Genç kız ve ya kadınsanız lütfen dikkatle bir defa okuyun rica ediyorum. Kendinizi mal değil de insan olarak görüyorsanız kadın haklarını lütfen bilelim. Kadın kendine değer vermezse herhangi bir erkekten değer beklemeyin. Bu ister baba, abi, kardeş, amca, dayı... yada sokaktan geçen herhangi biri,insan olarak görülmek suç değil.
6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Türkiye'de kadına karşı şiddetin önlenmesine dair kanundur.KANUNUN AMACI
Şiddete uğrayan veya şiddete uğrama tehlikesi bulunan kadınların, çocukların, aile bireylerinin ve tek taraflı ısrarlı takip mağduru olan kişilerin korunması ve bu kişilere yönelik şiddetin önlenmesi amacıyla alınacak tedbirlere ilişkin usul ve esasları düzenlemektir
(şiddet gören ya da bu yönde bir tehdit altında bulunan kadın, çocuk, aile bireyi ve tek taraflı ısrarlı takip mağdurlarının korunması ve bu kişileri hedef alan şiddetin önlenmesi için alınacak önlemleri düzenlemektir. Kanun fiziksel şiddetin yanı sıra, ekonomik, psikolojik, cinsel şiddet gibi farklı şiddet türlerini de kapsamaktadır.)
Bu Kanunun uygulanmasında ve gereken hizmetlerin sunulmasında aşağıdaki temel ilkelere uyulur:a) Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ile Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası
sözleşmeler, özellikle Kadınlara Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi ve yürürlükteki diğer kanuni düzenlemeler esas alınır.b) Şiddet mağdurlarına verilecek destek ve hizmetlerin sunulmasında temel insan haklarına dayalı, kadın erkek eşitliğine duyarlı, sosyal devlet ilkesine uygun, adil, etkili ve süratli bir usul izlenir.
c) Şiddet mağduru ve şiddet uygulayan için alınan tedbir kararları insan onuruna yaraşır bir şekilde yerine getirilir.
ç) Bu Kanun kapsamında kadınlara yönelik cinsiyete dayalı şiddeti önleyen ve kadınları cinsiyete dayalı şiddetten koruyan özel tedbirler ayrımcılık olarak yorumlanamaz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Y@Ş@M
ChickLitNe ararsan var karışan bebekler mi? Öldü sanılan bebek mi? İhmal mi? Ön yargı mı? Görelim bakalım neler var bende bilmiyorum yazdıkça görücez artık. Hikayeyi yazarken heyecana kapıldığım için noktalama ya da yazım yanlışı gibi olan şeylere dikkat ed...