"Deniz bak oğlum eğer bir kez daha gülersen.." Daha sözümü bitirmeden bir kez daha kahkaha atmaya başladı. Sabahki haberleri görüp direkt beni aramıştı, daha sonra evimize gelip dediğini, düzeltiyorum kahkahasını durduramıyordu.
"Vay be abi demek Gölge seni kurtardı ha, hepsini geçtim arkasına mı oturdun. Sen ki koca Yankı Acar, Gölge'nin arkasına oturdun."
"Efsun, çeneni seviyorsan kapalı tut abicim."
"Oğlum ne kızıyorsun lan, kız haklı." Annemin mutfaktan girmesiyle, Deniz'e ters ters bakıp masaya doğru ilerledim. Benim arkamdan Deniz ve Efsun da gelip oturdu. Tabağıma birkaç kahvaltılık koyup yemeye başladım. "Deniz oğlum annen nasıl?" Annemin sorusuyla ağzındaki lokmayı yutup konuşan Deniz'i dinlemeye başladım. " İyidir Sevda Sultan. Gününüz varmış sizin bugün."
"Evet Tuğbalara gideceğiz. Efsun sende benimle gelir misin kızım?"
"Yok ben hiç almayayım annecim. Ders çalışmam gerekiyor biliyorsun sınavlarım yaklaştı." Efsun lise son sınıf öğrencisiydi, sınavları yaklaştığı halde hangi bölümü okuyacağına bir türlü karar verememişti. "Umarım benden seni ders çalıştırmamı istemeyeceksin?"
"Yok abicim, senin matematik bilgin sadece toplama çıkarmadan ibaret olduğu için senden istemeyeceğim." Ona tam cevap verecektim ki konuşmaya Deniz atladı. "O halde benden isteyeceksin değil mi? Sonuçta benim matematiğim abinden iyidir."
"Yok senden de istemeyeceğim, bilgim %1'lik bir dilimden olsun istemiyorum."
"Oğlum siz bu kıza evde ne yapıyorsunuz lan?" Deniz'in şaşkınlıkla sorduğu soruya karşı başımı iki yana salladım. "Sorma bundan ne çektiğimi bir ben birde Allah biliyor. Gerçi benimkini bir Allah biliyor."
"Kimi buldun peki kızım?" Annemin sorduğu soruyla hepimizin başı Efsun'a döndü. "Okulumuzun orada bir ablayla tanıştım, o gelecek ondan ders alacağım, notları baya iyiymiş."
"Tanımadığımız birini eve mi davet ettin? Salak mısın kızım sen?"
"IQ örneği olarak seni alıyorsam demek."
"Bana bak Efsun beni delirtme."
"Efsun, Yankı yeter bu kadar. Gidiyorum ben sizde kavga etmeyi bırakın, burayı toplayıp işinize öyle bakın. Hatta Deniz ile sen çıkma Yankı, evde kalın. Hadi dikkat edin kendinize." Diyerek sofradan kalktı annem.
...
"Abi ya gelecek işte, sabret biraz."
"İki saat önce de aynısı söylüyordun Efsun." Diyerek koltuğa oturdum, Deniz de gelip yanıma oturdu. Tam tekrardan söylenmeye başlayacaktımki çalan kapıyla beraber susmak zorunda kaldım. Hızla kapıyı açmaya giden Efsun'a bakmakla yetinip istifimi bozmadım.
"Kusura bakma Çilli, trafiğe takıldım."
"Olsun canım sorun yok, bekledik biz seni." Kapıdan gelen sesler ile beraber başımı oraya doğru çevirdim. "Bekledik derken ki.." Deniz ile ona baktığımızı gören kız sözünü yarıda kesmek zorunda kaldı. "Sen onların öküzlüğüne bakma, geç otur." Efsun'un yönlendirmesiyle beraber tekli koltuğa oturdu. "Bu kızın saçların da niye yeşillik var?" Deniz'in sorusuyla beraber herkes ona döndü. "Deniz abi, abimin arkadaşı olur, kendisi biraz şakacıdır kusura bakma." Kız konuşmak yerine başını iki yana salladı.
"Efsun ile aynı yaşta mısınız?" Sorum ile saçlarıyla aynı renkte olan yeşil gözleri bana döndü. "Hayır değiliz."
"Kaç yaşındasın peki?"
"Deniz, kapa çeneni Deniz." Ikazim ile ağzına fermuar çekip geri yaslandı. "Birileri bizi tanıştırmadı ama Yankı ben, Efsun'un abisiyim."
"Pera.. Pera Sarmaşık."
"Okuyor musun Pera?"
"Okuyor olarak gözüküyorum." Kafam karışmış bir şekilde kaşlarımı çattım, "Nasıl yani?"
"Buz pateniyle ilgileniyorum, bir nevi dansçıyım ama buz dansçısı."
"Bir buz dansçısı benim kardeşime nasıl ders çalıştıracak?" Tek kaşımı kaldırıp sorduğum soruya sırıtmakla yetindi ardından cevap vermeye başladı. "Efsun bana matematiğinizin sadece toplama çıkarmadan ibaret olduğunu söyledi, yani sizin aksinize derslerim gayet iyidir. Tabi sizi küçümsemiyorum, onu bile bilmeyen var sonuçta."
"Aa şey o zaman biz kalkalım, Pera'nın da dersleri vardır şimdi. Gel Pera biz odama gidelim." Pera başını sallayarak ayağa kalktı, tam salondan çıkarken dönüp "Memnun oldum beyler." Diyerek devam etti.
Yeşil Şeytan..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Motor Camiası
Action'Motorda hayat bulup yaşama sevinci elinden alınanlara..' Gemici düğümü bu bizim özel dövmemiz, altında Y ve P harflerinin bulunduğu bir dövme.. ... "İleride iyi bir motorcu olduğun zaman bul beni küçük kız." "Benim seni bulmama gerek yok, bütün hab...