Lelah mendengar keributan di dalam kamar, Ali memutuskan untuk keluar dan berjalan tanpa tujuan yang jelas.
"Mana nak pegi ni, comot?" ucap Ali.
"Meow," sahut Comot.
Pintu kamar perempuan terbuka tepat sebelum Ali mendekat, Alicia keluar dan melihat kearah Ali.
"Macam mana kalau kita pergi ke bilik TEKNO, ada yang nak aku buat."
"Ali,"
"Tak tahan aku diam kat kamar tuu,"
"Ali."
"Chris macam mane yee, kasihan dia dapat peringatan dari ketua teras sebab cederakan budak cawangan tu, ish, geram aku..rasa nak..."
"ALI, PEKAK KE!!"
"HWAAA!!!"
Ali yang terkejut mendengar teriakan Alicia langsung jatuh terduduk.
"Ishh, apela kau ni, panggil elok-elok tak boleh ke." marah Ali.
"Aku dah panggil kau dari tadi, kau je yang tak dengar, mana kau nak pegi ni?" tanya Alicia.
"Entah, penat diam kat bilik sebab budak cawangan tu." jawab Ali.
"Kau pulak, nak pegi mana?" lanjut Ali saat melihat Alicia yang mengenakan baju biasa.
"Nak pegi Hospital," jawab Alicia.
"Hah, hari ni ke kau nak pegi, kenapa tak cakap, tunggu aku nak ganti baju kejap." Ali berlari berbalik menuju kamar
"Sapa yang nak ajak dia?, biar la, lagi baik daripada pegi sorang-sorang."
Alicia berjalan lebih dulu, setelah menunggu Ali bersiap mereka segera menuju rumah sakit.
"Cih, ape hal aku pun kena ikut sekali?" omel Rudy.
"Alah, lagi baik dari pada kau merengut kat bilik sebab budak cawangan tu." sahut Ali.
"Cih, habis tu, kenapa aku kena bawak buah tangan ni, hah!. kau tak boleh bawak sendiri ke?" protes Rudy karena Alicia menyuruhnya membawa keranjang buah.
"Dah tu, lagi pun tak berat mana lah buah tangan ni." ucap Ali sambil mengangkat tas pelastik yang berisikan makanan.
"Ck, kalau macam tu, kau la bawak semuani sendiri." seraya menyerahkan keranjang buah kepada Ali.
"Eeh, apehal pulak?"
"Sebab kau yang paksa aku tuk ikut, jadi kau mesti bawak semua ni sendiri, sebagai permintaan maaf."
"Mana boleh macam tu, kau kena bantu juga, tangan aku penuh ni." ucap Ali sambil mendorong keranjang buah kembali kepada Rudy.
"Bawak la, aku setuju nak teman kan kau je, tak sampai ikut bawak kan barang dia ni." tolak Rudy dan mendorong kedua kalinya keranjang buah kepada Ali.
"Kejap je, dah nak sampai ni, tolong la bawak kan." mohon Ali, mendorong lagi keranjang buah kearah Rudy.
"Tak nak!" tolak Rudy.
"Bawak la," desak Ali.
Keranjang buah terus menerus berpindah tangan hingga mereka melewati koridor panjang yang cukup sepi, Alicia berbalik dan..
"BOLEH TAK KORANG BEDUA DIAM, NI KAT HOSPITAL TAU, SEPANJANG JALAN TAK HABIS-HABIS BECAKAP."
"Eer Alicia, sttt. Ni kat hospital jangan cakap keras-keras." tegur Ali pelan.
"Tak payah nak marah, nasib baik kita orang nak tolong bawak kan." balas Rudy tanpa dosa.
Alicia yang kesal segera merampas barang yang dibawa oleh Ali dan Rudy, lalu berjalan cepat menuju ke salah satu kamar meninggalkan mereka dalam diam.