-
-
-
-"Park Jihyo?" Jihoon menenung gambar Jihyo.
"Kau sure ke nak beli yeoja ni?" Soal Hyunsuk. Jihoon mengangguk. Matanya masih menenung gambar Jihyo.
"Tak sangka eh ayah tiri dia sanggup jual dia sebab nak settlekan hutang hutang dia." Hyunsuk geleng kepala memikirkan.
Dia betul betul tak sangka, Yeonseok tu memang takda hati perut dibandingkan dia yang memang mafia. Tak tergamak dia nak jual anak orang kat mafia.
"Kesian jugak jalan hidup dia ni. Anak yatim piatu. nasiblah dapat ayah tiri tak guna macam tu." Bebel Hyunsuk. Diorang berdua baca segala biodata Jihyo.
"Aku rasa aku nak kahwin dengan dia."
"Mwo?!" Terbeliak mata Hyunsuk pandang ke arah Jihoon.
-
-
-
-Aku buka mata aku. Cahaya matahari memang dah bersinar dah masuk dalam bilik aku. Kepala aku dah berbalut. Masalahnya banyak betul si Niki ni balut kepala aku. Macam baru lepas operate otak je aku ni dia balut kepala aku.
Semalaman Niki jaga aku. Kesian dia.
Aku keluar daripada bilik, Niki dah takda. Aku rasa dia dah balik. Atas meja makan, dia dah sediakan sarapan untuk aku makan.
Ya, itulah Niki. Dialah orang yang paling risau kalau aku sakit. Dia sanggup jaga aku sampai aku betul betul sihat.
Dia ni dah macam abang aku, adik aku, bestfriend aku, musuh aku, soulmate aku. Susah senang sama sama berdua.
Walaupun dia tak basuh periuk kuali yang dia guna tuk masak, aku tetap sayang dia :)
Celaka punya Niki. Satu kerja aku nak basuh semua ni.
Aku duduk makan dulu, baru aku mandi apa semua.
-
-Harini aku terpaksa ponteng sekolah, jadi aku ambil peluang hari ponteng ni untuk kemas rumah. Takkan aku nak pergi sekolah dengan kepala berbalut macam ni kan. Rumah yang bersepah sebab gangster gangster tu buat pun aku tak terkemas. Harini baru ada masa and mood nak kemas.
Aku simpan gambar omma dan appa aku dalam beg. Nanti aku cari frame baru untuk letak gambar ni. Gambar nilah antara harta yang paling berharga untuk aku.
KNOCK KNOCK!
"Nae? Nuguseyo?" Aku berdiri dan jalan menuju ke pintu. Aku buka pintu tanpa tengok dulu siapa yang datang.
Terbeliak mata aku bila tengok ada beberapa orang lelaki depan pintu rumah aku.
"Korang ni siapa?" Soal aku, aku dah jalan mengundur dah.
"Ikut kitaorang atau kitaorang paksa kau untuk ikut." Ujar seorang lelaki di depan aku.
"Mwo?"
-
-
-
-Aku buka mata aku. Aku kat mana ni? Ni bilik siapa? Aku bingkas bangun. Terkejut gila tetiba bangun ada kat bilik orang lain.
Apa yang jadi? Kepala aku sakit. Sakit gila. macam aku ni baru lepas pengsan. Bilik ni besar gila. Kalau bilik dah besar macam ni, mesti rumah ni besar.
Knock knock!
Pintu bilik tu diketuk. Terbeliak mata aku, aku takut. Macam mana kalau tetiba muncul orang nak bunuh aku. Zombie?!!!!
Pintu dibuka.
Aku terus selubung dalam selimut.
"Aku tahu kau dah bangun."
Suara garau lelaki tu macam aku pernah dengar. Aku terus tolak selimut aku. Membulat mata aku bila aku tengok dia.
"Kau?! Kenapa kau bawak aku datang sini?! Aku nak baliklah!!" Tengking aku. Ceh berani sangat. Padahal kau dah tahu yang dia ni mafia.
"Pergi mandi pastu turun makan." Balas dia. Dia palau je soalan aku. Jihoon jalan nak keluar daripada bilik tu.
"Yah! Aku nak baliklah!" Jerit aku. Dia berhenti berjalan.
"Kau nak mandi sendiri atau aku yang mandikan kau?" Soal Jihoon tanpa toleh pandang aku.
Terus terdiam aku.
"Mandi sendiri." Jawab aku perlahan.
Jihoon terus keluar daripada bilik tu.
Aku takut. Apa yang dia nak daripada aku?
-
-Aku keluar daripada bilik air. Daebakk....
Banyak baju dah tersedia gantung kat rak baju besi tu. tercenggang aku, lawa lawa siot baju baju ni.
Hajimaa!
Aku terus capai baju aku balik and aku pakai semula baju tu. Lantaklah..
Aku turun bawah. Aku ni telefon pun takda. Dengan pakai baju tidur semalamnya ni. Ni jela satu satunya harta yang aku ada sekarang ni.
Jap, mana pintu keluar? Besae gila siot rumah ni. Ke ni istana?!!!!
Aku merayau cari pintu keluar. Finally jumpa. Tak kira, aku nak keluar daripada rumah neraka ni.
Aku nak buka pintu. tapi..
TAK BOLEH!!!
"Wae?! Kunci ke?!!" Berkali kali aku cuba buka pintu ni. Tapi tak boleh.
"Kau nak pergi mana?" Soal Jihoon yang berdiri kat belakang aku.
"TERKEJUT AKU!" Menggelibas ye aku terkejut.
"Bukan aku suruh turun makan?" Soal Jihoon lagi dengan muka bengis dia tu.
"Aku nak balik!" Jawab aku.
Jihoon datang menghampiri aku, tangan aku ditariknya untuk ke dapur. Tapi aku meronta minta dilepaskan.
"LEPASKANLAH!!!!!!" Jerit aku. Memang satu rumah ni dengar suara nyaring aku ni je. Jihoon toleh pandang aku. Dia gelengkan kepala. Tanpa fikir apa apa lagi, dia terus dukung aku.
"YAHHHH!!!" Dia dukung aku senang je. Macam anak patung ye dia buat aku. Dia turunkan aku bila kat meja makan.
Banyak gila makanan. Meja dia kalau boleh nak panjang lagi sampai hujung dunia. Tercenggang aku pandang keliling. Besar gila siot ruang makan dia. Ni tak termasuk dapur dia sekali.
"Duduk makan, bukannya suruh aku jadi jakun macam tu." Ujar Jihoon, tersentak aku. Nampak sangat ke kejakunan aku ni?
Aku masih lagi berdiri. Dia paksa aku makan ni, jangan jangan dia letak racun?!!
"Kau memang nak aku paksa duduk pulak ke?" Cecepat aku geleng and aku terus duduk. bahayalah mamat ni.
Aku tenung je makanan tu.
"Aku rasa kalau makanan ni semua boleh bercakap, mesti dia meluat tengok kau dok tenung je dia." Ujar Jihoon. Aku jeling je dia.
"Aku taknak makan, aku nak balik.." balas aku.
"Perlu ke aku kunyahkan makanan ni semua pastu suapkan tuk kau?" Soal Jihoon. Dia dok tenung je aku. Aku geleng laju. Risaulah aku.
"Takut aku letak racun kat makanan ni semua?" Soal Jihoon lagi bila nampak aku teragak agak nak makan. Dia ni boleh baca fikiran aku ke siot?
"Kau nak makan apa? Takpa aku makan dulu. Kalau ada racun pun aku mati dulu." Sambung Jihoon.
"Kenapa kau bawak aku datang sini? Kau nak apa lagi dari aku? Tak cukup ke haritu kau geledah rumah aku?" Soal aku.
Jihoon pandang Jihyo.
"Aku nak kahwin dengan kau." Jawab Jihoon.
Terbeliak mata aku pandang dia.
-
-
-
-To be continue <3
YOU ARE READING
[ C ] Dia Mafia Tapi Sweet
Fanfiction[ PARK JIHOON FANFICTION ] Jihyo dipaksa kahwin dengan seorang mafia kerana ayah tirinya telah menjual Jihyo pada mafia itu. Disebabkan hutang. Kehidupan Jihyo yang masih lagi bersekolah malah sudah mencari kerja part time bagi menyara kos kehidupan...