#
"Eh? Abang ni kawan abang Aryan kan?"
Aku menoleh ke arah suara itu.
"Oh fuck!" Sumpahku.
"Oh? Levi kan?" Sahut seorang lelaki.
Aku menoleh ke arah seorang lelaki sedang berjalan ke arah perhentian bas. Aku mengenali wajahnya. Dia satu pasukan dengan polis yang selalu aku ekori.
"Ya. Abang ni..ermmm.. Abang Nazumi kan?" Tanyanya. Lelaki itu mengangguk.
"Jadi dia Nazumi. Then that one adalah Aryan?" Fikirku. Aku senyum. Jantungku mulai tenang dan aku kembali relaks. Serentak itu, sebuah bas datang dan aku ikut naik bersama penumpang² yang lain. Levi juga bergegas naik kedalam bas setelah mengucapkan selamat tinggal kepada polis yang dengannya berbual tadi.
Ketika melimpasi tempat dudukku, Levi memandangku dan senyum. Batangku berdenyut. Aku senyum kembali.
"Shit!" Keluhku. Meski baru sahaja memuaskan diri dengan mangsaku yang terbaru, senyuman manis Levi membangkitkan kembali nafsu serakahku.
Aku menoleh ke belakang dan melihat Levi sedang mendengar muzik dengan Airpods nya. Kepalanya tunduk dan dia seolah sedang membaca sesuatu di iPhone nya.
"So he didn't remember me huh? That's good." Fikirku. Aku mulai membayangkan bagaimana rasanya untuk menunggangnya sambil menarik rambutnya yang ikal itu.
****
Ruang bilikku nampak suram dengan hanya bercahayakan lampu meja di sudut bilik. Aku mendepakan tanganku diatas tilam lalu mengeluh. Tubuhku terasa penat setelah berkerja shift malam ke pagi.
"Nasib baiklah bayarannya berbaloi." Keluhku.
Sebaik sampai dirumah tadi, aku terus mencuci pakaianku dan mandi. Sudah menjadi tabiatku untuk betul² membersihkan tubuhku setelah aku menjahanamkan hidup jantan lain.
"Kalau aku kena cekup and dorang buat test kat aku, at least badan aku free of foreign DNA." Fikirku. Aku mengiringkan badanku dan memandang ke dinding bilik. Aku menarik nafas dalam.
Gambar² yang aku lekatkan ke dinding aku pandang satu². Gambar aku dengan rakan sekerja, gambar aku dan keluargaku sendiri. Aku menatap sekeping lagi gambar dengan agak lama.
Rasa sakit hati, benci, geram, marah dan sedih mulai terbit kembali dalam diriku.
Aku seolah tidak kenal dengan wajahku sendiri didalam gambar itu. Senyuman lebarku yang nampak sangat gembira nampak seolah tidak pernah berlaku. Ditepiku, wajah seorang gadis yang pada satu ketika dahulu, aku selalu bayangkan akan menjadi penyinar hidupku.
"Bitch!" Sumpahku lalu memusingkan tubuhku agar aku membelakangkan dinding yang penuh dengan memori itu. Mungkin kerana pergerakkan aku, tualaku terlepas ikatan nya lalu terbuka. Aku kini hanya berbogel diatas tilam.
Aku melihat ke arah kejantanan ku yang kendur lalu tanganku meramasnya lembut.
"Sial betul lah. Kenapalah mamat tu bottom?! Tak guna betul!" Sumpahku lagi. Ketika aku mula² memutuskan untuk menjadikan lelaki sebagai pemuas nafsuku, aku sudah membuat keputusan untuk tidak mahu terlibat dengan orang² yang aku tahu adalah gay. Aku tidak mahu memuaskan mereka, aku mahu menyakitkan mereka.
"Aku dah lama suka kat kau."
Kata² dari salah seorang kawanku sendiri beberapa bulan yang lepas kembali muncul difikiranku.
"Kau merepek apa ni Izam?" Kataku dengan nada tidak peduli. Aku baru sahaja tahu yang tunangku sudah curang ketika itu. Gadis yang aku tidak pernah sentuh dan aku anggap suci rupa²nya hampir setiap hari ditunggangi oleh anak orang kaya.
KAMU SEDANG MEMBACA
PULAU
General FictionDetektif Aryan Zayn dan teman sekerjanya, Nazumi, mendapat tugasan untuk menyiasat satu kes yang secara senyap² menghantui Pulau tempat tinggal mereka. Mampukah mereka berdua menyelesaikan kes itu sebelum semuanya menjadi lebih teruk?