『𝓔𝓷𝓳𝓸𝔂 𝓻𝓮𝓪𝓭𝓲𝓷𝓰』
『••✎••』Diluar angkasa, terlihat kapal angkasa yang dikendalikan papa zola sedang melewati asteroid batu disitu. Mereka dengan fang dan (name) sudah menyelesaikan misi yang diberi laksaman tarung dan juga komander kokoci. Ina tidak ikut? Dia beda misi.
Dan sekarang boboiboy dan yang lain sekarang sedang berbicara dengan Laksamana tarung dan komander kokoci sedangkan fang dan (name) hanya menyimak dan bersandar di dinding.
L.tarung:"𝘵𝘢𝘩𝘯𝘪𝘢𝘩 𝘣𝘰𝘣𝘰𝘪𝘣𝘰𝘺! 𝘒𝘢𝘮𝘶 𝘵𝘦𝘭𝘢𝘩 𝘣𝘦𝘳𝘫𝘢𝘺𝘢 𝘮𝘦𝘯𝘺𝘦𝘭𝘦𝘴𝘢𝘪𝘬𝘢𝘯 𝘴𝘢𝘵𝘶 𝘭𝘢𝘨𝘪 𝘮𝘪𝘴𝘪 𝘛𝘈𝘗𝘖𝘗𝘚!"Boboiboy hanya terkekeh sambil menggaruk pipinya. Fang yang melihat boboiboy dipuji merasa iri, (name) yang melihatnya hanya menggeleng kepalanya saja.
K.kokoci:"𝘯𝘢𝘮𝘱𝘢𝘬𝘯𝘺𝘢 𝘪𝘯𝘥𝘦𝘹 𝘱𝘰𝘱𝘶𝘭𝘢𝘳𝘪𝘵𝘺 𝘬𝘢𝘮𝘶 𝘴𝘦𝘮𝘢𝘬𝘪𝘯 𝘮𝘦𝘯𝘪𝘯𝘨𝘬𝘢𝘵! 𝘙𝘢𝘮𝘢𝘪 𝘢𝘯𝘨𝘨𝘰𝘵𝘢 𝘣𝘢𝘳𝘶 𝘛𝘈𝘗𝘖𝘗𝘚 𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘮𝘦𝘯𝘤𝘰𝘯𝘵𝘰𝘩𝘪 𝘵𝘪𝘯𝘥𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘬𝘢𝘶!"
Boboiboy:"hehehe, terimakasih. Sebenarnya, ini semua adalah hasil berpasukan kami semua."Fang:"hmm! Berpasukan, tapi populer sorang-sorang."
(name):"jangan begitu fang.."
Fang:"apa-apa jelah..."
(name):"huh... Nah."(name) memberi kotak yang berisi donat lobak merah buatannya dan tanpa waktu lama Fang langsung memakan rakus donat itu membuat (name) bersweatdrop melihat partnernya ini.
Panggilan pun habis dan papa zola langsung datang kesebelah boboiboy.
Papa zola:"haha! Tahniah, tahniah! Tak sia-sia kamu jadikan kebenaran sebagai idola kamu, haha! Kan, kan?"
DuoY:"idola? Bile mase?"
Gopal:"hmm... Kalau kapten papa kat sini, siape yang pandu kapal angkasa ni?"
Papa zola:"eh, dah tentulah, kucing kanan kebenaran-EH?!"Papa zola, cactus kan tidak bisa mengendalikan kapal angkasa. Mana pegang aja dia dan dilayar tertulis kata '𝘸𝘢𝘳𝘯𝘪𝘯𝘨'
B&G:"a-ape tu?!!!"
Dan ternyata itu adalah asteroid batu.
(name):"asteroid! Cepat menghindar kapten papa!"Papa zola langsung ke kursinya dan mencoba untuk berbelok tapi terlambat mereka sudah menabrak asteroid dan membuat mereka terjatuh.
Gopal:"adoh... Sakit kepala aku..."
Boboiboy:"urgh... Apa dah jadi ni?"
Ochobot:"Kita dah terlanggar asteroid! Ada kerusakan besar pada engine. Kita tak boleh bergerak jauh!"
Ying:"hah? Engine rusak?! Apa kita nak buat sekarang ni?"
Fang:'ha'ah, ketua yang hebat. apa yang perlu kita buat?"Fang berkata sambil berjalan kearahnya dan menatap remeh sedangkan boboiboy hanya menatap datar fang.
Gopal:"ala apa susah? Kita guna jelah kuasa teleportasi ochobot."
Ochobot:"tak boleh! Aku dah banyak guna tenaga semasa kita selesaikan misi yang lepas."
Gopal mendengar itu langsung memasang muka kecewa.Papa zola:"nampaknya... Hanya ada satu jalan sahaja, wahai.. anak-anak murid kebenaran!"
Yaya:"hah! Apa dia kapten papa?"
Papa zola:"apalagi... Kita minta tolonglah! HEI! TOLONG!! TOLONG!!!"
Papa zola pun lari berputar-putar sambil berteriak minta tolong. Cactus yang berada di tangan papa zola hanya ber sweatdrop bertahap datar.
Gopal:"ish! Kapten papa ni, tunggulah saya!"
Gopal pun malah ikutan berlari putar-putar sambil berteriak minta tolong juga
yang membuat yaya dan ying menatap malas mereka berdua. (name) yang berada di meja sedang mencari tempat dan menemukan satu planet yang mungkin dapat membantu mereka.(name):"korang, lihat ini!"
Yaya:"planet apa tu?"
(name):"ini planet junkberg. Kalau mengikut data, planet ini merupakan tempat pembuangan."
Ying:"oh! Mesti ada tempat untuk jual beli barang peralatan terpakai kat planet tu, kita boleh perbaiki kapal angkasa ni!"
Yaya:"yeay! Kita akan selamat!"
KAMU SEDANG MEMBACA
𝕡𝕣𝕠𝕞𝕚𝕤𝕖 | boboiboy x reader and oc
Fiksi Penggemar"𝚜𝚎𝚝𝚒𝚊𝚙 𝚙𝚎𝚛𝚝𝚎𝚖𝚊𝚗𝚊𝚗 𝚊𝚍𝚊 𝚓𝚞𝚐𝚊 𝚗𝚊𝚖𝚊𝚗𝚢𝚊 𝚓𝚊𝚗𝚓𝚒" "𝚍𝚊𝚗 𝚔𝚊𝚍𝚊𝚗𝚐 𝚓𝚊𝚗𝚓𝚒 𝚋𝚒𝚜𝚊 𝚍𝚒𝚙𝚎𝚗𝚞𝚑𝚒 𝚍𝚊𝚗 𝚝𝚒𝚍𝚊𝚔 𝚋𝚒𝚜𝚊 𝚍𝚒𝚙𝚎𝚗𝚞𝚑𝚒" "𝚝𝚊𝚙𝚒 𝚜𝚊𝚑𝚊𝚋𝚊𝚝 𝚒𝚗𝚒 𝚋𝚒𝚜𝚊 𝚖𝚎𝚗𝚓𝚊𝚐𝚊 𝚓𝚊𝚗𝚓𝚒 �...