Deel 1🥰

884 11 2
                                    

Hoi hoi! Dit is m'n eerste boek dus
verwacht niet teveel en zeg als ik iets beter moet doen ofz xx💋

*piep piep*
Ik draai me om en zet de wekker uit. Ik pak mijn telefoon en kijk hoelaat het is. Ik schrik als ik zie dat het al half 7 is. "KUT KUTZOOI" ik ren uit bed en maak me snel klaar. Ik haast me naar de woonkamer en zie dat mijn moeder al ontbijt heeft gemaakt. "Dankje mam!" Roep ik. Ik hoor haar nog zeggen "geen probleem schat!"
Ik stap in m'n auto en rijd snel naar het cafeetje waar ik werk. Ik storm naar binnen en leg al m'n spullen neer en doe m'n jas uit. Ik loop terug naar het café alsof er niks aan de hand is en ga langs de tafels om te vragen of ze iets willen drinken.

Na een tijdje kijk ik op de klok en zie dat het al weer 16:30 is. En ik moest tot 19:00 uur dus ben al bijna klaar. Na 18:00 uur is het meestal wat rustiger en begin ik een beetje met afsluiten. Dus ik was de tafels een doekje aan het geven en alles een beetje afronden. Tot dat er 5 jongens binnen komen, en ze gaan aan een tafel zitten. Ik loop ernaartoe en vraag: "willen jullie wat drinken?" Ik kijk als eerst naar een man met een baard en hij lijkt ouder dan de rest en hij zegt: "Mmh lekker doe maar een biertje.""Oke, en wat wil u?" Zeg ik en ik kijk naar een kleine jongen, hij lijkt wel op een smurf lach ik in m'n hoofd. "Zeg maar je hoor en Uhm doe ook maar een biertje." Uh oké?" Antwoord ik. Daarna kijk ik naar een lange kale man en vraag weer. "wat wilt u?" "Uhm doe ook maar een lekker pilsje!" "Oke oke." Ik lach in mezelf en kijk dan naar een ginger met een Gucci buiktasje om. ik kijk hem aan en hij zegt: "ik doe ook mee! Ik wil ook bier!" Ik moet lachen en ik grijns naar hem. Dan kijk ik naast hem en zie ik een blonde, lange jongen met blauwe ogen. in een keer ben ik helemaal verdwenen in m'n wereld terwijl ik hem aankijk.

"Uhm Hallooo? Hallo mevrouw". Ik schrik wakker en zeg: "ja Uhm sorry. Uhm w-wat zei je?" Ik schaam me dood en ik hoop dat ik zo snel mogelijk wegkom. "Doe mij ook maar een biertje." Hij lacht naar me en ik word helemaal gek. hij is zo knap! Ik loop terug naar de bar en maak 5 biertjes klaar. Ondertussen denk ik aan net. Ben ik verliefd op het eerste gezicht? Wie is dat? Ik ken hun ergens van? Dat zijn vragen die dwalen door mijn hoofd. Als ik klaar ben met het drinken loop ik terug naar de tafel. Ik adem even diep in en uit en daarna loop ik verder. Ik zet alle biertjes op tafel. Alleen bij de laatste ging het helaas mis.

Ik keek weer naar de jongen en was alleen maar met hem bezig, tegelijkertijd pak ik z'n bier en laat ik het vallen. "O kut, Uhm sorry" zeg ik. Ik buk naar de grond en wil het glas pakken. Totdat ik in een keer een hand tegen die van mij voel. Ik kijk omhoog en zie de jongen, we hebben lang oogcontact. Ik verbreek het contact omdat ik dit niet mag doen van mijn baas. Ik ga terug naar de bar en neem een doek mee, ook een nieuw biertje. Ik geef hem zijn bier, en ruim het kapotte glas op, en ga daarna weer terug naar de bar.

Ik leun tegen de bar aan en kijk heel de tijd naar die jongen met die blauwe ogen en blond haar. Ugh Lana hou is op! Zeg ik in mezelf. Ik kijk weer terug naar de jongens en zie dat hij kijkt. Ik draai me snel om en doe alsof ik met de kassa bezig ben. Even later bedenk ik me dat ik nog een tiktok wou opnemen maar nu met die jongens erbij is dat misschien raar? Maar toch doe ik het! Ik zoek een tiktok uit en maak de tiktok. ( op het liedje: it's a wrap) als ik klaar ben kijken alle jongens naar mij. Maar ik doe alsof ik dat niet zie, ik schaam me dood.

Weer even later om 18:45 komt de smurf naar mij toe gelopen. Ik moet weer hard lachen in mezelf maar laat dat niet merken. "Hey uh mag ik afrekenen? En mag ik misschien je nummer. Kijk het leek me wel grappig want jij en matthy ik zag het wel." Ik kijk hem aan en zeg dan 06******* en daarna zeg ik nog snel dat word dan €40,37. "Maar eh wie is matthy?" Vraag ik. "Hahah die daar" Hij wijst naar de jongen met de blauwe ogen en blonde haren. "Dus hij is matthy?" Zeg ik. "Ja en ik ben Rob maar zeg maar Robbie." Zegt hij. "ooh" Ik ben helemaal niet bezig met wat hij zegt ik kijk alleen maar naar matthy tot dat hij terugkijkt en glimlacht ik glimlacht maar terug. Robbie heeft betaalt en daarna gaan ze weer weg. Ik sluit het café af en ga terug naar huis. Onderweg denk ik alleen maar aan matthy, ik kan er niet mee stoppen.

Als ik thuis ben roep ik door heel het huis: "IK BEN THUIS!" Zodra ik mijn schoenen en jas heb uitgedaan, ruik ik de geur van pasta. Ik loop naar de woonkamer en kijk op de keukentafel. "Jaaaa woehhh pasta!!" Nadat ik m'n eten op heb ga ik even douchen. ik stap uit de douche en krijg een berichtje binnen. Ik kijk op m'n telefoon en zie dat het een onbekend nummer is.

06*****
Hey ik ben het Rob!
Van het café

Ik
Hey Rob!

*ik zet Rob in m'n contacten als: robbie*

Robbie
Kom je bij ons langs?

Ik
Ons?

Robbie
Ja, met de jongens waarmee ik in het café was

Ik
Leuk! Woont Matthy er ook?

Robbie
Ja!
Hoelaat zou ik je ophalen?

Ik
Uhm doe maar om 12:00 uur?

Robbie
Isg! Trouwens
hoe heet je?

Ik
O sorry mijn fout!
Ik heet Lana

Robbie
Okee!

*robbie heeft je in contacten gezet als Laantje*

Robbie
Nou tot morgen!

Ik
Tot morgen!

Ik leg m'n telefoon weer weg en ga terug naar de woonkamer. "Mam, pap ik ga slapen ben best moe van werk."
"Is goed lieffie tot morgen" Zegt mijn moeder.
"Tot morguh" Zegt pap daarna. Ik zwaai en loop naar m'n slaapkamer al snel val ik in slaap.
—————————————————————————
1154 woorden❤️
Hey hey, ben ik weer! Ik hoop dat jullie het 1ste deel leuk vonden.
Ik hoop dat jullie een sterretje achterlaten! En een leuke reactie, of een tip😊 ik denk vanavond of morgen nieuw deel! Doegg!❤️

Am I in love?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu