Ghazrin : " Serius ke perempuan ni 'hot' weyh?"
Arif : "Aku tak pasti. Tapi member aku cakap dia lawa. Try la Gaz".
Ghazrin : "Haha. Kalau kau buat taik, kau aku sebat. Dengan member kau tu sekali aku kitai. Mana nombornya"?
Arif : "Hahaha. Berani sebat la aku. Kalau betul lawa dan kau dapat 'ayat', aku dapat apa"?
Ghazrin : "Itu nanti deal lain".
Arif : "Nah. 0194*****2. Pape update weyh kat aku".
Ghazrin : "Tengok ahh nanti"
Nombor telefon itu disimpan di dalam telefon bimbit Realme 9 Pro miliknya.Terukir senyuman kegembiraan dibibir pemuda itu.
Ghazrin.Dikalangan rakan-rakan dan sanak saudaranya dipanggil Gaz sahaja.
Seorang remaja berumur 17 tahun dan masih di alam persekolahan.Raut muka Ghazrin boleh dikatakan agak tampan,nampak ada sedikit iras-iras Lee Dong Wook celup made in Vietnam.Walaupun demikian,dirinya masih tetap single.
Sejak masuk sekolah menengah Ghazrin selalu mendapat tempat tercorot di setiap peperiksaan.
Keputusan peperiksaannya pun banyak subjek yang gagal,jika yang baik pun hanya lulus cukup makan.
Mungkin disebabkan dilahirkan dalam keluarga yang sederhana susah menyebabkan dirinya tidak berminat untuk belajar bersunguh-sunguh.
Yang bagus pada manusia Ghazrin ini adalah fizikalnya.Dengan tinggi 175cm,Ghazrin seorang atlet yang terkenal di sekolah.
Sebut saja olahraga,bola sepak mahupun rugbi semua sukan itu disertainya.Ghazrin lebih tertarik dengan aktiviti kokurikulum berbanding pembelajaran di dalam kelas.Namanya agak popular di kalangan MSSN daerahnya dan pihak sekolah menaruh harapan padanya dalam meletakkan sasaran pingat pada majlis suka peringkat daerah mahupun negeri.
Bapanya sudah lama meninggal sewaktu umurnya 13 tahun.Dari itu terpaksalah ibunya mengambil alih tugas ketua keluarga dan ibunya yang bekerja keras sebagai tunjang mata pencarian untuk keluarganya.
Oleh sebab itu, dia agak terabai dari segi pendidikan kerana ibunya tidak mampu memberi perhatian penuh kepada anak teruna sulungnya kerana terpaksa bekerja.
Ghazrin di anggap individu yang baik hati oleh ahli keluarganya dan jiran-jiran setempat. Jika ada majlis kenduri,atau masalah di sekitar kejiranan itu, Ghazrin sering sekali ringan tulang membantu mereka.
Perwatakannya yang ramah sangat disenangi oleh jiran di kawasannya.
Cuma ada satu masalah sedikit kepada Ghazrin.Ghazrin masih single,tidak mempunyai teman wanita.
Hampir seluruh murid perempuan di sekolah itu mengenali Ghazrin,bukan kerana pencapaian akademik tetapi banyak dengan masalah disiplin.
Tidak kurang ramai juga yang pernah Ghazrin cuba dekati tetapi ramai memilih untuk menjauhi dirinya atas sebab sikapnya yang pemalas dan sering dilihat masuk ke dalam bilik guru disiplin.Sebab itu Arif selalu memberi nombor telefon perempuan dari sekolah lain agar dia lebih mudah untuk mendekati mereka.
Ghazrin sering berbohong, bercakap besar kepada rakan-rakannya tahu bahawa dia kerap bertukar perempuan dan meniduri mereka, tapi itu hanyalah cerita rekaan semata-mata untuk mendapatkan penghormatan dari rakan-rakan sebaynya.
Cara Ghazrin bercerita seolah-olah memang benar tetapi hakikatnya adalah pembohongan sahaja.
Tapi jauh di dalam lubuk hatinya, dia tahu, dia harus memulakan langkah mencari gadis untuk dia tamatkan terunanya, sekaligus keluar dari dongeng rekaan beliau sendiri.
"Nak call ke tak ni? Kang nanti call kena 'reject' jahanam aku.Malu pun dapat. Arif cakap senang dapat awek ni. Nanti kalau dapat betul mana port aku nk buat keje"?
Ghazrin berseloroh di dalam hatinya. Memikirkan kemungkinan dan risiko yang bakal dia hadapi.
Sama ada pemilik nombor tersebut akan melayani dia hingga tercapai hajatnya. Ataupun tidak diendah. Dan jika berjaya diayat gadis itu,dimanakah dia akan mengerjakan gadis tersebut. Rumah flat sewa 2 bilik yang didudukinya amatlah mustahil untuk menjadi port beliau.
"Ahh. Port fikir nanti. Dapat tak dapat tu yang penting. Hahahaha"
"Nak sms nanti dia dapat nombor aku. Sekali rupa ntah apa-apa mana aku nak lari. Haha"
Terfikir juga di fikirannya kalau-kalau dia dikenakan oleh Arif, kawannya. Arif selaku teman rapat sejak mereka di tingkatan 2, dan juga pembekal nombor-nombor gadis untuk Ghazrin selalu mengenakan Ghazrin dengan memberinya nombor telefon gadis yang tudak menarik.
Tapi kali ini Ghazrin dapat rasakan Arif memang memberinya nombor gadis yang cun.Tersengih Ghazrin seorang diri melayan angan-angan.Kalau cantik sudah pasti dirinya beruntung.
Ghazrin cuba melelapkan mata sambil tersenyum memikirkan bilakah dia patut menghubungi pemilik nombor telefon tersebut.
YOU ARE READING
KHILAF REMASTRED EDITION
WerewolfSalam Sejahtera Saya telah diberikan satu cerita oleh pengarang @SeranganAtasGergasi.Dia meminta saya publish di akaun Wattpad saya kerana lebih ramai followers akan membaca,katanya. Rasanya cerita KHILAF ini sudah ramai yang baca dan tergantung sep...