Part 10

4.9K 372 9
                                    

Keesokan harinya, BTS sudah pun tercegat di gate sekolah. Nak cakap kena denda, baru pukul 6:45. Tunggu sapa la. Tiba2 seunghwa jaehyun dan soyul datang. Mereka pelik kerana BTS berebut2 mahu pergi ke arah mereka. "Oi oi. Korang dah kenapa. Kena demam malaria ke?" Soyul bertanya. "Ak-aku" tiba2 V menepuk belakang rapmon kuat. "Kitorang!!! Haa kitorang. Kitorang sebenarnya. Nak nak nak..... m-min"  rap mon sekali lagi ditepuk. Bukan dekat belakang je. Dekat kepala. Perut. segala tempat lah. "Ko nih! Aku pancung ko kang! bagi aku jela yang cakap! Susah ah cenggini" jin melangkah setapak kehadapan. "Kitorang datang nak mintak duit raya" jin tersengih sambil menghulurkan tangannya. Tangan jin ditepuk oleh suga. "Kitorang datang ni nak mintak maaf. Kalau ko nak suruh kitorang jadi hamba ko pun tak pe jugak" serentak jaehyun seunghwa dan soyul terkejut beruk makyeh simpang tiga jalan kg pisang (budak btu gjh thu) . "Korang saje kan sebab tak nak diperdajalkan. Kan?" Seunghwa mengecilkan matanya. "Tak. Kami serius. Ikhlas lagi. Ko maafkan aku tak?" Rapmon diterajang oleh jungkook. Si evil maknae
"Maafkan kitorang tak?" Jungkook memberi senyuman manisnya. "Weh. Aku rasa ye kot diorang demam" Soyul berbisik pada seunghwa. "Aku pun rase camtu" Jaehyun yang dipinggir menarik bahu soyul "bisik tak ajak oppa. Kerat kapla kang"soyul dan seunghwa menyengih. Lalu mereka bertiga berbincang. Akhirnya "Okay. Kitorang maafkan" seuhghwa jaehyun dan soyul menghulurkan tangan kanan mereka tanda damai. "Okay! Takde pertelingkahan or errthing okay! Yaksseo!" 

Perjalanan ke kelas

"Ish kau ni. Aku pun tak de lah sampai camtu sekali." Ahli BTS seunghea dan aoyul sudah tergelak terbahak2 mendengar cerita seunghwa "betul weh. Aku sendiri yang dengar" jungkook sudah menekan2 perutnya. Sakit perut sebab gelak letteew. Sampaj sahaja di depan kelas "oi2 bila masa plak korang berbaik ni. Dunia dah terbalik ke hapa?" Youngmin sudah pun tercegat di muka pintu "aku tumbuk muka ko kang" jimin mengacah mahu menumbuk muka youngmin. "Sori" youbgmin berlalu dari situ dan duduk di kerusinya "okay! Shadap klas!! Saya nak ubah meja kepada pembelajaran abad ke 21!! Gedap now!!" Mrs Yoon mengetuk2 meja pelajar hadapan. Semua kelam kabut nak masukkan barang dalam beg. Apa kejadah semua la.  "Okay. Susun meja 6 utk satu petak hokah?!" Semua berdiru di meja masing2 dan membetulkan seperti yang diarahkan. Selepas itu pembelajaran bermula seperti biasa.

"Weh, jom ah rehat ngan kitorang" rapmon menarik lengan seunghwa. Manakala V menarik lengan soyul. Jaehyun? Yelleek sape tarik. Hohi xD sementara jin suga dan jhope membeli makanan, yang lain sibun berborak. "Apa kat mulai harini, kau jadi ahli BTS?" rapmon selalu leader memberi cadangan. Jaehyun yang sedng minum air sirap tersebur di muka alien V. Semua di situ terkejut. Termasuk jaehyun. "Oi! Macam tak de muka buruk yang lain je kau nak sembur. Muka aku yang handsome kacak dan bergaya ni jugak kau nak kacau! Hish. Tajang kang!" V mengambil tisu dan mengelap mukanya. "Sori lah. Aku just terkejut." Jaehyun tersengih. Dia menahan gelak tapi nanti kalau tersembur gelak mau dibelasahnya dek V ni nanti. "Betul ni kau bagi kitorang masuk?" Seunghwa membulatkan mata  "yup!" Rapmon menghulurkan tangan "dengan ini saya mengumumkan seunghwa jaehyun dan soyul dirasmikan sebagai ahli BTS yang baru!!"

Sori pendek. Nanti saya update panjang punya

Bts The Kingka Of School (malay) [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now