ᴅᴀᴜɴ ᴠs ʟᴀɴᴜɴ

228 9 0
                                    

『𝓔𝓷𝓳𝓸𝔂 𝓻𝓮𝓪𝓭𝓲𝓷𝓰』
『••✎••』

Di kapal angkasa kokoci, terlihat kalau kokoci sedang mengisi engine tenaga kapal angkasanya sebelum motobot datang dan bertanya.
Motobot:"bagaimana dengan keadaan kapal angkasa ni, dah siap ke komander?"
Kokoci:"sikit lagi motobot, engine kapal angkasa ni masih belum di charge sepenuhnya."
Motobot:"yey! Boleh lah kita kembali ke station angkasa TAPOPS tak lama lagi!"
Kokoci:"betul tu motobot, tak sabar aku nak perkenalkan boboiboy kepada anggota TAPOPS yang lain, aku pasti mereka kagum dengan kuasa dan semangat boboiboy."
Motobot:"tak ada misi lagi ke untuk boboiboy?"
Kokoci:"humm.. Biarlah mereka berehat sebelum kita berlepas ke station angkasa TAPOPS."

Di kedai tok aba, terlihat boboiboy bertanya kepada ochobot tentang jam kuasanya.
Boboiboy:"haish.. Kenape dengan jam kuasa aku ni, ochobot."
Ochobot:"humm.. Aku pun tak pasti, sejak ke planet gurunda jam kuasa engkau ni mulai bermasalah."
Gopal:"alah tukar je jam baru, ape susah?"
Ochobot:"senang je cakap."
Boboiboy:"kau kena tolong baiki jam aku ni ochobot, kalau tak macam mana nak jalankan misi?"
Yaya:"alah takpe, kiteorang kan ada."
Ying:"yaloh, Dengan kiteorang yang hebat ni semua misi boleh selesai ma!"
B&G:"perasan."
Gopal:"eleh hah! Kalo korang hebat sangat pergilah ambil bellbot tu dari cactus."

Gopal menunjuk ke cactus yang saat ini di pegangan (name) dan ina yang mengelus kepala cactus, disamping mereka ada fieldbot dikanan sedangkan musicbot dikiri.
Ying:"ey gila ka, nanti dia ngamuk macam mana?"
B&G:"kate hebat?"

Lalu cactus keluar dari pegangan (name) dan berlari ke arah boboiboy lalu mengelus badannya ke kaki boboiboy seperti minta sesuatu.
Boboiboy:"eh? Cactus? Kenapa ni?"

Lalu terdengar suara keroncongan dari perut cactus, menandakan kalau cactus sedang kelaparan.
Yaya:"dia lapar lah."
Gopal:"hah? Lapar, tiada masalah! Tukaran makanan kucing!"

Lalu Gopal mengubah alat di kedai tok aba menjadi makanan kucing.
Boboiboy:"weh! Marah tok aba nanti!"
Gopal:"ssstt! Tok aba tak perasan tu."

Lalu Gopal memberi makanan yang diubahnya ke cactus, namun waktu cactus mengendus makanannya dia tidak mau memakannya.
Boboiboy:"eh? Die tak nak makan?"
Gopal:"ceh, belagak punya kucing."

Eh malah gopal yang mau makan makanan kucing.
Boboiboy:"eh! Kau pula yang makan?!"
Gopal:"lapar."
(name):"emang enak?"
Gopal:"sedap! Korang nak?"
N&I:"tidak, terimakasih"

Lalu yaya jongkok didepan cactus untuk bertanya ke bellbot.
Yaya:"bellbot, apa yang kaktus suka makan?"
Bellbot:"hemm.. Sebenarnya die suka makan... Hemm.. Entahlah aku pun tak tahu."
Ying:"haiyah, tak tahu? Kan kamu duduk dengan die?"
Bellbot:"memanglah, tapi Selalunya menghadap ke belakang."
Boboiboy:"pulak.."
Yaya:"aku rase.. Dia nak ikan segar ni, die kan kucing."
Boboiboy:"hemm.. Betul juga, jom kita pergi jetty cari ikan segar."
DuoY:"jom!"
Ochobot:"korang pergi lah, aku kena tolong tok aba."
(name):"fieldbot kau disini saja"
Fieldbot:"oke👌"
Ina:"musicbot, masuk ke dalam headphoneku"
Musicbot:"baiklah"

(𝑨/𝑵:𝒋𝒂𝒅𝒊 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒏𝒈𝒈𝒂𝒌 𝒕𝒂𝒉𝒖, 𝒇𝒊𝒆𝒍𝒅𝒃𝒐𝒕 𝒃𝒊𝒂𝒔𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒔𝒆𝒍𝒂𝒍𝒖 𝒅𝒊 𝒊𝒏𝒄𝒂𝒓 𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒑𝒆𝒎𝒃𝒖𝒓𝒖 𝒑𝒐𝒘𝒆𝒓 𝒔𝒑𝒉𝒆𝒓𝒂 𝒔𝒆𝒅𝒂𝒏𝒈𝒌𝒂𝒏 𝒎𝒖𝒔𝒊𝒄𝒃𝒐𝒕 𝒋𝒖𝒈𝒂 𝒔𝒂𝒎𝒂 𝒔𝒆𝒑𝒆𝒓𝒕𝒊 𝒇𝒊𝒆𝒍𝒅𝒃𝒐𝒕 𝒕𝒂𝒑𝒊 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒉 𝒋𝒖𝒎𝒍𝒂𝒉, 𝒎𝒖𝒔𝒊𝒄𝒃𝒐𝒕 𝒋𝒖𝒈𝒂 𝒔𝒆𝒍𝒂𝒍𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒔𝒆𝒎𝒃𝒖𝒏𝒚𝒊 𝒂𝒕𝒂𝒖 𝒕𝒊𝒏𝒈𝒈𝒂𝒍 𝒅𝒊 𝒉𝒆𝒂𝒅𝒑𝒉𝒐𝒏𝒆 𝒎𝒊𝒍𝒊𝒌 𝒊𝒏𝒂, 𝒔𝒂𝒎𝒂 𝒋𝒖𝒈𝒂 𝒅𝒆𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒇𝒊𝒆𝒍𝒅𝒃𝒐𝒕 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒃𝒆𝒓𝒔𝒆𝒎𝒃𝒖𝒏𝒚𝒊 𝒅𝒊 𝒑𝒊𝒕𝒂 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒂𝒅𝒂 𝒅𝒊 𝒕𝒐𝒑𝒊 (𝒏𝒂𝒎𝒆))

𝕡𝕣𝕠𝕞𝕚𝕤𝕖 | boboiboy x reader and ocTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang