sᴀʀᴋᴀs ᴋᴇɢᴇʟᴀᴘᴀɴ

124 2 0
                                    

『𝓔𝓷𝓳𝓸𝔂 𝓻𝓮𝓪𝓭𝓲𝓷𝓰』
『••✎••』

Di suatu planet, yang dibilang kecil terdapat banyak tempat khas sirkus dan salah satunya terdapat beberapa power sphera yang sedang melihat power sphera yang didalam kurungan nya.

Tapi setelahnya mereka mendengar seseorang tertawa yang membuat mereka menjauh dari situ dan bersembunyi ketakutan, terlihatlah seorang badut besar tapi mukanya tertutup oleh topeng miliknya.
??:"bangunlah wahai power-power sphera ku"

Diapun langsung menekan tombol disamping nya dan seketika kurungan itu langsung menyetrum tiga power sphera itu yang dalam mode dormant.

Power sphera yang bersembunyi hanya bisa melihat ke siksaan yang dilakukan oleh badut itu.

Setelah listrik itu mati, bersamaan tiga power sphera itu hidup walau sebenarnya mereka adalah power sphera yang dicuri.
Para power sphera yang bersembunyi langsung menatap takut menjadi-jadi.

??:"mari sini semua! Whahaha!"

Ketiga power sphera itu langsung berjalan ke badut itu setelah jeruji di kurungan itu menghilang dan segera menghampirinya.

Tawa badut itu langsung bergema keseluruh planet seperti toa masjid.

♧⌞⌝⌟⌜⌞⌝⌟⌜⌞⌝⌟⌜⌞♧

Disisi lain, diluar angkasa, terdapat kapal angkasa kokoci yang sekarang papa zola yang mengendarainya menuju lokasi tempat power sphera dicuri.
Boboiboy:"jauh lagi ke komander?"
K.kokoci:"kita dah separuh perjalanan."
Dan terlihat di layar kalau mereka sedang berjalan menuju planet circus dan mereka sekarang dalam 51% perjalanan.

Gopal:"hah! Separuh perjalanan?! Ish! Suruh je lah ochobot teleport kan kita! Kan senang!"
K.kokoci:"jangan nak merepek! Kita perlu simpan tenaga ochobot."
Ochobot:"ha'ah! Kalau ada apa-apa berlaku, aku boleh teleport kita ke tempat selamat."
Papa zola:"haha! Atau kamu boleh teleport kan kebenaran balik kebumi? hah..dah nak masuk waktu makan ni."
Yaya:"ish..cikgu ni kenapa? Tak habis-habis nak balik bumi."
Papa Zola:"itulah yang kamu tak tau! Kebenaran..sentiasa homesick!"

Gopal yang melihat itu hanya menatap malas lalu dia sadar kalau dua gadis itu(yaya dan ying) sedang membaca sesuatu.
Gopal:"eh? Apa kau buat tu ying?"
Ying:"hah! Belajar lah!"
Gopal:"belajar apa pula ni?"
Ying:"aku sedang kaji kuasa-kuasa power sphera yang diculik tu."
Gopal:"kau ni, belajar lah tentang penculik tu! Belajar tentang power sphera tu buat apa?"
(𝘐𝘺𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘪𝘺𝘢 𝘵𝘢𝘱𝘪 𝘵𝘦𝘵𝘢𝘱 𝘴𝘢𝘭𝘢𝘩, 𝘬𝘰𝘯𝘴𝘦𝘱 𝘢𝘱𝘢 𝘪𝘵𝘶 -_-)
Ying:"itu je maklumat yang kita ada kan."
Boboiboy:"komander, siapa yang culik power sphera ni semua?"
K.kokoci:"kita tak tahu siapa."
Papa Zola:"kalau tak tahu..maka tak kenal, kalau tak kenal..maka, tak cinta."

Boboiboy dan yang lain melihat itu hanya menatap malas cikgu nya satu ini begitu juga dengan cactus yang langsung melompat dari kepala papa zola.
Ochobot:"rasanya elok kalau saya teleport cikgu papa ke bumi."
Papa zola:"haih..kasar betul jenaka kamu ni ochobot."
(𝘓𝘶 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘮𝘪𝘯𝘵𝘢 𝘣𝘰𝘭𝘦𝘩, 𝘰𝘤𝘩𝘰𝘣𝘰𝘵 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘵𝘢𝘸𝘢𝘳𝘪𝘯 𝘵𝘪𝘥𝘢𝘬 𝘮𝘢𝘶 ʕ ﹷ ᴥ ﹷʔ)
Boboiboy:"macam mana kalau penculik tu sangat membahaya?"
K.kokoci:"jangan risau! Aku sentiasa ada rancangan."

♧⌞⌝⌟⌜⌞⌝⌟⌜⌞⌝⌟⌜⌞♧

Di sisi lain, terlihat kapal angkasa fang melaju dengan cepat tepat pukul 11:30.
Fang:"hah...aku, aku kena cepat!"
Fang langsung mengetik dan terlihat dilayar dia meletakkan sebuah koordinat dan perjalanannya akan memakan 16 jam.

𝕡𝕣𝕠𝕞𝕚𝕤𝕖 | boboiboy x reader and ocTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang