haar mooie blauwe twinkelende ogen, die twinkelen niet meer.
POV Peeta
Ik haal diep adem en probeer niks te laten merken. "Pap" ze kijkt me aan "ben ik nu veilig of droom ik?" Ik geef haar een kus op haar voorhoofd "je bent veilig prinses." Ze valt weer in slaap.Na een half uurtje komt Delly binnen "ik heb goed nieuws en slecht nieuws" ik kijk Katniss aan "doe maar eerst het goede nieuws." Ze knikt "er zullen geen verdere gevolgen blijven, ze is niet zwanger en heeft geen geslachtsziekte. Ze mag over drie dagen weer naar huis, wel in behandeling met een psycholoog."
Ik zucht opgelucht ze is niet zwanger! "Maar het slechte nieuws ga ik u laten zien." Delly loopt naar Rose toe, tilt voorzichtig het deken op en schuift haar mouw omhoog. Als ik er voorzichtig naar toe loop heb ik het gevoel dat ik flauwval. In haar arm en pols zijn worden gesneden hoer, dik, lelijk en kutwijf komen het meeste voor, "kunnen jullie daar niet wat aan doen" stotter ik. Delly schud verdrietig haar hoofd "we gaan het proberen, maar ik kan u niks beloven."
"Familie Mellark" een bewaker komt binnen en steekt zijn hand uit. "Rob muller hoofdbewaker." Ik pak zijn hand en schud hem. "De daders zijn gearresteerd, maar helaas kunnen we die littekens daar niet mee weg halen."
Ik voel een brok in mijn keel opkomen en Katniss begint te huilen, ik sla een arm om haar heen. "We hebben een camera gevonden waar op staat wat er allemaal gebeurd is. Wilt u die zien?"
Ik knik direct ja anders ga ik alleen maar dingen in mijn hoofd halen. "Loop maar mee" ik pak Katniss hand en samen lopen we achter Rob aan. Als we een kamer binnen komen staat Percy al te wachten "heeft u er problemen mee als hij meekijkt híj is bezig met zijn stage?" Vraagt Rob. Ik schud mijn hoofd "hij is een goede vriend van Rose dus dat maakt niet zoveel uit."Ik zie als eerste een soort container, maar dan in een soort huisvorm met een keukentje. Eerst zie je alleen de container, maar als snel komt er een groep jongens binnen die een meisje naar binnen dragen en op de grond gooien Rose.
Ze gaat meteen recht staan en kijkt onderzoekend om haar heen. "Nou liefje hier zijn weer" een jongen stapt naar voren en ik moet toegeven lelijk is hij niet. "Wat wil je hier in godsnaam meebereiken " fluistert Rose. "Duidelijk maken dat iedereen naar mij luistert." Pats! ze slaat hem vol in zijn gezicht, waardoor hij een bloedneus heeft.
Hij wil op haar aflopen en haar slaan, maar Rose fluistert "wil je echt een meisje gaan slaan." Hij blijft met zijn vuist in de lucht hangen en er ontstaat een kille grijns op zijn gezicht. "Ik weet niet zeker of jij een meisje bent zullen we anders even gaan kijken."
Ze schuifelt iets verder naar achter "als je maar met 1 vinger aanraakt sla ik me tot moes." Hij komt juist weer dichter bij "liefje maak het nou niet zo moeilijk voor jezelf je kunt maar beter luisteren, want." Dan begint ze slaat en schopt waar ze kan en deelt wat raken klappen uit, maar dan komen de andere jongens in actie en heeft ze geen kans meer."Klootzak" sist ze nog voordat ze op de grond word gegooid en vastgebonden. "Tutu liefje let op je taal" hij gaat op zijn hurken vlak bij haar zitten. "Wat ben je van plan?" Vraagt Rose. Hij brengt zijn gezicht vlakbij dat van haar "jou kapot maken" Rose kijkt hem raar aan "wat heb ik dan volgens jou gedaan." Hij haalt zijn schouders op "tja je luisterde niet echt."
Rose ogen vormen zich dat spleetjes "je ontvoert me omdat ik niet naar je luister" het sarcasme druipt van haar stem. "Ja eigenlijk wel ja" zegt hij onverschillig, terwijl hij haar shirt omhoog probeert te doen. Onmiddellijk slaat ze zijn hand er vanaf, hij zucht "voor deze keer ik heb koppijn door jou, maar de volgende keer spaar ik je niet."
Zo gaat het een paar dagen door, hij probeert iets zij slaat hem. Ik voel weer een beetje hoop komen, misschien is er niks gebeurd. Te vroeg gejuicht.
"Ik ben helemaal klaar met jou, jij gaat nu luisteren of" ze lacht spottend "dan wat ga je me dan slaan, in elkaar rammen. Je doet maar ik word er toch niet mooier op." Zijn gezicht staat op onweer, maar opeens slaat zijn blik om naar sluw.
JE LEEST
afther the revolution(the hungergames)
FanfictionKatniss en Peeta leven in vrede verder in district 12. Peeta heeft zijn eigen bakkerij en Katniss heeft het moeilijk met de overleden. Samen slaan ze elkaar er door heen. er staan verassing te wachten aangenaam en ongenaam. verandering *Finnick leef...