#16

304 23 4
                                    

Ruangan teras NEURO masih disisi oleh beberapa ejen, mereka terlihat sedang mengobrol dan bercanda bersama, Jet masuk dan langsung menatap tajam kearah Andy.

"Esok kita sambung lagi ye," ucap Roza.

"Malam pun boleh juga," sahut Andy.

"Eeh, jangan. Esok kau kan kena ikut arena." ucap Roza.

"Ooh, kau ni perhatian juga yee, tipe aku betul." ucap Andy sambil mencubit gemas pipi Roza.

"Ehh, mana ade." ucap Roza yang salah tingkah.

"Apa yang korang cakap ni?" tegur Jet.

"Jet, sejak bila awak ada sini?" kaget Roza yang seketika menjauh dari Andy.

"Sejak tadi," jawab Jet dingin.

"Andy, Jom!" panggil Killian.

"Iye, bye Roza." pamit Andy.

"Bye," balas Roza.

Setelah kepergian Andy dan Killian tersisa lah Jet dan Roza.

"Sejak bila kau dekat dengan diorang tu?" tanya Jet.

"Tadi, Andy tanya pasal gejet aku ni, kau tau banyak dia ajar aku pasal cara tembak dan sembunyi agar tak diketahui oleh musuh." ucap Roza dengan mata berbinar.

"Ooh, baik juga Andy tu, sampai buat kau tersenyum-senyum macam sekarang." ucap Jet sambil melangkah mendekati Roza.

"Eh, tak la. Awak kenapa ni Jet?"

Takut Roza saat Jet menghimpit tubuhnya diantara meja.

"Aku tak suke ada orang lain yang buat kau tersenyum," ucap Jet.

"Maaf la, aku tak kan cakap lagi ngan dia tu." bujuk Roza yang langsung tahu penyebab perubahan sikap Jet.

"Tak pe, kalau kau masih nak cakap ngan dia, aku yang akan mundur, mungkin selama ni aku terlalu memaksa."

Jet menjauh dari Roza dan berniat keluar tapi pergerakan nya ditahan oleh Roza yang langsung memelukanya dari belakang.

"Maaf, Jet. Janganlah marah, aku tak nak kau jauhi aku lagi." mohon Roza.

"Aku tak marah, kalau memang dia tu yang kau suka aku tak kan ganggu kau lagi." ucap Jet sambil melepaskan pelukan Roza.

"Tak nak, Jet jangan la macam ni." rengek Roza yang semakin mengeratkan pelukannya.

Jet hanya diam tidak merespon, Roza yang tidak ingin Jet menjauh dan meninggalkan nya seperti kejadian beberapa minggu lalu langsung menangis, tiba-tiba terdengar suara tawa Roza mengangkat kepalanya memandang kearah Jet.

"Kenapa?" bingung Roza,

"Ululu, tak sangka kau sampai menangis, aku gurau je, haha." tawa Jet sambil memegangi perutnya.

Roza yang kesal segera memukul kuat kepala Jet.

"Kau ingat kelakar ke?!" marah Roza.

Dia menghapus air matanya dan berjalan melewati Jet tapi tangannya ditahan oleh Jet, Roza ingin memprotes tapi Jet langsung menarik nya mendekat.

"Maaf, aku tak maksud buat kau menangis." sesal Jet sambil menghapus sisa air mata Roza.

"Cih, lepas la!. Aku tak nak cakap ngan kau!" marah Roza sambil memukuli Jet.

Tapi Jet semakin mengeratkan pelukannya.

"Aku betul-betul ngan apa yang aku cakap tadi, aku tak suka tengok kau dekat dengan budak cawangan tu, sampai cubit-cubit pipi kau pulak." kesal Jet.

Misi Gabungan (Dua)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang