SPIDER-MAN- Marvel

319 16 4
                                    

Gerçek adı: Peter Parker

Radyoaktif ışınların etkilediği bir örümceğin ısırığı, kendi halinde bir lise öğrencisinden tüm dünyanın tanıdığı bir kahraman yarattı! Onu büyüten amcası Ben, evine giren bir hırsız saldırısında hayatını kaybedince, Peter Parker hayatını kötülük ve suçlarla savaşmaya adadı. En dik yüzeylere bile tırmanabilmesi, çok yükseğe sıçrayabilmesi ve tehlikeleri önceden hissetmesi sağlayarak onu pek çok defa ölümcül tehlikelerden kurtaran ''örümcek hisleri'' en karakteristik özellikleridir. Spider-man kendi sorunlarını özel güçleriyle çözemeyen ve genellikle bu güçleri özel hayatını olumsuz etkileyen bir karakterdir. Peter, kariyerinin ilk yıllarında Daily Bugle gazetesinde Örümcek Adam fotoğraflarını satarak zenginleşmiş ve adını yaymıştır.

En bilinen düşmanları:

Venom, Green Goblin, Lizard, Kum adam, Gergedan, Dr. Ahtapot...

2011 yılında IGN'nin Top 100 Comic Book Heroes of All Time sıralamasında 3. olmuştur.

Arkadaşlar bu bilgi kesin değil ama: Stan Lee bu karakteri yayımcıya götürdüğünde yayımcı bu tutmaz demiş. Nedeni ise''Örümcekleri kimse sevmez'' gibi bir şeymiş. Ama o zamanlar en çok satan kitap olmuş.

İlk olarak (15 Ağustos 1962) Amazinf Fantasty #15'de görülmüştür.

Çizgi Roman/Geek KılavuzuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin