir süre yüzüme baktı. "Yok brocuğum. İki saat oluyor geleli."
"Orucu uykuya tutturacak oh." dedim gülerek. Hayri gülüyor.
"Hadi ordan be. Yarın bir tek boş günüm zaten."
Taze öğretmen. Babamın yeni açtığı dershanede öğretmenlik yapıyor. Matematik öğretmeni hanımefendi. Süslü Makbule.
"Tamam bir şey demiyorum, ye yemeğini."
Çayımdan yudumlayıp gözlerimi masada gezdirdim. Ne yiyecektim?
____
Sınıftan içeri girdiğimde birkaç kişi vardı sınıfta. Ahsen de var. Dur az konuşayım onunla.
"Günaydınlar!" diye giriş yaptım. Birkaç kişi cevap verdi. Ahsen düşünceli bir hâlde duruyordu. Ne düşünüyorsa artık çok derin.
"Ahsen abla.... Ne yapıyorsun?"
Başını dalgınca kaldırdı. Sonra ne var bakışı attı bana. Onu taklit ederek aynı bakışı yolladım. Duraksadı.
"Deneme sınavı olacakmış bugün." dediğinde konu anlaşıldı. Olacaksa olsun aman.
"Olacaksa olsun. Relax."
"Ben çok kasılıyorum. Senin rahatlığından azıcık bende olsa oho..."
"Veriyim istersen." dedim gülerek. Kaşlarını çattı.
"Deneme sonuçta. Deneyip çıkacaksın."
"Derslerim iyi değil. Ne halt yiyeceğim?" dedi ağlamaklı çıkan sesiyle. Kaldım.
"Lan ne olacaksa olsun. Boş ver salla. Senden kıymetli mi?"
Elleri yüzüne giderken yerinden kalkıp yanımdan geçti. Gözlerimle takip ettim onu. Sınıf kapısına giderken Tarık çıktı karşısına. Bir an irkilse de çıktı sınıftan. Ben şimdi bu eğitim sisteminin...
Neyse küfür yok.
Aklıma gelenle sırıttım. Baba torpili iyidir. Deneme sınavı iptal olsun.
✨
Burhan, Hayri, Makbule.
Sevdim bu isimleri ben😁
Düşünceleriniz?
Biraz tartışalım jcnsjs
Sahura doğru yol alıyoruz ;)
RelaxDaNeOliyi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AHSEN
SpiritualKitapları rasgele çantama koyup çantamı sırtıma taktım. Sınıf kapısına doğru ilerlerken önümde beliren kişiyle nefesimi tutup gözlerimi kocaman açtım. Ciddiyetle yüzüme bakıyordu. Ölmem değil mi? "Korkma hemen." deyip yanımdan geçti. Tuttuğum nefesi...