14.BÖLÜM

1K 55 5
                                    

14.BÖLÜM

Yaz tatilinin son haftasında ve evliliğimizin sekizinci ayındaydık. Günlerimiz sadece yan yana olduğumuz anlarda eğlenceli geçerken kalan saatlerde hayli sıkılıyorduk. Bugün ise tüm öğretmenlerle anlaştığımız gibi eşlerimizle beraber pikniğe gidiyorduk. Herkes kendi arabasıyla gittiği için rahattım. Yeni dönem için uzum zamandır hazırlık yapıyordum ve yorulmuştum, bu pikniğin yorgunluğumu atacağını düşünüyordum. Cihan henüz arkadaşlarımla tanışmamıştı çünkü okula varır varmaz kendimizi onları takip ederken bulmuştuk. Pikniği yapacağız yere vardığımızda tanışacaklardı. Herkesle iyi anlaşacağından emindim. Bu zamana kadar iyi anlaşamadığı kimseyi görmemiştim.

"Heyecanlı mısın?" diye sorduğunda gülümsedim. "Evet, sen?"

"Senin kadar değil," dedi. "Umarım arkadaşlarını severim.

"Seveceğinden eminim." Elimi tutup dudaklarına götürdü ve öptü. "Karım ne söylerse doğruyu söyler." Böyle konuştuğunda onu ısırmak istiyordum. 'Kocam, kocam' diye bağırarak ısırmak istiyordum. Bakışlarım iki yana kıvrılan dudaklarını bulduğunda bir an gözümün önünde karpuz olduğunu zannettim. Cihan'ın dudaklarına değil de karpuza bakıyormuş gibiydim. Hangi ara "Karpuz," diye sayıkladığımı ise anlayamamıştım. "Ne karpuzu?" diye sorduğunda kendime geldim.

Yutkundum. "Karpuz almıştı Vedat Bey, bu havada iyi gider. Aklıma geldi birden."

"Haklısın," dedi. Daha fazla konuşmadı ve diğerlerinin yaptığını yapıp arabayı park etti. Aynı anda indiğimizde o bagajın içindekileri aldı, ben karpuzun varlığını kontrol ettim. Hep beraber yürümeye başladığımızda Cihan'ın yanındaydım ama gözüm karpuzdaydı. "Neye bakıyorsun?" diye sorduğunda kafamı çevirdim ve "Karpuza," dedim. "Önce onu yiyelim tamam mı?"

"Tamam güzelim." Bana ilk defa böyle hitap etmesi kalbimde kuşların uçmasına neden oldu. Gülümseyerek ona baktım ve dudaklarımı yanağına saniyelik bir hızda bastırdım. Büyük bir masa bulup oraya yöneldik. Eşyaları bıraktığımızda Cihan erkeklerle tokalaşıp tanıştı sonra temas etmeden kadınlarla tanıştı. Keyfimiz yükseldiğinde masanın üzerine hazırladığımız atıştırmalıkları yerleştirmeye başladık ama gözüm onları görmüyordu, aklım karpuzdaydı. Bu karpuz sevdası nereden gelmişti anlamamıştım.

Aklıma düşen şüpheyle telefonumu elime aldım ve takvim uygulamasını açıp günleri saydım. Uzun süredir yaşamam gereken o anı yaşamamıştım. Gecikmiştim ve bunu yoğunluktan dolayı fark etmemiştim. Derin bir nefes alıp eşime baktım; semaveri yakıyor ve diğerleriyle sohbet ediyordu. Kalbimde bir umut filizlenirken bunu ona kesinleşmeden açmak istemedim. Eve gittiğimde bir test alıp yapmalı ve pozitif çıkarsa öyle söylemeliydim. Bebeğimizin, eğer varsa, ilk kontrolüne birlikte gitmeliydik.

Vedat Bey karpuzu eline alıp yanımıza geldiğinde heyecanlandım ve karpuzu kesmesini izledim. Tüm karpuzu dilimlere ayırıp farklı tabaklarla masanın farklı yerlerine koydu. Erkeklerin yanına gittiğinde çaktırmadan karpuzdan almaya çalıştım, çatalımı batırdım. Alamadığımda hırslanarak ve zaten yemek için aldı diye düşünerek çatalı daha sert batırdım ve karpuzu yakaladığım gibi ağzıma attım. Tatlı suyu boğazımdan akarken birkaç kere çiğneyip yuttum ve yenisini ağzıma aldım. Yanıma Fadime geldiğinde "Biraz ferahlattı," diye mırıldandım. "Hava çok sıcak, yandım resmen."

"Öyle valla," deyip karpuzdan aldığımda rahat bir nefes verdim. Kafamı çevirdiğimde Cihan'ın bana bakmakta olduğunu gördüm, anlamaya çalışır gibi bakıyordu. Belki de o da şüphelenmişti. Yanına bakınca çayın olduğunu anladım. Aldığımız içeceklerden birini açıp bardaklara doldurdum ve elimle onu yanıma çağırdım, diğerleri de geldiğinde kalabalığımıza gülümsemeden edemedim. Erkekler bir yandan atıştırıp bir yandan konuşmaya başladıklarında bizde kendi aramızda konuşmaya başladık. Yasemin yeni atanan öğretmenden bahsederken ben karpuz yemeye devam ediyordum. Çok dikkat çekmemesi için arada diğerlerinden de yiyordum. "Çok burnu havada biriydi," diyerek konuşmasını bitirdiğini anlatmak için omuz silkti. "Sanırım onunla anlaşamayacağız."

ŞegafHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin