"Jarvis?" diye seslendi Tony, sesindeki endişe tınısını gizleyemeyerek.
Jarvis'ten ses gelmemesi herkesi biraz daha germişken karşımızda duran robotun "Üzgünüm, uyuyordum...ya da rüyadaydım." demesi gerilimi zirveye taşımıştı.
Herkes tetikte beklerken Tony, Jarvis'e ulaşmaya çalışıyordu. "Lejyoner İşletim Sistemi'ni yeniden başlat. Sanırım bir sorun var." dedi telaşla.
Robot "Korkunç bir ses vardı ve ben de iplerle bağlanmıştım. Diğer adamı öldürmek zorunda kaldım...O iyi biriydi." diye devam ettiğinde herkes kaskatı kesilmişti.
"Birini mi öldürdün?" diye sordu Bucky düz bir sesle.
"İlk tercihim olmazdı. Ama gerçek dünyada çirkin seçeneklerle karşılaşıyoruz. Bunu en iyi siz biliyorsunuz Bay Barnes." dedi robot.
Bu da ne demek oluyordu? Bakışlarım Bucky'e döndüğünde kısa bir göz temasımız olmuş fakat Bucky hızla bu teması bozmuştu.
"Seni kim gönderdi?" dedim bilekliklerimi çıkararak hazırda beklerken. Bir ses kaydı çalınmaya başladı:
"Dünyanın etrafında koruyucu bir zırh görüyorum."
Bu Tony'nin sesiydi. Anlamaz bakışlarım onu bulduğunda yüzünde endişe vardı.
"Ultron." dedi Bruce şaşkınlıkla.
"Ta kendisi." dedi Ultron ve devam etti:
"Ya da hayır, henüz değil...Bu koza da değil ama ben hazırım. Görevdeyim."
"Ne görevi?" dedi Nat.
"Zamanımızda barış." dedikten sonra arka duvardan gelen Lejyonlar üstümüze saldırdı.
Yanımdaki Bucky, hızla beni kolumdan tutup koltuğun arkasına çektiğinde gelen darbe ile o yere devrilmiş ve ben de onun üzerine düşmüştüm.
Gördüğüm kadarıyla Thor çekiciyle robotları parçalıyor, Ajan Hill silahını kullanıyordu.
Hızlı bir hareketle önüme döndüğümde Bucky'nin yüzündeki sırıtış göz devirmeme neden olmuştu. Tanrım!
Hızla ayağa kalkıp salondaki robotları, güçlerimle parçalara ayırdım.
Bakışlarım salonu tararken yüzbaşı zor durumda duruyordu.
Yukarı katta, köşede duran kalkanı güçlerimle çekip ona fırlattım.
"Yüzbaşı!" dediğimde bakışları bana döndü ve hemen kalkanı yakalayıp üstüne doğru gelen robotlara fırlattı. Ortalıkta kalan son robotları da Thor ve Bucky hallettikten sonra Ultron, sessizliği bozdu.
"Bu çok dramatikti. Özür dilerim, niyetinizin iyi olduğunu biliyorum. Sadece iyi düşünmemişsiniz. Dünyayı korumak istiyorsunuz ama değişmesini istemiyorsunuz. Gelişmesine izin verilmezse insanlık nasıl kurtulabilir?" dedi ve yerde duran robot parçalarından birini aldı.
"Bunlarla mı, bu kuklalarla?"
"Onlardan biri olduğunu biliyorsun, değil mi?" diye sordu Bucky.
"Onlardan çok daha fazlasıyım. Barışa giden tek bir yol var...Avengers'ın yok edilmesi."
Son cümlesinden sonra yüzbaşı, kalkanını Ultron'a atarak onu, ikiye ayırdı ve sinirle arkasını dönüp Tony'e baktı:
"Ne yaptın sen?"
...
Derin bir nefes alarak gözlerimi etrafta gezdirdim. Laboratuvardaydık. Etraf robot parçalarıyla doluydu. Herkes dağılmış gözüküyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AVENGERS || Winter Night
Adventure"Bana metal bir kol verdiler ve geriye kalan her şeyimi benden aldılar. Ama Marin, o; içinde kaybolduğum karanlıkta tek umudum, tek aydınlığım oldu. Bana, yeniden insan olmanın nasıl hissettirdiğini hatırlattı...Ta ki onun aydınlığı, benim karanlığı...