Bildiğimiz üzere Thor Asgard'lı bir tanrı. Ve bu tanrının bir çekici var, adı Mjöllnir...
İskandinav mitolojisinde ki tanrı Thor'un çekicidir.
Adının anlamı ''parçalıyıcı''dır.
Brokk ve Eitri adında iki cüce tarafından yapılmıştır. Ama yapım aşamasında Loki bir sinek olarak cüceleri ısırmış ve bir kazaya sebep olmuştur. Kaza sonucu çekicin sapı kısalmıştır.
Çekicin bir diğer özelliği bumerang gibi olmasıdır. Her atıldığında geri döner.
Çekici sadece Thor'un kaldırabildiğini sanıyorsunuzdur hepiniz ama hayır. Sadece Thor değil:
Herkesin babası olarak bilinen Odin
Her türlü süper gücü taklit edebilen Awesome Android (Awesome Andy)
Beta Bill Ray : Aslında bir tesadüftür. Thor baygın ayrıldığı bir savaştan sonra gizli kimliği Dr. Donald Blake'e döner. Çekiç ise baston şekline girer. Beta Bill Ray habersiz şekilde bastonu alır ve kaldırır veya yere tıklatır. Bu çekici aktif hale getirir. Kendisini elinde Mjöllner ve kendisinde Thor'un gücü ile bulur.
Bor: Odin'in babasıdır ve Thor'un dedesi olur.
Şaşıracaksınız ama Captain America: Captain America dürüst ve onurlu bir savaşçıdır. Kudretli çekici 2 kere kaldırmayı başarmıştır. Thor savaşırken çekici düşürmüştü. Düşman çağırmaması için el ve ağzını kapatmışken Cap. çekici kaldırıp Thor'a fırlatmıştır.
Barbarlar Kralı Canon: Thor geçmişe gitmiş ve Canon'ın yanında savaşmaya başlamıştır. Canon'un düşmanı Thor'un gücünü farketmiş ve onu yanına istemiştir. Mjölnir'in gücünü çalmaya çalışırken yanarak ölür, Thor'da yaralı şekilde yatmaktadır. Son kez çekici kaldırır ve Canon'a verir.
Yeşil Dev Hulk: Thor Thanos ile dövüşürken, Thanos Hulk'ın zihnini kontrol ediyordur. Thor Thano'a doğru atlarken Hulk çekici tutar ve Thor'a bir kaç kez vurur. Marvel evreninde bunu yapabilen tek kişidir.
X -Men düşmanı Magneto : Bildiğiniz gibi demiri kontrol edebilmektedir. Bir Ultimate evrende çocukları Quicksilver ve Scarlet Witch'in ölümünden sonra çılgına dönen Magneto, mutant özellikleri ile Mjölniri kaldırmıştır. Bunun da gücü ile dünya kutuplarını ters çevirmiştir. Magneto bunu normal evrende de denemiş ama başarılı olamamıştır.
Red Hulk: Çekicin açıklıklarının biride yerçekimidir. Bir ara Thor ile dövüşen Red Hulk bir şekilde boşluğa çıkarmayı başarmıştır. Bu arada çekici almış ve Thor'a vurmaya başlamıştır.
Superman: Avengers ile Justice League'nin başbaşa verdiği bir çizgi romanda. Superman iki tarafında liderliğini yapmaktadır. Etkili bir saldırı yapabilmek için çekici düşmanları Krona'ya fırlatmıştır.
Wonder Woman: Çekici almış ama Storm'u çekiçsizde yenebileceğini söyleyerek geri bırakmıştır.
Throg: Thor'un kurbağa hali gibi bir şeydir.
Thunderstrike: Çekici kaldırabilen başka bir karakterdir.
Rogue, Black Widow gibi karakterlerin de "What If" serilerinde kaldırdığı görülmüştür.
Thor'un çekici uru denen maddeden yapılmıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çizgi Roman/Geek Kılavuzu
Hayran KurguÇizgi Roman/Geek Kılavuzuna Hoş Geldiniz ! Aslında bu kitap size 1 günde çizgi roman alemine girebilmeniz için bir kapı... Biraz amatörce yazılmış ama işinizi görür. 171. bölümden sonra "RETURN" adı altında kendimizi aşıyor, "Geek adayları" olarak...