BAB 17

36 1 0
                                    

"Sudah sudahlah tu dari tadi lagi aku tengok kau tersenyum sorang sorang." Tegur Estella. Dari Elnaura masuk bilik sampai lahh sudah berbaring sahabatnya itu masih lagi tersenyum senyum dah macam orang angau pula.

"Nak senyum pun salah ke." Ucap Elnaura menjeling Estella yang berbaring di sebelah dia.

"Salah sebab pelik. Sebelum ni kau tak pernah tau macam ni." Mana tak nya begitu ramai lelaki yang suka Elnaura dan tentu saja Elnaura tak layan. Hanya Amsyar saja yang berjaya mendapat perhatian Elnaura tapi itu pun Amsyar yang mulakan dulu bukan Elnaura tapi kali ini berbeza ya.

Kerana kali ini Elnaura yang mulakan dulu.

"Entahlah aku cuma rasa selesa bila dekat dengan Rizqin. Apalagi masa dia selamatkan aku tu walaupun tu tugas dia but still buat aku rasa selamat dengan dia." Ucap Elnaura tersenyum kecil.

Estella masih setia mendengar.

"Kau suka dia?" Tanya Estella yang membuat Elnaura menoleh.

"Aku tak tahu. Aku keliru."

"It's okay. Jangan terlalu dipaksakan. Nanti kau akan dapat jawapannya." Ucap Estella dia tahu Elnaura masih takut untuk jatuh cinta. Estella tentu saja ingat macam mana hancurnya Elnaura saat dia di kecewakan oleh Amsyar.

Tapi entah kenapa dia dapat rasakan yang Rizqin tak akan kecewakan Elnaura. Estella sangat yakin itu.

"Tapi kan El aku macam pernah nampak lahh Rizqin tu." Ucap Estella dia yakin dia macam pernah nampak Rizqin cuma dia tak ingat.

"Maybe kenalan kawan kau kot bukan ke kau ada banyak kawan lelaki?"

"Maybe kot." Estella cuba untuk terima.

Manakala di posisi Arianna terlihat masih bersandar di katil dia masih menunggu Amsyar yang berada di bilik air.

Dia dengar semuanya.

Dia saat itu sedang mencari Amsyar dan tiba-tiba dia terdengar suara dan saat dia mendekat.

Ternyata suara itu adalah milik Amsyar dan Elnaura.

Bahkan Amsyar juga sanggup untuk ceraikan dia hanya kerana mahu bersama dengan Elnaura.

Bunyi pintu yang di kuak mengalihkan perhatian Arianna dan muncul lahh suami dia.

Amsyar melihat Arianna sekilas lalu dia mengantung tuala.

"Sampai bila abang nak mengharapkan Kak El?" Tanya Arianna yang kini sudah duduk bukan lagi menyandar di katil

"Sampai aku dapat dia balik." Ya hanya berdua saja dia bahasakan kau aku dengan Arianna.

"Abang sendiri nampak kan macam mana Kak El dengan Rizqin?"

Amsyar laju menatap Arianna. Tajam pandangan mata dia menatap Arianna.

"Jaga mulut kau! Aku hilang Naura sebab kau lahh perempuan." Begitu kasar sekali Amsyar balas.

Arianna mengigit bibir dia mengawal diri mengeluarkan air mata. Apalagi dia melihat Amsyar benar-benar terlihat marah.

Saat teringat Elnaura dan Rizqin tadi membuatkan Amsyar semakin emosi. Apalagi saat-saat Elnaura tersenyum lebar menatap lelaki itu ketika Rizqin sedang membakar makanan dan saat-saat Rizqin memakaikan jaket di tubuh Elnaura! Arghh dia benci! Seharusnya dia yang melakukan itu kepada Elnaura bukan lelaki tak guna tu!

Dengan pantas dia menuju ke Arianna dan menolak kasar tubuh itu yang membuatkan Arianna terbaring.

"Puaskan aku." Ucap Amsyar kasar laju dia menutup lampu. Dia mahu melepaskan emosi dia menggunakan tubuh Arianna!

ALANNA: PERFECT BEAUTY (ON HOLD)Where stories live. Discover now