ᴋᴇᴍᴜɴᴄᴜʟᴀɴ ʜᴀʟɪʟɪɴᴛᴀʀ

152 4 0
                                    

『𝓔𝓷𝓳𝓸𝔂 𝓻𝓮𝓪𝓭𝓲𝓷𝓰』
『••✎••』

Ke pandangan Fang, fang berhasil sampai disuatu planet dimana dia akan bertemu dengan abangnya atau kaptennya.

Tapi tiba-tiba ada pesan bahaya dari layar nya kalau terdapat sebuah radar enemy terdetect membuat Fang harus melambatkan kapalnya dan bersembunyi di sebuah batu, dia langsung memanggil kapten kaizo di jamnya.
Fang:"kapten, aku dah tiba!"
K.kaizo:"heh! Jumpa dilokasi rahasia."

Fang pun sudah tiba ditempat rahasia dan disitu ada kapten kaizo dan ada kapten rai tapi berada ditempat yang agak jauh dari mereka.
K.kaizo:"kenapa kau hubungi aku? Kau nak misi aku terbongkar?!"
Fang:"m-m-maaf kapten, k-k-kami perlukan bantuan!"
K.kaizo:"bantuan apa yang penting sangat?!"
Fang:"erk! Ini..ini adalah mesej rekaman dari komander."

Fang langsung mengeluarkan lencana dan menyala sebuah rekaman yang dibuat oleh komander kokoci.
K.kokoci:"𝘬𝘢𝘱𝘵𝘦𝘯 𝘬𝘢𝘪𝘻𝘰, 𝘬𝘰𝘮𝘢𝘯𝘥𝘦𝘳 𝘬𝘰𝘬𝘰𝘤𝘪 𝘥𝘪𝘴𝘪𝘯𝘪. 𝘈𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘩𝘶 𝘬𝘢𝘶 𝘥𝘢𝘭𝘢𝘮 𝘮𝘪𝘴𝘪 𝘱𝘦𝘯𝘺𝘢𝘮𝘢𝘳𝘢𝘯 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘪𝘯𝘨, 𝘵𝘦𝘵𝘢𝘱𝘪 𝘬𝘢𝘮𝘪 𝘱𝘦𝘳𝘭𝘶𝘬𝘢𝘯 𝘣𝘢𝘯𝘵𝘶𝘢𝘯 𝘬𝘢𝘶. 𝘉𝘦𝘣𝘦𝘳𝘢𝘱𝘢 𝘩𝘢𝘳𝘪 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘭𝘦𝘱𝘢𝘴. 𝘚𝘵𝘢𝘵𝘪𝘰𝘯 𝘛𝘈𝘗𝘖𝘗𝘚 𝘵𝘦𝘭𝘢𝘩 𝘥𝘪𝘴𝘦𝘳𝘢𝘯𝘨! 𝘛𝘪𝘨𝘢 𝘱𝘰𝘸𝘦𝘳 𝘴𝘱𝘩𝘦𝘳𝘢 𝘵𝘦𝘭𝘢𝘩 𝘥𝘪𝘤𝘶𝘭𝘪𝘬 𝘥𝘢𝘯 𝘥𝘪𝘣𝘢𝘸𝘢 𝘬𝘦 𝘱𝘭𝘢𝘯𝘦𝘵 𝘯𝘪. 𝘚𝘪𝘵𝘶𝘢𝘴𝘪 𝘮𝘶𝘯𝘨𝘬𝘪𝘯 𝘮𝘦𝘮𝘣𝘢𝘩𝘢𝘺𝘢, 𝘉𝘦𝘳𝘨𝘦𝘳𝘢𝘬 𝘵𝘦𝘳𝘶𝘴 𝘬𝘦 𝘱𝘭𝘢𝘯𝘦𝘵 𝘮𝘪𝘯𝘪 𝘴𝘢𝘳𝘬𝘢𝘴 𝘴𝘦𝘭𝘦𝘱𝘢𝘴 𝘬𝘢𝘶 𝘛𝘦𝘳𝘪𝘮𝘢 𝘮𝘦𝘴𝘦𝘯 𝘯𝘪, 𝘬𝘢𝘮𝘪 𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘮𝘦𝘯𝘶𝘯𝘨𝘨𝘶."
Pesan lalu diakhiri dengan kokoci melakukan salam ala TAPOPS diikuti oleh kapten kaizo.

K.kaizo:"siapa yang berada bersama komander?"
Fang:"boboiboy."
K.kaizo:"boboiboy?"
Fang:"ya, kita perlu cepat kapten, kami masih tak tahu siapa penculik tu."
Kapten kaizo pun sebentar mau melihat bangunan dibelakang lalu melihat ke kapten rai yang mengangguk kalau kaizo harus ikut membantu mereka.
K.kaizo:"baiklah, jom!"

∘₊✧──────✧₊∘

Jugglenaut:"heh! masih nak melawan lagi?! Mengalah sajalah!"
Boboiboy:"aku..aku takkan mengalah!"
Seperti yang sebelumnya akhirnya Fang dan kapten kaizo sudah datang.
G&DuoY:"kapten kaizo!"

Diluar, kebetulan papa Zola yang melihat di jendela ternampak kapal angkasa muridnya alias Fang.
Papa Zola:"eh, Itu kapal angkasa anak murid saya tu!"

Kembali ke circus maxima.
Jugglenaut:"siapa gerangan kau ni?!"
Kapten kaizo tidak menjawab dan hanya menoleh melihat beberapa dari mereka terjebak semen setelahnya dia berhenti didepan boboiboy.

Boboiboy:"kalahkan dia kapten kaizo.."
Jugglenaut:"ergh! Berani kau tak balas pertanyaan ak-"
K.kaizo:"jangan banyak cakap!"
Kaizo langsung memegang pedang tenaganya dan langsung menyerang jugglenaut yang masih belum bersiap dengan serangan itu.

Alhasil jugglenaut pun terhempas dan sekali lagi kaizo menyerang tapi dari belakang dan jugglenaut menyadarinya dan langsung menahan serangan itu.

Power sphera yang melihat pertarungan itu langsung terkagum senang.
Jugglenaut:"simen pengeras!"
Jugglenaut langsung mengeluarkan semennya tetapi dengan mudah kapten kaizo menghindarinya dan melesat untuk menyerangnya lagi.

𝕡𝕣𝕠𝕞𝕚𝕤𝕖 | boboiboy x reader and ocTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang