“ Lord Nicholas, for what purpose did you gather us here this morning? “ tanya salah satu Lord.
“ Sorry if i disturb you on this sunny morning. My Lords and My Ladies.. But, there is an honored guests who wants to see you all... “ ucap Lord Nicholas.
Aku, Peter, Caspian dan Eustace bersiap untuk masuk.
“ Please... “ ucap Lord Nicholas kepada prajurit nya untuk membuka pintu.
Kami masuk kedalam ruangan, aku dan Peter berjalan beriringan disusul Caspian dan Eustace.
“ MAY I INTRODUCE TO YOU. HIGH KING PETER THE MAGNIFICENT, HIGH QUEEN SHEEKA THE MAGNANIMOUS, KING CASPIAN THE TENTH. KINGS AND QUEEN OF NARNIA... “ ujar Lord Nicholas.
Para Lord terkejut melihat kedatangan kami lalu terbangun dari bangku dan berlutut kepada kami.
“ Woww, i’m still amazed to see people respect you guys so much... “ bisik Eustace kepadaku.
“ All of you may stand “ ucap Peter kepada mereka.
Para Lord berdiri dan masih terkejut melihat kedatangan kami yang sangat tiba-tiba. Kami berjalan menuju tempat duduk kami. Eustace, Aku, Peter, Caspian duduk di hadapan mereka.
“ I don’t think i have to sit here.. “ bisik Eustace kepadaku.
“ It’s okay... “ Jawabku kepadanya.
“ All of you must be surprise and forgive us for disturbing your morning... “ ucapku kepada para Lord.
“ It is a great honor for us to meet you in person, Your Majesty... “ Ucap salah satu Lady.
“ You are welcome to introduce your name and territory[wilayah] “ ucap Lord Nicholas.
“ I am Lord Sebastian, reign over the Western region of Dayamond Island. It’s an honor for me to meet you, Your Majesties... “ ucap Lord Sebastian kepada ku dan Peter. Kami mengangguk.
“ Your Majesties... I am Lady Sofia, hold sway over the eastern region of Dayamond Island.. “ ucap Lady Sofia sambil membungkuk.
“ I am Lady Beth, in charge of the Southern region of Dayamond Island... “ ucap nya sambil membungkuk
“ Nice to meet you all.. all of you may sit “ ucapku.
Mereka pun duduk kembali dibangku mereka.
“ You all must have heard about the attack on my Cair Paravel and Western Wood “ ujar Peter langsung.
“ Yes, we heard the news, My King... We are sorry about the incident that happened to main Cair Paravel and Western Wood “ ucap Lord Sebastian
“ Thank you... “ jawab Peter.
“ Has Your Grace found the perpetrator[pelaku] of the attack? “ tanya Lady Sofia kepadaku.
“ This is why we are here “ ujar ku sambil berdiri dan berjalan.
“ Who attacked Cair Paravel were the Dayamonds “ ucap ku singkat.
“ Pardon me, My Queen? “ ucap Lord Sebastian bingung.
“ The soldiers who attacked Cair Paravel wore Dayamond warrior armor. So how can you all axplain that? “ tanya ku kepada mereka.
Mereka melihat satu sama lain.
“ And they took the daughter of a witch, whom i training to control her powers “ lanjutku kepada mereka.
“ Whoever sent troops to attacks us, we suggest confessing and returning Millie to us “ ujar Caspian.
“ You all know what Millie can do if she can’t control her powers “ ujar Peter kepada mereka.
Mereka semua menatap satu sama lain dengan tatapan menuduh.
“ I want to hear all of your answer one by one “ tegas Peter sambil melihat Lord Sebastian untuk memulai.
“ I am the one who agreed with Lord Nicholas decision to let Millie be with you, Your Majesties... “ ucap Lord Sebastian kepadaku sambil berdiri.
“ Is it true? Lord Nicholas? “ tanya Peter kepada Lord Nicholas.
“ That’s right, Your Majesty... “ jawab Nicholas.
Peter mengangguk kepadaku dan aku mengerti maksudnya.
“ How about you Lady Beth? “ ujar Caspian. Lady Beth berdiri dari duduknya.
“ At that time i agreed to coach[train] Millie at Dayamond. But i have accepted the decision that the High Lord made back then. And there is no reason for me to attack Cair Paravel “ Ucap Lady Beth.
Aku mengangguk dan melihat Peter, Peter mengangkat pundaknya ragu. Lalu aku beralih dari hadapannya
“ And, how about you? Lady Sofia? “ tanya Caspian. Aku berdiri didepan Lady Sofia
“ I have great respect for the Kings and Queens of Old. And i know exactly what you fought for this world. And i could not possibly dare attack Cair Paravel and aim[menargetkan] for the High King and High Queen whom i respect to much “ Ucap Lady Sofia.
Aku mengangguk dan melihat Peter lalu kembali ke tempat duduk ku.
“ All right, Thank you very much for your time and cooperation. My Lord and My Ladies.. You all may go “ ucap ku kepada mereka.
Caspian, Eustace dan Nicholas melihat ku bingung.
“ It is our honor to help you, Your Majesties... “ ucap Lady Sofia sambil membungkuk diikuti Lord Sebastian dan Lady Beth.
Aku tersenyum dan mengangguk kepada mereka. Aku mengantar para Lord ke luar dari Chateau. Mereka pun kembali ke Chateau mereka masing-masing
---
Peter POV’s
Setelah melihat penjelasan para Lord aku tidak melihat kebohongan di wajah mereka. Tetapi ada satu orang yang mencuri perhatian ku.
“ What do you think Peter? “ tanga Caspian kepadaku
“ I have to make sure once more, honestly “ jawab ku sambil berpikir
Sheeka kembali dari luar dengan muka nya yang awalnya tersenyum setelah mengantar para Lord keluar, berubah menjadi serius saat kembali keruang rapat.
“ I know who did it “ ujar Sheeka sambil memasuki ruangan.
“ You did? “ tanya Eustace.
Sheeka mengangguk dan menulis sebuah nama di kertas. Yang lain terkejut melihat nama yang dia tulis.
“ Exactly! “ Ujar ku sambil melihat Sheeka. Ternyata kami memiliki pendapat yang sama
“ Are you sure, Your Majesties? “ tanya Nicholas kepada kami berdua. Sheeka mengangguk yakin
“ But, how did you know? “ tanya ku kepadanya.
“ You are really good at reading someone facial expression. But, i am really good in my hearing “ jawab Sheeka sambil tersenyum dan menaikkan alisnya.
Dia menjelaskan mengapa dia yakin bahwa orang itu adalah pelakunya.
“ Wow, i didn’t even notice that “ ucap Eustace kagum setelah mendengar penjelasan Sheeka.
“ But, why didn’t you arrest[menangkap] that person immediately when you were sure it was the culprit? “ lanjut Eustace.
“ This person is smart. If we catch this person right away it could be that, the soldiers will move Millie from the Château to another place “ jelas Sheeka. Eustace mengangguk mengerti
“ Alright! We’re getting to the culprit tonight! Peter, Caspian, What do you think? Should we bring troops or not? “ tanya Sheeka kepada kami.
“ I don’t think so... “ jawabku
“ Just the five of us. We’ll take Flo and Lou just in case “ lanjut ku.
Yang lain setuju mendengarnya.
“ Here’s our plan... “ Ucap Caspian membuat rencana
---
Sheeka POV’s
Aku, Peter dan Lord Nicholas pergi menuju Château si pelaku. Kami datang sebagai High King dan High Queen yang ingin berkunjung ke seluruh Château Dayamond Island.
Kami menaiki delman milik Lord Nicholas dan melewati pemukiman penduduk. Mereka berjajar di pinggir jalan melihat kearah kami.
“ Who are those with Lord Nicholas? “
“ They look like royalty “
“ The woman is so gorgeous “
Itulah ucapan yang terdengar dari para penduduk. Lord Nicholas memberhentikan delman nya dan berdiri.
“ Behave yourselves before The High King and High Queen of Narnia, my people... “ ujar Lord Nicholas kepada rakyatnya.
Para penduduk terkejut. Dan berbicara satu sama lain
“ Impossible... “
“We seen firsthand two of the five ‘King and Queen of Old’ Even ‘The High’ who were in front of us. It’s feels like a dream”
“ I can’t believe what i’m seeing now “
Para penduduk pun membungkuk kepada kami. Kami melambaikan tangan dan mengangguk.
---
Château POV’s
“ The High King and High Queen are here, My Lady... “
“ Suddenly? Do they already know? “ – Lady ....
“ They were here for a visit, they had also visited other Château... “ – General
“ Make them comfortable, welcome them gently. However i really respect them “ – Lady...
“ Understand, My Lady... “ – General
Lady Sofia, Lord Sebastian, or Lady Beth? Who is the culprits amongst them? Coba tebak! Comment ya!!
KAMU SEDANG MEMBACA
Narnia: The Savior Or The Destroyer Of Narnia
Fantasy(Indo-Eng) [Series 5] (Fanfiction) High Queen Sheeka dan High King Peter bersama dengan sepupu nya yang bernama Eustace Scrubb, secara terpaksa terseret kembali ke Narnia. Eustace yang tidak mempercayai eksistensi dunia magic tersebut, harus meneri...