Seminggu sudah kejadian 'skodeng' itu berlalu. Tetapi jiwa Ghazrin masih lagi belum dapat melupakan aksi asmara Salina dan Kadir itu.Sentiasa terbanyang difikirannya suara erangan Salina merengek manja kesedapan. Terasa seperti baru semalam sahaja kejadian itu berlaku.
Walaupun begitu Ghazrin tetap melalui kehidupannya seperti biasa.Hal itu biar Ghazrin sendiri pendamkan di dalam hati.Begitu juga Salina.Meneruskan kehidupan sebagai isteri dan ibu seperti biasa.
Setiap kali waktu petang, Salina akan menghantar mesej Ghazrin bertanyakan rutin seharian Ghazrin di sekolah. Dan setiap kali mesej Salina menjelma ditelefonnya, setiap kali itu jugalah batang Ghazrin akan mengeras. Rakaman detik-detik mengghairahkan dari kejadian malam itu kembali menjelma di akal fikiran kepala Ghazrin.
Ghazrin menjawab setiap kali SMS dikirimkan.Walaupun timbul sedikit rasa bersalah,namun rasa puas dapat menonton tayangan percuma itu lebih besar.Ghazrin cuba bersikap seperti tiada apa-apa.
Seperti minggu lepas, Salina meminta Ghazrin untuk datang ke rumah. Pada mulanya Ghazrin merasakan keberatan kerana takut perasaannya bertukar menjadi jiwa kacau jika melihat ibu angkatnya secara berhadapan.Walaupun tidak jelas tubuh Salina malam itu,namun Ghazrin dapat melihat bentuk tubuhnya yang ramping montok itu dalam kesamaran malam itu.
Ghazrin risau gagal mengawal nafsu dan pada masa yang sama juga berasa serba salah kerana keluarga itu telah melayaninya dengan baik. Timbul rasa berdosa kerana bernafsu terhadap ibu angkatnya sendiri yang melayannya dengan baik sekali seperti anak sendiri.
Ghazrin bimbang dirinya tersalah langkah.Mungkin kali pertama selamat,tetapi siapa tahu hari mendatang bagaimana yang akan dilaluinya nanti.Fikirannya mulai serabut.
Usai waktu sekolah, Ghazrin terus menuju ke stesen bas yang kebetulan berdekatan dengan sekolahnya. Arif yang setiap hari ke sekolah menunggang motosikal milik bapanya, membonceng Ghazrin di belakang.
Arif : "Wei kau nak turun kat bus stand? Nak gi mana?"
Ghazrin : "Aku nak ke bandar. Mak aku suruh ambik barang kat dia bandar" jawab
Arif : "Aikk. Barang apa mak kau suruh amek? Rajin pulak kau ikut cakap mak kau"
Arif kehairanan. Ghazrin jarang mengambil tahu hal keluarganya apatah lagi mendengar Ghazrin ke bandar atas arahan ibunya.
Ghazrin : "Mak aku suruh suruh gi hospital ambik ubat darah tinggi dia. Motor dia rosaklah"
Ghazrin menipu. Sehingga hari ini, Arif masih tidak tahu hal mengenai hubungan Ghazrin dan ibu angkat angkatnya.
Arif : "Ke kau nak jumpa awek nombor yang aku bagi tu? Haaa baik kau cakap dengan aku. Tu pun nak rahsia yea.. Aku tak kacau la awek tu lau kau dapat"
Ghazrin : "Kan kau pun ada sekali kat sebelah aku. Kau pun tau kan nombor kau bagi tu nombor makcik"
Arif : "Memang la nombor makcik. Entah-entah makcik tu ada anak perempuan cantik. Kau ni bukan boleh harap sangat"
Kata-kata Arif itu membuatkan Ghazrin teringatkan akan anak sulung Salina,Maya. Ya. Mungkin nombor ibu angkat yang selalu dimesejnya itu popular dikalangan rakan sekolahnya kerana Maya juga menggunakan nombor ibu angkatnya sebagai nombor untuk menghubungi dirinya.
Kebetulan yang tidak dapaat dipertikaikan lagi.Ada betul kata kawan Arif tu.
Ghazrin : "Taklah. Aku mesej sekali tu je. Aku tau makcik malaslah aku kacau lagi"
Arif : "Dah jom kita ke hospital terus. Senang. Kau tak payah susah-susah naik bas. Dah alang-alang atas motor aku ni"
Ghazrin : "Weyh jangan. Aku naik bas sendiri je. Aku takut ada polis nanti.Dah kita dengan pakaian sekolah,kau pulak lesen pun takde. Nanti tak pasal ke lokap kita nanti"
YOU ARE READING
KHILAF REMASTRED EDITION
WerewolfSalam Sejahtera Saya telah diberikan satu cerita oleh pengarang @SeranganAtasGergasi.Dia meminta saya publish di akaun Wattpad saya kerana lebih ramai followers akan membaca,katanya. Rasanya cerita KHILAF ini sudah ramai yang baca dan tergantung sep...