ᴍɪsɪ ᴅᴏʙɪ ᴛᴀᴘᴏᴘs

145 2 0
                                    

『𝓔𝓷𝓳𝓸𝔂 𝓻𝓮𝓪𝓭𝓲𝓷𝓰』
『••✎••』

Di kapal angkasa adudu, terlihat adudu yang mondar-mandir dengan muka kesal.
Adudu:"haih! Budak boboiboy tu! Hish! Sampai habis! Dari kecik sampai ke besar, asik gagalkan rancangan aku je!"
Probe:"relak la encik bos.. Kita kan dah biasa kalah."
Adudu:"ape relak-relak! Kau tengok ni! Abis semua baju-baju aku kotor bila kena belasah!"

Dan yap, banyak sekali baju adudu yang kotor lagi berbau karena melakukan pertarungan dengan boboiboy yang hasilnya tetap kalah.
Probe:"woh! Betullah encik bos! Baju-baju aku pun banyak kotor! Tengok!"
Dan entah kapan atau bagaimana probe memakai baju, ada tumpukan baju milik probe yang banyak juga sampai membuat adudu ternganga.
Adudu:"sejak bile kau pakai baju pula ni?"
Probe:"hoh! Heesh.. Encik bos ni! Robotist betul."
Adudu:"udah! Kau jangan nak ber-ist-ist dekat sini, hantar baju² kotor ni ke dobi SEKARANG!"
Probe:"ba-ba-baik encik bos!"

∘₊✧──────✧₊∘

Di station angkasa TAPOPS disalah satu ruangan, terlihat kokoci mengetik sambil memeriksa keadaan TAPOPS dengan (name) dan ina membantu.
Boboiboy:"macam mana komander?"
Kokoci:"semuanya selamat, tiada kerusakan lain tetapi station TAPOPS ni masih dalam bahaya."
DuoY:"hah! Dalam bahaya?! Kenapa pula?"
(name):"identity station TAPOPS mungkin telah terbongkar dan kita juga belum mempunyai cukup anggota untuk mempertahankan station ini."
Gopal:"dey, ape susah komander, suruh je cardbot tu tukarkan balik semua anggota TAPOPS yang dah jadi card tu."
Fang:"haih.. Cardbot tak cukup tenaga lah, kan baru tukarkan kita semula."

Lalu ada flashback sebentar tentang cardbot yang mengembalikan boboiboy dan yang lain dari card.
Boboiboy:"kejap, apa maksud (name) dengan identity station TAPOPS tadi?"
Kokoci:"heh, korang tengok lah sendiri!"

Lalu lampu yang diluar jendela menyala, boboiboy dan yang lain lihat di jendela dan melihat banyak sekali mesin cuci, baju sampai alat pembungkus baju.
Boboiboy:"apesal penuh dengan mesin basuh dan baju² ni?"
Gopal:"macam kedai dobi je."
Kokoci:"memang pun."
DuoY:"hah? Memang pun?"
Fang:"heh! Kanak-kanak riang tak tau a-"

Sebelum Fang menghabiskan katanya ina langsung menggelaplak kepalanya dengan s̶e̶d̶i̶k̶i̶t̶ keras dengan senyuman manis tetapi ada aura gelap.
Ina:"bisa diam nggak?"
Kokoci:"sebenarnya dobi angkasa merupakan penyamaran kami."

Lalu tiba-tiba diluar yang awalnya menunjukkan bangunan station berubah menjadi tempat laundry angkasa.
Boboiboy:"dobi? Penyamaran?"
Gopal:"humm.. Apasal pula kena menyamar?"
(name):"TAPOPS kan kumpulan pencarian power sphera, kalau tidak menyamar penjahat akan tahu dan menyerang station angkasa ini."
Yaya:"bagus betul lah idea penyamaran ni."
Ying:"tapi.. Kenapa mesti dobi? Kenapa tak benda lain?"
Kokoci:"dobi merupakan penyamaran yang terbaik, ramai yang melalui perjalanan di angkasa tidak sempat membasuh pakaian sendiri, mereka memerlukan penghematan dobi untuk membersihkan pakaian mereka."
Gopal:"iihhh! Busuknya!"
Ina:"dengan menggunakan tektik berborak bersama pelanggan kami dapat mengurik maklumat² penting."
Fang:"dan dengan menggunakan receipt dobi kami berkomunikasi dengan anggota² TAPOPS yang sedang menjalankan misi diluar sana."
Ying:"huwah! Bijak betul!"

∘₊✧──────✧₊∘

Diluar station TAPOPS, terlihat kapal angkasa adudu sedang menuju ke station TAPOPS tapi di mata mereka adalah tempat laundry, kapal angkasa adudu pun parkir di pintu masuk dan probe sedang berjalan menuju tempat utama.
Probe:"hantar baju pergi dobi, Jadi nomor satu kuli! Ehh..halo! Saya nak hantar baju kotor ni!"
Tapi probe melihat seseorang disitu.
Probe:"hemm? Mana pergi semua orang? Cuti raya ka hari ni?"
Merasa aneh, probe tanpa meminta izin langsung masuk kedalam melewati pintu.

𝕡𝕣𝕠𝕞𝕚𝕤𝕖 | boboiboy x reader and ocTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang