ᴊᴀɢᴀʀᴀ sɪ ᴊᴀɢᴀ

74 1 0
                                    

『𝓔𝓷𝓳𝓸𝔂 𝓻𝓮𝓪𝓭𝓲𝓷𝓰』
『••✎••』

Di station TAPOPS, di lorong terlihat yaya dan Ying yang berjalan dan dibelakang mereka ada (name) dan ina. Mereka sekarang berjalan menuju perpustakan TAPOPS.

Ying:"yeay! Masa untuk belajar! Dah lama kita tak datang sini kan?"
Yaya:"betul tu-ehh? Kenapa bersepah sangat ni?"
Benar, mereka dikejut oleh kondisi perpustakaan yang berantakan dengan buku-buku dimana-mana.

Setelahnya mereka mendengar suara dengkuran orang yang sedang tidur.
Ina:"kalian dengar tidak bunyi itu?"
(name):"ada orang lain kah disini?"

Mereka pun masuk kedalam untuk mencari dengkuran itu dan setelahnya mereka terkejut dengan adanya boboiboy dan Gopal yang tertidur dengan banyak buku di
belakang.
(name):"eh, Gopal? Boboiboy?'

Dan orang pertama yang bangun pun adalah boboiboy dan dia juga memperbaiki posisi topinya.
Boboiboy:"yaya, Ying, (name), ina. Selamat pagi.."
Dan setelahnya Gopal pun bangun dan para gadis pun langsung bertanya kepada kedua lelaki muda ini.
Ina:"kalian tidur disini kah?"
Gopal:"iyelah.. Semalaman kiteorang study kat sini tau tak?"

"Hah?! Study!!?"

"Kat sini?"

"Korang?"

"Biar betul?!!"

(name) dan ina hanya bersweatdrop melihat duoY yang bertanya sambil bertukar tempat.
Boboiboy:"ish! Tak percaya pula korang ni. Ni, hah! Aku coba cari maklumat pasal kuasa elemental cahaya."
Boboiboy pun langsung memberi buku yang berisi sebuah informasi tentang power sphera dan juga kuasa ke (name).

Boboiboy:"tapi...."
Gopal:"tapi takde. Penat kiteorang cari, tak jumpa-jumpa!"
Boboiboy:"kau cari? Baru lima menit kau dah tidur kot."

𝗦𝗵𝗼𝗿𝘁 𝗳𝗹𝗮𝘀𝗵𝗯𝗮𝗰𝗸 𝗼𝗻.
Gopal:"baiklah, misi untuk menolong boboiboy!"
Dan hanya dengan membuka satu buku dan tidak perlu dihitung berapa jam, menit detik, milidetik dan lainnya Gopal sudah tidur dengkur.
𝗦𝗵𝗼𝗿𝘁 𝗳𝗹𝗮𝘀𝗵𝗯𝗮𝗰𝗸 𝗼𝗼𝗳.

Mendengar pernyataan boboiboy tadi para gadis langsung menatap malas gopal yang tidak pernah membaca atau berkomunikasi dengan buku.
Ying:"ceh!"
Gopal:"apa ceh-ceh, Ini pencapaian dalam hidup aku tau tak?"
Boboiboy:"huh, kenapa pula?"

Dan Gopal pun memulai dramatisnya tapi para gadis hanya menghiraukan drama itu dan hanya fokus dengan buku informasi yang boboiboy baca.

Yaya:"hmm.. Sepatutnya buku ni ada senaraikan semua power sphera dan kuasa-kuasa mereka."
Ying:"tapi buku ni tak lengkap, Ochobot pun takde dalam ni."
Gopal:"dey, korang tak dengar ke apa aku cakap ni?!"

Boboiboy pun pergi ke rak buku untuk sebisa mungkin menemukan buku yang memiliki informasi untuk membuka elemental cahayanya.
Boboiboy:"aduh... Kalau kat sini pun takde, kat mana lagi aku nak cari maklumat tentang kuasa cahaya ni..."
K.kokoci:"aku tau!!!"

Dan tiba-tiba tanpa angin tahu, komander kokoci langsung muncul di rak dimana boboiboy berada dan membuat boboiboy dan yang lain kecuali (name) dan ina kaget sampai jatuh terdorong. (name) dan ina mah ok-ok saja karena mereka mundur sebelum terkena dorong.

K.kokoci:"ada satu power sphera yang mungkin boleh membantu kamu!"
Gopal:"aduh.. Sejak bila komander ada dekat sini?"
Boboiboy:"power sphera apa komander?"
K.kokoci:"power sphera..... Databot!!'
Boboiboy:"apa kuasa power sphera databot tu komander?"
K.kokoci:"die tak mempunyai sembarang kuasa. tetapi databot mempunyai semua data dan rekod, tentang power sphera-power sphera yang pernah dicipta."
Boboiboy:"mesti dia tau tentang kuasa elemental cahaya!"
K.kokoci:"sudah tentu! Tetapi databot telah lama menghilang, ada kawal yang mengatakan dia telah ditangkap dan ada yang mengatakan dia telah dimusnahkan."
Gopal:"la, baik tak payah cerita komander."
K.kokoci:"APA KAU CAKAP!!!?"

𝕡𝕣𝕠𝕞𝕚𝕤𝕖 | boboiboy x reader and ocTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang