Part 27

2.8K 200 4
                                    

Masing2 membawa bunga sendiri. Menatap kesedihan pemergian Namjoon. Tangisan JHope yang paling kuat. Menyesal dengan perbuatannya. Namjooooon! Khajimaa!! Sapa nak jadi leader grup kita? Sapa yang nak belanja kitorang nanti? Yah! Ireona! Ireonaragooooo! Jhope mengusutkan rambutnya. Hyung! Hajima! Jungkook dan yang lain2 memeluk Jhope. Tahu akan lerasaan Jhope yang kecewa. Bukan sedikit. Pintu gereja terbuka. Muncul 2 wajah yang sudah lama mereka tidak lihat. Adik beradik yang sering bergaduh. Soyul!!! Eotteohkae?! Namjoon dah pergi!! Seunghwa berlari ke arah Soyul. Menangis di bahu kawan karibnya. Shh. Uljima. Aku tahu kau sedih. Kitorang pun sedih jugak. Dah. Jangan nangis. Nanti Namjoon sedih tengok kau. Soyul mengusap belakang badan Seunghwa. Berharap agar dia berhenti menangis.

Di tempat penyimpanan apa tah yang dok simpan abu mayat tu.

Hyung. Even aku taknampak kau, jenguklah aku kat sini, mana tahu aku dapat rasa kau datang. Datang! V mengelap airmata Si Maknae. Berat hati mahu meninggalkan Namjoon di situ. Korang nak pergi, pergilah. Aku nak duduk sini dulu. Jaehyun mula bersuara. Jom lah balik. Hari pun dah nak gelap ni. Jaehyun memandang Seunghwa. Arasseo. Akhirnya Jaehyun berganjak.

Di dalam van BTS, Jimin asyik teringat tentang senyuman Jaehyun tadi. Betul ke dia senyum? Kenapa dia senyum? Ish. Kenapa aku kesah sangat doh? Tapi...... kau menung apa tu! Taknak turun ke? Okay bye! V mahu menutup pintu van tetapi cepat2 dihalang oleh Jimin. Macam mana pulak aku boleh takperasan nih?

------------------------------------------------------

Semua kawan dia nampak sedih je boss. Padan muka! Kata jaehyun dengan muka yang sinis. Takpayah nak padan muka sangatlah! Misi tak complete lagi! Kita kena lenyapkan semua orang termasuk budak perempuan tu! Faham tak? Kata hyunwoo sambil meluku kepala Jaehyun.

--------------------------------------------------

Hyuung. Jangan la macamni. sesuap pun jadilah. Em? ppalli. Meokgo. Jungkook cuba menyuap JHope tetapi mulut jhope masih tak terbuka.

Hyung! kalau hyung macamni tiap hari, hyung fikir. Apa reaksi namjoon hyung? Sedih kan! Macam tu jugak dengan kitorang. Makanlah hyung. Jungkook yang frust asyik memegang akhirnya meletakkan sudu tersebut.

Hyung. Kalau hyung rasa bersalah macamni, sampai bila2 pun hyung tak senang duduk. Yang dah pergi tu biarkan. Kita kena teruskan kehidupan kita. Takdir. Nak buat macamana lagi? v memberi galakan kepada jhope untuk meneruskan kehidupan.

Entah la V. Aku pun tak tahu apa nak jadi. seunghwa mana? Jhope menyuap nasi ke dalam mulutnya dan mengunyah perlahan2.

Ada dalam bilik. Tak tahu buat apa. V tersenyum lega melihat jhope sudah mula makan. Riaau bukan kepalang kalau jhope tak makan sebulan.

Bilik seunghwa

Namjoon. jangan lupa aku tau! Jangan lupa kenangan kita. Apa la nak jadi kalau takada kau. Mesti sunyi je. Aku tengok, jhope pun, dah tak sehappy dulu. Ujar seunghwa sambil melihat langit yang mendung.

Tok! Tok!

pintu terkuak. Jhope yang ada di muka pintu. Hei. Jhope tersenyum lemah. Dia berjalan ke arah katil dan duduk di sebelah seunghwa. Sad?

Really sad. Seunghwa memeluk jhope. Air mata deras mengalir dari tubir mata seunghwa. Habis basah baju jhope sampai nampak body dia. Baju putih.

jangan nangis dah. Oppa sakit tengok seunghwa nangis. Jhope mengusap perlahan rambut seunghwa.

Aku tak leh kontrol. Bunyi sedu kedengaran. Mungking sedih yang tak terkata.

Namjoon. Nanti tunggu aku dekat sana. Aku datang duduk dengan kau.

Short and slow update! Sorry!

Nak promote
Wc - prince_xiuminseok
Ig - minhyukmon_x

Twitter ade tapi malu nak promote. dekat situ je tempat aku boleh berfangirling jerit macam gorilla baru terlepas dari zoo.

Bytheway, i wrote a new story! Monsta X and Me! Kalau ada masa bacalah. Hee :D

That's all. Enjoy! ;))

-KihyunYoo

Bts The Kingka Of School (malay) [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now