#10✓

272 23 2
                                    

Setelah latihan berakhir semua ejen berkumpul diruang utama, di perjalanan menuju ruang utama, Ali dan teman-temannya terlihat mengobrol dan bercanda.

"Eh, siapa dari korang yang lawan Alena?" tanya Mika yang seketika teringat selama ujian tadi da tidak melihat Alena.

"Eer, aku tak de tengok dia masa lawan tadi." jawab Khai.

"Ade, dia pingsan kat pokok yang ada di sebelah capture point, korang tak perasan ke?" ucap Rudy.

"Eih, sapa yang serang dia?" tanya Moon.

Mereka saling pandang, tapi tidak ada satupun dari ejen pusat yang menyerang Alena, tepat disaat mereka bingung lewatlah Alena.

"Alena, siapa yang nyerang lo tadi?" tanya Rizka sambil menahan tangan Alena.

"Eh, errr..gak ada sih, aku pingsan sendiri." jawab Alena saat melihat rekan-rekannya menatap tajam kearah nya.

"Hah, kok bisa pingsan?" tanya Rizka lagi.

"Hehe, tadi gak sengaja nabrak pohon, dah ya...aku mau ke WC sebentar."

Alena berlari menjauh sebelum pertanyaan Rizka berlanjut.

"Pelik, tak kan dia tabrak pokok yang jelas nampak macam tu." ucap Jet.

"Maybe, dia demam." sahut Sam.

"Dah tu, mentor dah tunggu kita." tegur Rudy.

Ejen mentor berbaris memandangi ejen muda di depan mereka, mentor cabang terlihat beberapa kali menghela napas karena kecewa dengan anak didik mereka, sedang mentor pusat terlihat bangga dengan kemajuan yang ditunjukkan oleh ejen muda mereka.

"Tahniah, korang dah berjaya menangkan latihan ni." ucap ejen Leon.

"Fuyooo, jaya la korang, tak sangka dapat kalahkan ejen cawangan 2 yang terkenal hebat." puji ejen Bakar.

"Hehe, kita orang memanglah hebat." sahut Ali.

"Saya nak tanya, siapa yang bagi tau korang pasal kelemahan ejen-ejen kami?" tanya ejen Cherry.

"Apa ni, Cherry. Mestilah diorang kaji pasal ejen cawangan sebelum latihan ni bermula." ucap ejen Bakar.

"Bukan begitu ejen Bakar, sabab sejauh ni tak pernah ada ejen-ejen muda yang dapat kalahkan diorang ni." ucap ejen Cherry

"Kann, diorang ni memang hebat." balas ejen Bakar.

"Hmm, saya salut dengan ejen NEURO didikan ejen Leon, karena mampu melancarkan strategi dengan sangat bagus bahkan dapat membaca kelemahan lawan dengan cepat." puji ejen Dennis.

"Saya tak pernah ajar diorang tuk menganalisis lawan selain yang mereka hadapi, sebab tidak akan ada waktu untuk menganalisis kelemahan kesemuaan lawan." jelas ejen Leon.

"Luar biasa, maknanya diorang ni melampaui ejen Leon." kagum ejen Dennis.

"Jelas semua tu tak mungkin, Cuba kau pikir sikit, Dennis. Diorang ni macam tahu semua kelemahan ejen kita, tak kan kau tak hairan pasal tu." tegur ejen Carl.

"Iye, diorang macam dah lama mengawasi ejen kita ni." ucap ejen Cecilia menambahi.

"Tu la, ejen-ejen NEURO didikan aku pun tak tau banyak pasal kawan-kawan dia." ucap ejen Dennis yang masih takjub dengan prestasi ejen pusat.

"Eh, tapi yang bagi tau kita orang ialah Alena." ucap Moon.

Semuanya tekecuali ejen pusat sangat terkejut mendengar perkataan Moon.

"Betul ke ni?" tanya Killian.

"Ah, hahah..iya, sebelumnya aku ada cerita sama mereka soal kalian." jawab Alena pelan.

Misi Gabungan (Dua)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang