Ik loop naar beneden waar ik iedereen aan de tafel zie zitten. Ik zie iedereen zitten behalve Koen en Esmee, waar zijn die tortelduifjes? Ik loop naar de keuken en daar zie ik ze staan, ze zijn nummers aan het uitwisselen. Ik kijk naar Esmee en ze kijkt om, ik steek een duim op en ze word helemaal rood. Ik loop terug naar de andere en ga naast Raoul zitten. "Gaat het al beter?" Fluistert hij. "Ja, gaat wel" zeg ik.
We kletsen wat en gaan dan wat eten bestellen. "Oke, wat gaan we bestellen?" Vraagt Rob. "Misschien pizza?" Vraagt Koen. "Jaa dat is echt zo lekker!" Zegt Esmee. Ik kijk haar raar aan, ze lust helemaal geen pizza. "Huh dat lust je toch helemaal niet?" Lach ik. Ze doet een gebaar met dat ik stil moet zijn en ik moet lachen.
Uiteindelijk bestellen we gewoon bij een cafetaria want dat vinden we allemaal lekker. Als we het op hebben zwaaien we iedereen uit en zitten Esmee en ik op de bank. "Moet je morgen werken?" Vraagt Esmee. "Nee, heb morgen nog vrij maar moet vrijdag wel" zeg ik. Mijn werk zit nu ook lekker dichtbij, het is 10 minuutjes lopen dus dat is fijn. "Chil!" Zegt Esmee, die wel morgen moet werken. Zij werkt op kantoor en dat vind ze hartstikke leuk, en daar gaat het om!
"Zullen we een film kijken?" Vraagt Esmee. "Misschien straks, ik moet nog even wat regelen" zeg ik en ik pak mijn telefoon. Ik zoek matthy op in mijn contacten en begin met typen van een bericht.
Ik
Hey Matthy
Ik had nog niet gereageerd onder je vorige bericht. Ik wil graag met je afspreken, want ik mis je echt heel erg. Morgen zou ik eventueel wel kunnen! 😊Ik verstuur het bericht en leg mijn telefoon weer naast me op de bank en zeg "ja, nu kunnen we een film kijken!" Zeg ik. "Oke, maar eerst wil ik weten wat je hebt gedaan" zegt ze. Ik rol met mijn ogen "oké dan" zeg ik en ik begin het verhaal te vertellen. Ze wist al wel dat Matthy en ik een relatie hadden maar niet dat het uit was.
"Wow je gaat terug naar Matthy!" Zegt ze "Naja dat wil ik wel echt heel graag!" Zeg ik. "Hij heeft je pijn gedaan he" zegt ze bezorgd. "Ja, weet ik maar ik kan niet zonder hem!" Zeg ik.
"Ik denk niet dat ik nog een film ga kijken want het is al 11 uur en moet er morgen vroeg uit" zegt ze. "Snap ik helemaal, welterusten lieffie!" Zeg ik lief "welterusten schatje!" En ze staat op van de bank en loopt naar boven. Ik pak mijn telefoon en zie dat Matthy terug heeft geappt.
Matthy
Hey laan
Dankjewel dat je hebt geantwoord!
Ja lijkt me echt leuk alleen ik kan niet. Heb bankzitters opnames.
Kunnen we andere keer??Ik
O, misschien dit weekend?Matthy
Ja, zou wel kunnen!Ik
Oké top!
Ik ga slapenMatthy
Isgoed welterusten!😊Ik sluit m'n telefoon af en doe alle gordijnen en rolluiken dicht, en loop zachtjes naar boven. Ik zet mijn wekker om 8 uur omdat ik morgenochtend een rondje wil gaan wandelen!
Ik kleed me om, poets mijn tanden en ga dan in bed liggen. Langzaam val ik in slaap.*piep piep*
Ik zet mijn wekker uit en stap vrolijk uit bed.
Dit was mijn eerste nacht in mijn nieuwe huis!
Ik heb zo lekker geslapen! Ik ga me even snel douchen en trek een sport setje aan, verder maak ik me helemaal klaar voor een goeie en lange wandeling. Ik loop naar beneden waar Esmee aan de keukentafel zit, ze is haar yoghurt aan het opeten. "Goeiemorgen!" Zegt ze vrolijk."Goedemorgen" zeg ik. "Waarom ben je zo blij?" Vraag ik. "Koen, hij wil afspreken!" Zegt ze blij. "Ahw, jullie zijn echt leuk samen!" Zeg ik. Ze glimlacht en legt dan haar bakje en haar lepel in de vaatwasser. "Ik ga!" Zegt ze, "okee, veel plezier!" Roep ik en ik hoor de voordeur dicht vallen. Als k m'n ontbijt op heb pak ik mijn oortjes en loop ik naar buiten.
(Dit heeft ze aan)
Als ik bijna thuis ben ga ik nog even langs de winkel om wat boodschappen te halen voor vanavond. Ik haal alle boodschappen die ik nodig heb en loop naar buiten. Ik zit op mijn telefoon en iemand loopt tegen mij aan waardoor al mijn boodschappen op de grond vallen. "Oh sorry" zegt een bekende stem. Ik kijk de man aan "m-matthy?" Zeg ik verbaasd. "Uh Lana?" Zegt hij. "Ja, wat doe jij in Ameide?" Vraag ik. "Nou ik woon hier om de hoek" zegt hij. "Ik ook!" Zeg ik en ik raap alle boodschappen op van de grond.
"Laan, ik mis je" zegt Matthy na een lange stilte. "Ik jou ook matthy" zeg ik. We hebben lang oogcontact en ik kijk hem diep in zijn ogen aan. "Oh Uh, ik moet gaan" zeg ik en ik loop weg. Ik krijg de tranen in m'n ogen, hij woont bij ons in de straat! Ik loop naar huis en ga me douchen.
Ik zit op de bank Netflix te kijken als esmee thuiskomt van haar werk, het is inmiddels ook al weer 5 uur. Ik heb niet veel gedaan, heb het huis gepoetst en daarna ben ik op de bank geploft. "Hey Meis, hoe was het op werk?" Vraag ik. "Heey, Pff het was echt een saaie dag. Jij nog wat meegemaakt?" Zegt ze. "Ja! Ik ben Matthy tegengekomen" zeg ik. "ECHT! Leg me alles uit." Zegt ze. "Isg, ik maak wel ff eten en dan leg ik het uit." Ik begin met het maken van pasta terwijl Esmee zichzelf gaat douchen.
Ik zet de pan pasta op tafel en Esmee komt de kamer binnenlopen. "Oehh ziet er lekker uit laan!" Zegt ze. Ik lach en we gaan dan aan tafel zitten. Ik leg alles uit "OMG, zullen we morgen naar hem toegaan? Hij woont toch dichtbij, kunnen we wat vrienden uitnodigen en beetje drinken." Zegt Esmee. "Ja, lijkt me wel leuk denk ik! Maar ik moet werken, misschien kunnen we in de avond?" zeg ik "ja isg!" Zegt ze en we praten verder. "Het was echt lekker!" Zegt esmee.
"Dankje!" Zeg ik en samen ruimen we de keuken op. "Ik ga heel even alles klaarmaken voor morgen!" Zeg ik en ik loop naar boven, ik leg mijn outfit klaar en pak mijn tas. Anders moet ik dat morgenochtend doen en daar heb ik echt even geen zin in! Ik ga op mijn bed zitten en app Matthy, ben best wel zenuwachtig.
Ik
Heey Matt, nu je bij ons in de straat woont dachten mijn huisgenootje en ik misschien kunnen we morgenavond een feestje geven! Dat kan bij jou maar dat kan natuurlijk ook bij ons! App mr even wat je ervan vind.
Xx LanaMatthy
Heey laan, ja dat lijkt me echt heel leuk! Kan het bij jullie? Want mijn ouders komen de volgende dag langs. Misschien kunnen we alle bankzitters uitnodigen?Ik
Ja isg!
Esmee en ik vinden het leuk!
Als jij uitnodigingen stuurt kopen wij al ff in!Matthy
Ja isg!
Tot morgenIk
Tot morgen"ESMEE" roep ik en ik ren de trap af. "Wat!?" Zegt ze bezorgt. Ik laat het gesprek zien "omg zo leukk!" Zegt ze. "Jaa, zeg ik en we beginnen meteen met online boodschappen.
—————————————————————————
1274 woorden🤭
Heey❤️
Zoals jullie misschien weten ben ik bij Chantals pyjama party geweest!
Het was echt zo leuk niet normaal🤭
Wat vinden jullie van het verhaal?🩷
Vergeet geen sterretje en een leuke reactie!😘
Xx Lana❤️
JE LEEST
Am I in love?
FanfictionHoi hoi!, dit verhaal gaat over Lana, en Lana Werkt in een café en op een avond komen er een paar jongens daar eten. Ze knoeit met drinken en krijgt oogcontact. Is ze verliefd? Of droomt ze?