Setalah selesai merancang strategi, Ali dan kawan-kawan mulai menyerang ejen cabang, tapi baru beberapa menit mereka berlari, satu orang sudah ditumbangkan.
"Zass, kau oke?" ucap Moon sambil membantu Zass berjalan.
"Apa bende tadi tu?" bingung Chris.
"Jage-jage!" teriak Iman sambil mendorong tubuh Chris.
Akibatnya serangan itu justru mengenai Iman.
"Iman, kenapa kau buat macam tu, tengok. kan dah kene!" omel Chris.
"Hehe, maaf. Saya tak nak tengok awak cedera lagi." ucap Iman.
"Bulat, tolong obati Iman dan Zass." pinta Roza.
Bulat melangkah maju dan meletakkan rubiknya dibahu Iman, setelah mengobati Iman dan Zass mereka kembali menuju ke capture point yang menjadi pusat latihan.
"Oy, diorang dah sampai." ucap Ken.
"Serang!" teriak Roza.
Teras KOMBAT maju lebih dulu, Chris menggerakkan kerisnya kearah Hamid, tapi serangan dia dapat dihalau dengan mudah.
"Tu je," tantang Hamid.
Chris kembali menyerang tapi Hamid mengayunkan tombaknya kekanan dan kekiri untuk menghalau serangan Chris, lalu dia menusukkan tombaknya ke tubuh Chris hingga membuatnya terpental.
"Habis la kau,"
Hamid melompat dan mengayunkan tombaknya kuat, berniat memukul Chris.
"Sekarang, Aro!" teriak Khai.
"Ape?" Hamid terkejut melihat serangannya dihalau oleh sebuah pelindung.
Setelahnya anak panah melayang lurus ke arahnya, Hamid mundur beberapa langkah lalu memutar tombak menggunakan dua tangan untuk menangkis serangan Alicia.
"Kau oke?" tanya Khai seraya mengulurkan tangannya.
"Iye, terimakasih Khai, Alicia, dan kau pun Aro." ucap Chris sambil menepuk-nepuk Aro setelah itu dia menyambut uluran tangan Khai.
"Cih, ingatkan satu lawan satu." kesal Hamid.
"Macam mana nak kalahkan die ni?" tanya Khai.
"Kita combo," ucap Chris.
"Tak boleh, sebab serangan dia tadi tu, pelindung aku rusak, kalau nak combo aku tak boleh lindungi kau kalau nanti dia serang lagi." jelas Khai seraya mengutak-atik jamnya.
"Iye?, nasib baik kau tolong aku tadi, tak tau la apa jadi kat aku kalau sampai tekena tombak dia tu." ucap Chris.
"Alicia, kau tak de startegi ke?" tanya Khai.
Belum sempat Alicia menjawab sebuah tembakan mengejutkan mereka, Khai dan Chris berlari menghindari, sedangkan Alicia mencoba tuk menyerang Killian.
"Tak baik cakap santai masa lawan tau," ucap killian seraya menghindari serangan Alicia.
Alicia terus menyerang kali ini dia menargetkan drone yang terbang mengelilingi Killian, tapi semua anak panahnya hancur ditembaki oleh drone.
"Biar betul?!" kaget Alicia.
"Alicia, jage-jage!" peringat Chris.
Alicia menoleh dan melihat Nina mengayunkan cambuknya kearah dia, karena jarak yang terlalu dekat, Alicia tidak sempat menghindar dan terkena serangan Nina.
Tubuhnya terlempar kesamping, tapi sebuah pelukan menahan tubuh Alicia agar tidak menghantam pohon.
"Kau oke?" tanya Rudy.