hoofdstuk 6

277 8 0
                                    

POV Katniss

"Hey Catnip." Is het enige wat hij zegt. Gale

Ik blijf versteend staan. Wat doet hij hier, hij wert toch in district 2? "Katniss waarom sta je hier zo? We mogen al naar binnen hoor." Peeta duikt achter mij op en kijkt me vragend aan. Hij volgt mijn blik, even ontstaat er verwarring op zijn gezicht. Uiteindelijk geeft hij Gale met een emotieloze blik een hand.

"Ik zie je zo wel"fluistert Peeta. Ik wil eigenlijk dat hij bij me blijft. Van die gedacht schrik ik zelf ben ik bang geworden van Gale? "Kunnen we misschien even ergens praten?" stelt hij voor. Ik knik langzaam. Hij pakt me hand, die ik meteen los trek. Ik volg hem naar binnen. Ik heb geen idee waar we nu zijn , dat maakt me bang.

Als hij eindelijk een deur binnen stapt, blijf ik aarzelend staan. Hij kijk me vragend aan. Ik stap toch naar binnen, meteen doet hij de deur dicht.
"Zo Catnip" begint hij "ik heb spijt van mij keuze om naar district 2. Ik wil weer terug naar 12. Een nieuwe start voor mij en misschien voor ons. Ik denk dat wij het samen heel goed zouden kunnen hebben. "Nee" begin ik "sorry Gale ik heb mijn keuze gemaakt. "Kom op nou als ik meteen naar 12, was gekomen. Hadden wij nu gehad." "Nee" zeg ik weer "ik ben gelukkig met Peeta" hij lacht sarcastisch " en wat is dit dat ?" Hij wijst naar een blauwe plek op mij wang. Gister had Peeta weer een flashback.

"Hij doet het niet express" fluister ik. "Hij was er voor mij doen ik hem het hardste nodig had. Dat ik niet van jou zeggen." Zijn blik word kill. "Dus jij beweerd niks te voelen als ik dit doe." Hij zoent me vol op mijn mond. Ik probeer me gelijk los te ruken, maar hij houd me stevig vast. Hij pakt mijn polsen en duwt me tegen de muur.

"Gale laat me los" probeer ik te fluisteren. Hij luisterd niet en gaat gewoon door. Ik geef hem een knietje, waardoor hij valt. "Wie ben je en wat heb je met Gale gedaan?" Na die woorden te hebben uitgesproken, ren ik weg. Ik heb werkelijk geen idee waar ik ben. Na voor mijn gevoel een kwatier te hebben gerent stort ik in en begin te snikken.

POV Peeta

"Waar blijft ze nou ze is al een 3 uur weg!" Roep ik tegen niemand in het bijzonder. "Relax, je bent gewoon bang dat ze ergens met die ene gozer staat te zoenen" zegt Johanna verveeld. "Wat nee natuurlijk niet als ze dat zelf wil, maar straks is ze verdwaald, ontvoerd of ik weet niet wat!" Maar diep van binnen weet ik dat ze gelijk heeft.
"Rustig maar Peeta, Katniss staat haar mannetje wel" zegt Annie geruststellend. Ik knik afwezig.

Na een half uur hou ik het niet meer "ik ga haar zoeken" "Moet ik mee gaan?" Vraagt Finnick. "Nee lukt me wel" zeg ik. Ik loop maar een beetje door de gangen opzoek naar Kantniss. Misschien is ze inderdaad met Gale aan het zoen met die gedachte in mijn hoofd begin ik te rennen. Geen idee waarheen tot ik zacht gesnik hoor

POV Katniss

Ik hoor voetstappen en ik probeer me nog te verstoppen, maar het lukt niet . Ik begraaf me gezicht in mij benen. "Liefje?" Ik haal adem het is Peeta. "Liefje wat is er?" vraagt hij berzorgt. "Gggall hhij zoende me. Ik wou echt niet Peeta geloof me, hij hield me vast en" snik ik. "Rustig maar lieverd" zegt hij. Ik kijk hem aan en zie woede door zijn ogen flitsen . Hij tild me op en brengt me naar boven. "Peeta" zeg ik met een klein stemmetje "wees alsjeblieft niet boos" Niet op jou liefste" terwijl hij een kus op mijn voorhoofd drukt. Ik knik en nestel me dicht tegen hem aan. Hij legt me op bed en stopt mij in. "Slaap lekker" hij drukt een zachte kus op mijn lippen en ik val in slaap.

POV Peeta

Als ze slaapt loop ik terug naar de kamer waar iedereen zat. "En vraagt Annie bezorgt. "Ik heb er maar naar bed gebracht ze was erg van streek." Haymitch knikt "dan ik maar wat uitleggen over het interview. Ik luister maar half, zou het waar zijn wat ze zei over Gale of was ze gewoon helemaal van streek? Ik hoor gegil en sprint gelijk naar boven. Er is maar 1 iemand die zo gilt

Ze zit overeind in haar bed en begint te huilen als ze mee ziet. "Peeta" snikt ze "je was dood en ik stond gewoon te kijken en daarna Prim. Gale was de moordenaar, terwijl hij mij zoenden en" " Rustig maar lieverd nu ben ik bij je" sus ik haar. Ze knikt "blijf bij me" zegt ze "altijd" zeg ik als ik haar kus.
Als ze voor de tweede keer deze avond slaapt loop ik weer terug naar beneden. "Peeta wat was er?" Vraagt Finnick "we weten dat er iets gebeurd is toen je haar vond." Ik zucht "zezegtdatzedoorgalegezoendzonderdatzehetzelfwil" "Wat?" zegt Johanna" ze zegt dag ze door Gale gezoend is zonder dat ze het zelf wil en ik denk dat ze nu bang voor hem is.

"Zozo dat is niet niks" zegt Finnick. Op dat moment gebeurd er van alles te gelijk camera's flitsen en er komen allemaal mensen te gelijk tevoorschijn.

Shit papperazie

afther the revolution(the hungergames)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu