Captain America's Shield

539 30 4
                                    

Bildiğimiz gibi Captain America bir kalkana sahip. Filmlerde de görmüşsünüzdür. Bu kalkan Captain America özel olarak yapılmış ve bir daha eşi benzeri ne görülmüş ne de yapılmıştır.

Kalkan adamantium ve vibranium'dan yapılmıştır.

Kalkan bileşiklerinin ne oranda yapılacağı nazi saldırısı sırasında kalkanı yapan kişi ile yok olmuştur. Bu yüzden kalkandan bir daha yapılamamıştır.

Kalkan ilk olarak (Mart 1941) Captain America Comics #1'de görülmüştür.

Dairesel olan kalkan ise ilk olarak (Nisan 1941) Captain America Comics #2'de görlmüştür.

Dairesel kalkan nedir derseniz ilk kalkanı resimdeki gibidir. Dairesel olanı da filmlerden biliyorsunuzdur zaten...

Ufak bilgi: Wolverine'nin vücudu da adamantium ile kaplıdır. Hatta Magneto Wolverine'ye ''Senin adamantium kokunu 1 mil öteden alırım.'' demiştir

Kalkana sadece Thor'un gücü ve Jean Grey'in Phoenix adlı ruhu zarar verebilmiştir.

Kalkan baskıları öminumum değere indirir.

Bumerang özelliği taşır atıldığında geri gelir.

Kalkan normal fiziksel koşullarda yok edilemez.

Adamantium Thor'un çekicinin yapıldığı madde 'uru'dan sonra en sağlam materyaldir.

Avengers grubunun düşmanı olan Ultron, Captain America'nın kalkanı ile aynı maddeden yapılmıştır.

Captain America'ya kalkanını, Tony Stark'ın babası Howard Stark vermiştir.

Çizgi Roman/Geek KılavuzuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin