Ik kijk op de website en ik krijg gelijk een goed gevoel en stuur hun een mail of ik misschien zou kunnen komen kijken? Ik ren mijn kamer uit naar de woonkamer waar Rob in de keuken staat. Ik ren in Rob zijn armen en zeg blij: "IK HEB DENK IK EEN LEUKE BAAN GEVONDEN!" Zeg ik blij.
"Lana dat is zo leuk!" Zegt hij blij. "Kom!" Zeg ik en we lopen naar mijn kamer toe. Ik laat hem alles zien en laat ook de mail zien. "Laan, ik hoop echt dat het lukt!" Zegt hij. "Ja ik ook!" Zeg ik.
Dan komt Matthy de kamer binnenlopen "Lana, oh sorry stoor ik jullie?" Zegt hij chagrijnig. "Uhm nee kom erbij zitten" zegt Rob. "Ik wil alleen met Lana praten" zegt hij. Rob knikt en loopt de kamer uit, Matt komt nu naast me op het bed zitten.
"Je hebt een nieuwe baan?" Zegt hij. "Uhm nee nog niet, maar ik heb een mail gestuurd naar een kinderdagverblijf en het lijkt me super leuk!" Zegt ik. "Oh leuk!" Zegt hij. Ik voel dat het heel ongemakkelijk is tussen ons maar ik weet niet waarom? Hij wil zijn zin beginnen maar dan komt Milo binnen. "Matt, kom we gaan video opnemen." Zegt hij. "Ja ik kom!" Zegt hij.
Matt loopt de kamer uit en ik pak mijn laptop weer. Ik zie dat ik een mail heb en open enthousiast de app. Ik klik op het mailtje en mijn blije gezicht verdwijnt als ik zie dat het reclame is. Ik klap mijn laptop boos dicht en plof op bed neer en besluit een powernap te houden.
~
Na een halfuurtje word ik wakker van een melding op mijn laptop. Ik krijg meteen een glimlach op mijn gezicht en open mijn laptop.
Ik lach nog harder als ik zie dat het van het kinderdagverblijf is. In de mail staat dat ze super blij zijn dat ik hun een mail heb gestuurd en dat ze me graag uitnodigen om een keer te komen kijken.Ik spring uit bed en ren naar de woonkamer, ik blijf staan achter het muurtje en fluister ze stiekem af. Ik hoor Matthy zeggen: "wij gaan dusse uit elkaar." Ik krijg de tranen in mijn ogen wat bedoelt hij?
"Het komt er op neer, het samenwonen dat gaat stoppen" zegt Milo. Ik loop naar voren in het zicht dat ze mij ook zien met tranen in mijn ogen. "Laan, dit is niet het goede moment" zegt Koen. De tranen rollen over mijn wangen "hoe kunnen jullie zo gemeen zijn en niks met mij overleggen, waar moet ik heen!" Zeg ik huilend. Ik draai me om en loop terug naar mijn kamer.
Ik zak naar de grond en huil, het is misschien raar ik bedoel het is maar een huis. Maar waar moet ik dan heen? Ik bedoel met Matt samenwonen ben ik nog niet klaar voor en alleen wonen heb ik geen geld voor!
Ik zit daar een tijdje tot dat ik een melding krijg op mijn telefoon. Ik sta op en loop naar mijn nachtkastje waar mijn telefoon op ligt.
Bankzitters vriendinnen🛋️👩
Lieke😘
Hey!
Zin om af te spreken?Jamie🩵
Ja, lijkt me leuk!Charlotte☺️
Hoelaat en waar?Ik
Hey!
Ik heb dringend nieuws en huil alleen maar
Kan wel opgevrolijkt worden, kom maar hier🥂Juultje🫶🏻
Ahw meis,
Ik kom eraan!😘Lieke😘
Ik kom zo snel mogelijk!!Jamie🩵
Hou vol!
Ben er binnen 15 minuten!Ik
Meiden rustig
Dadelijk gebeurt er een ongeluk!Charlotte☺️
Vast niet!
Ik kom ook!😃Ik
Oké tot zo!🤍Ik leg mijn telefoon terug en er komt meteen een glimlach op mijn gezicht, de meiden zijn zo lief.
Ik hoor de jongens nog druk praten over "het samenwonen gaat stoppen" de tranen komen weer in mijn ogen als ik eraan denk.Na 5 minuten komt Jamie als eerst binnen. Ze stormt mijn kamer binnen pleurt haar tasje op de grond en geeft mijn een dikke knuffel. Ik huil nu nog harder, dan komen Lieke en Charlotte binnen en doen precies hetzelfde als Jamie.
Als iedereen er is besluiten juultje en Charlotte om wat drinken en wat lekkers te halen in de keuken, zelf wou ik niet bij de jongens zijn. Als ze terugkomen gaat iedereen op bed zitten en begin ik met vertellen. Eerst vertel ik over mijn misschien toekomstige baan over matthy die een serieus gesprek wou, mijn vader en over toen ik hun aan het afluisteren was. Hoe ik hun video verpeste en huilend naar mijn kamer renden, huilend vertel ik het helemaal.
"Ach meid" zegt Jamie en ze trekt me in een knuffel. "Wat moet ik doen!" Zeg ik huilend. "Ik ben er nog lang niet klaar voor om met Matthy samen te wonen, we hebben te vaak ruzie. Ik denk dat we gewoon even afstand van elkaar moeten nemen. Maar waar moet ik dan heen?" Zeg ik. "Mmh, misschien Rob? Jullie hebben goeie band toch?" Zegt juultje.
"Omg juul! Bedankt!" Zeg ik en ik knuffel haar. "Nou waar wacht je op, ga praten met Matt!" Zegt Charlotte. "Ik vind het eng" zeg ik. "Gewoon gaan en vertel hem wat je voelt, hij kan daarom nooit boos worden schatje" zegt Lieke. "Oke dan" zeg ik en ik stap van het bed af.
Ik zwaai nog en loop dan de kamer uit ik hoor juultje nog zeggen: "vind het zo zielig voor dr, ze heeft al zoveel shit meegemaakt!" Zegt ze.
Ik loop naar de woonkamer waar inmiddels de video klaar is "M-Matt k-kunnen we praten?" Zeg ik zacht. "Uhm ja tuurlijk" zegt hij. Rob kijkt me aan met een blik die hij mij eerder gaf "gaat het?" Ik slik en loop dan naar de gang."Kom naar boven" zegt Matt vrolijk, hij is niet echt serieus en denk dat hij niet weet wat hem tegemoet staat. We lopen zijn kamer in en gaan op het bed zitten.
"Je hebt ons horen praten" zegt Matt. "J-ja" zeg ik nog steeds zacht. "We gaan stoppen met samenwonen en gaan met z'n allen een andere kant op" zegt hij ik knik en slik weer. "Nu, dacht ik misschien kunnen wij gaan samenwonen?" Zegt Matt.
"Matt, sorry maar ik" ik kan mijn zin niet afmaken en barst in tranen uit. "Matt, ik ben daar niet klaar voor en ik denk dat het beter is dat we een tijdje van elkaar gescheiden zijn" zeg ik huilend. "Maar hoezo!? Het gaat super goed met ons" zegt hij, nu ook in tranen. "Matt, ik ben nog niet klaar voor een echte relatie, ik moet veel shit verwerken, Sorry" zeg ik en ik ren dan huilend de kamer uit, ik ben vreselijk!
Ik ren door de woonkamer huilend, ik merk dat ik geen adem krijg en stop met rennen. Rob komt naar me toegerend en probeert me rustig te krijgen maar dat lukt niet. Milo haalt alle meiden op terwijl Raoul, Koen en Rob mij rustig proberen te krijgen.
De meiden komen rennend aan en krijgen me gelukkig rustig. Ik knuffel Rob en zeg hijgend: "bedankt" en huil dan weer. "Laan geen dank" zegt hij en hij trekt me uit de knuffel, tilt me op en brengt me naar mijn kamer. Hij legt me in bed en na een tijdje val ik in een diepe slaap.
—————————————————————————
1238 woorden🤍
Ja...
Zeer heftig dit wel🤣
Wat gaat er nu gebeuren??😭
Vergeet geen sterretje en een leuke reactie❤️
Xx Lana💋
JE LEEST
Am I in love?
FanfictionHoi hoi!, dit verhaal gaat over Lana, en Lana Werkt in een café en op een avond komen er een paar jongens daar eten. Ze knoeit met drinken en krijgt oogcontact. Is ze verliefd? Of droomt ze?