hoofdstuk 7

288 6 0
                                    

Shit paparazzi

POV Peeta

"Enn cut staat er allemaal weer op." Een man met zwart haar en kill grijze ogen kijkt triomfantelijk. "Ik zie het al voor me Katniss Everdeen aangerand door oude vriend of Gedoemde verliefden uit elkaar." Haymitch ogen staan woedend "jij hebt daar geen recht op," is het enige wat hij zegt. Nu pas lijkt de man ons op te merken. "Oww hallo ik ben stef, stef wolter" zegt hij met een kill grijns "regisseur van verschillende programma's, zoek een nieuwe insteek." Zegt hij nonchalant. "Jij mag dit niet publiceren jij hebt geen recht van ons en van het Capitool. " begint Haymitch woedend " privé eigendom of je moet naar de gevangenis willen."

De kille grijze ogen vormen zich tot spleetjes. "Goed dan sukkel, ik heb al genoeg anderen dingen over jullie. Hun bijvoorbeeld" hij wijst naar Annie en Finnick. " ik zal maar oppassen met wat je zegt." Na die woorden hebben gezegd marcheert hij de kamer uit met zijn team.

"Wat the fack was dat" zegt Johanna. "Zouden ze ook in mijn kamer camera's hebben hangen?" Bij dat idee keert mijn maag om. Ik voel me bekeken. Annie drukt opeens haar handen tegen haar oren en begint in zich zelf te mompelen. Finnick heeft het niet eens door, omdat Percy begint te huilen. Snel neem ik Percy over en wijs naar Annie. Zodra Finnick dat ziet stormt hij op haar af en slaat een arm om haar heen. "Rustig maar An, er is niks aan de hand" begint hij. "Ik ga haar naar boven brengen en denk ik zelf ook slapen." Ik knik, Johanna strekt zich uit "lijkt me een goed plan ben afgepeigerd."

Haymitch fluistert iets wat lijkt op nog even wat flessen halen. Ik keer me tot Finnick "zal ik Percy maar meenemen? Hebben jullie wat rust." Finnick knikt dankbaar en vertrekt naar boven, terwijl hij Annie optild. Ik loop naar boven samen met percy. Een pyjama heb ik nog wel, maar een wieg. Ik pak het babybadje van de badkamer en vul het met zachte kussen. Pak een dekentje, stop Percy in en leg badje tussen mij en Katniss in. Ik kleed mezelf snel om en binnen een paar seconde in dromenland.

Ik word wakker door luid geproest. Katniss ligt te kijken naar hoe ik Percy heb ingestopt. "Wat?" Zeg ik beledigt. "Niks hoor liefje"lacht ze verleidelijk. Ik zet Percy met zijn 'bedje' op de ladekast. Katniss begint me meteen met zoenen en ik zoen terug. Haar handen duwen mijn t-shirt omhoog, die ze dan vervolgens ook heeft uitgetrokken. Ik trek in 1 keer haar t-shirt uit, terwijl we door blijven zoenen. Mijn hadden frutselen aan haar BH-sluitinkje, op het moment dat ik hem uit wil doen vliegt de deur open. Katniss gilt en duikt achter mij weg. In de deur staat Finnick breed grijzend. Ik voel dat ik langzaam rood word. "Ik kom mijn kind ophalen. O god dit heeft hij toch niet gezien he? Jullie verpesten zijn kinderziel." Ik loop naar de ladekast en geef Percy die nog steeds in het bad zit aan Finnick. Hij proest het uit "wat is dit voor een bed" ik haal me schouders op en probeer de deur dicht te doen. "He Peeta hopelijk geef je eigen kind niet zo bed en zo te zien gaat het niet lang meer duren voordat je er zelf een hebt." Hij loopt weg met een knipoog en ik voel me al weer rood worden.

Bij het ontbijt geeft Finnick ons de hele tijd veel belovende blikken. Ik kijk hem kwaad aan en focus me op wat Haymitch verteld. "Dus vanavond zijn de interviews, eerste Johanna daarna Finnick, Annie en Percy en ten slotte onze gedoemde verliefde."
"Zeg maar gerust wij kunnen niet van elkaar afblijven liefde"zegt Finnick met een irritante grijns op zijn gezicht. Katniss word rood en prikt wat in haar eten. Iedereen kijkt ons vragend aan. Gelukkig komt Effie dan binnen.

"Geweldig om jullie allemaal weer te zien" jubelt ze "jongens kunnen jullie mij al volgen. Finnick neem je Percy ook mee wat een schatje trouwens. Haymitch jij ook. Ik geef Katniss een kus en fluister "tot vanavond" "komaan Peeta je ziet haar drie uur niet. Oja wacht je kan niet zonder haar of moet ik haar lichaam zeggen" zegt Finnick al weer met die rot grijns Ik duw hem en loop achter Effie aan.

Weer helemaal kaal geplukt staan we buiten. Ik zelf nog met wat blauw plekken, omdat ik Finnick moest tegen. Hij wilde niet dat ze iets met Percy deden deden. Na een hele discussie hebben ze hem alleen een donkerblauw smoking aangetrokken. Wat hem trouwens fantastisch staat. Ik zelf draag een zwart pak, met natuurlijk vlammen er op. Finnick draagt een lichtblauw pak
Dat overloop naar donker. Moet natuurlijk de zee voorstellen. Haymitch draagt gewoon een zwart pak en kijkt sikkeneurig, maar is wel nuchter. Zelf ben ik zenuwachtig tijd om mijn plan te gaan uitvoeren.

POV Katniss
als we zijn opgehaald door Effie, worden we weer helemaal 'schoongemaakt' en dan krijgen we de jurken. Die van mij is nog ontworpen door Cinna en die van Johanna en Annie volgens mij door Portia. Helaas zijn ze allebei overleden. Ik krijg meteen tranen in mijn ogen, Cinna...
"Ik hoop dat ik vandaag geen boom ben" zegt Johanna grimmig.

Als we even later de jurken krijgen, hap ik naar adem. Hij is huidskleuren met alleen, maar vlammen. Aan de onderkant golft hij, waardoor het er uitziet als of het een vuurzee is.
Die van Annie is ook prachtig hij loopt van donkerblauw naar lichtblauw wauw.
Johanna is gelukkig geen boom, want ik heb geen zin in gezeur haar en gescheld. Ze draagt een korte lichtgroene jurk die net tot haar knie valt. Aan de rand groeien kleine takjes. "Hier mee kan ik wel leven" zegt ze tevreden. "Hij mag alleen wel wat korter."

Dan beginnen de interviews . Eerst Johanna die wat dingen verteld over het dagelijkse leven bij haar thuis. Dan Annie, Finnick en Percy ze zien er bijpassend en schattig uit met zen drieën. Het gaat vooral over Percy. Ik word zenuwachtig, waar moeten wij het over hebben Prim? Waar is Peeta eigenlijk?

Als ik word omgeroepen is hij er nog steeds niet. Uiteindelijk word mijn naam geroepen en ik stap zenuwachtig het podium op. De opvloger van Caesar, Mark kijkt mij vragend aan. Daar is Peeta aan de andere kant van het podium. Hij ziet er prachtig uit. Ik ren op hem af en zoen hem vol op zijn mond. Het publiek gilt het uit. "Nou nou jullie kunnen absoluut niet zonder elkaar, dat is duidelijk" Lacht hij. "Dat klop daarom wil ik nu even wat zeggen."

Hij gaat op een knie, O my god,

"Lieve Katniss wil je met mij trouwen?"

afther the revolution(the hungergames)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu