"What the fuck are you doing here?"
He didn't respond. He was just staring sarcastically at me.
"Really? This is your favorite song?" he says sarcastically.
Napapasagitsit ako, sinasamaan siya ng tingin. "Anong pakialam mo?" I stared at him when I realized something. "How did you know?"
Napapaismid siya. "It keeps on playing when we accidentally exchanged our earphones on the airport. Really? Billionaire and lazy song? Halatang tamad ka."
Sinamaan ko siya ng tingin. Inirapan ko siya kalaunan bago ako umayos sa pagkakaupo. Akmang hihiga ulit ako nang hawakan niya ang palapulsuhan ko.
"What?"
"Let's go."
Inis akong nakatingin sa likuran ni Giovanni nang hilahin niya ako palabas ng clinic. Kaagad na nagsalubong ang kilay ko nang makitang sa parking lot niya ako dinala.
"Anong ginagawa natin dito?"
Natahimik ako at sinamaan nalang siya ng tingin nang biglaan niyang isinuot sa akin ang helmet. Bakit hindi na ako nasanay? Palagi niyang ginagawa sa 'kin 'to.
"Are you... okay?"
Napapairap ako.
Tahimik siyang nagd-drive at tahimik akong nakasakay sa likuran niya nang biglaan niyang tanungin 'yon. Putangina, anong tingin niya?
"Tsh! Why do girls preferred short skirts?" aniya, mahinang nagmumura.
Sinamaan ko ng tingin ang likuran niya. I wasn't able to glare on his fucking face knowing I was on his back.
"This isn't mine---"
"I know."
Napapairap ako. Kampante akong nakaupo sa likuran niya. Nakapambabae ako na sakay, mabuti nalang at mahina lang siyang nagpapatakbo.
"I was thankful Sebastian lend me this---"
He hissed. "I was the one who got that. I just told him to give that to you. Tsh! Edi sana pala ako na ang nagbigay niyan?"
I stared on his back. He was the one who got this for me?
I fake a cough.
But... wait. This is a girls' clothes. Where did he got this?
Bahagyang nagsalubong ang kilay ko. Probably from his girl?
"If only I had known, I would never wear this." I didn't know why I feel irritated.
Kaagad akong bumaba nang inihinto niya ang sasakyan. I looked at the surroundings and was amazed upon looking at the beauty of nature. There was a small house above the tree. It was as if it was created for something.
"This is my safe house. My apology if you would ever see some cobwebs. I just cleaned it awhile ago. I didn't have the chance to visit here when I got home from US. I was busy enough---"
"Why do you need to explain? It's not like I am an important person to you."
I looked up at the house.
"You are."
Agaran akong napapatingin sa kanya. "Excuse me?"
Ngumisi lang siya bago tumingala. Nang akmang aakyat na ako ay pinigilan niya ako.
"What?"
Sinamaan ko siya ng tingin nang biglaan niyang pinitik ang noo ko.
"Where's your brain? Mauuna muna ako bago ka. Anong gusto mo? Makita ko 'yong---"
YOU ARE READING
The Badass Girl in Whitehaven Palace
रोमांसSilvestre Supremacy Series #1 Katana Aaliyah Quijano, a 20-year-old girl who runs away from her luxurious life in Spain, got the chance to live in Whitehaven Palace where she met the one dozen Silvestres. Book cover by: @sanszscripts Started: June 1...