-
-
-
-Final exam telahpun bermula, disebabkan aku belajar kat rumah. So aku pun jawab exam kat rumah. Cikgu yang datang bawak paper exam. Kaki aku tak sembuh sepenuhnya. Aku jalan pun guna tongkat, sebab kaki aku tak kuat lagi nak jalan.
Last paper untuk harini. Selepas ni, aku freedom. Tunggu keputusan masuk universiti je.
"Okay Jihyo, selesai sudah final exam awak. Cikgu harap awak dapat sambung pelajaran ke universiti idaman awak okay?" Ujar Cikgu Kim. Dialah yang jadi cikgu privasi aku. Tersenyum lebar aku. Tak sangka aku dah habis sekolah. Tak sabar nak tunggu graduasi.
Tak lama lepastu, Cikgu Kim pun beransur balik. Aku kemas kemas barang sekolah aku sebab nak simpan.
"Cikgu Kim balik dah ke?" Soal Jihoon yang masuk dalam bilik belajar aku sambil bawa air panas and biskut coklat kesukaan aku.
Aku mengangguk.
"Lah, baru je aku buat air ni." Keluh Jihoon. Aku tergelak. Kesian ye dia.
"Takpalah, minumlah dengan aku." Balas aku. Jihoon mengangguk sambil tersenyum.
Aku tengok lebam lebam kat bibir dia still ada berbekas ye. Perlahan aku pegang lebam kat bibir dia tu.
"Kesiannya suami saya. Dah lebam muka handsome awak." Ujar aku. Jihoon pegang tangan aku.
"Lebam ni tak seberapa, tu bekas kena tembak kat peha awak tu. Lagilah teruk." Balas Jihoon. Aku tergelak kecil.
"Macam mana Jay?" Soal aku.
"Aku dah tarik report pasal dia. Dia dah bebas." Jawab Jihoon. Aku tersenyum, lega dengar.
"Habistu Eunbin?" Soal aku lagi. Jihoon terus jeling aku.
"Dia dah tembak kau, kau still nak fikir pasal dia? Sedarlah sikit Jihyo." Bebel Jihoon.
"Kesian dia. Dia buat macam tu sebab nak dapatkan cinta kau semula je Jihoon. Sebab cinta kita memang akan jadi bodoh." Balas aku.
"Cinta aku hanya untuk kau je Jihyo. Sampai bila bila, kau je dalam hati aku." Jawab Jihoon sambil usap pipi aku perlahan.
"Dah, jom minum. Nanti sejuk dah tak sedap." Jihoon hulurkan cawan berisi air coklat panas ke arah aku.
-
-
-
-"Kita nak pergi mana?" Soal aku.
"Adalah. Kalau bagitahu nanti tak suprise lah sayang.." jawab Jihoon yang tengah drive.
Jihoon berhentikan kereta dia.
Pantai. Cantiknya..
Jihoon bukakan pintu kereta untuk aku and Jihoon hulurkan tongkat aku. Aku turun daripada kereta.
"Kenapa bawa aku pergi pantai ni?" Soal aku.
"Untuk celebrate kau dah freedom." Jawab Jihoon. Daripada jauh aku nampak meja makan siap candle light dinner gitu. Sepanjang jalan ke meja tu, dipenuhi kelopak bunga rose
Cantiknya...
"Kajja." Jihoon pegang tangan aku. Aku terkial kial sebab pakai tongkat. Jihoon berhenti jalan dan pandang aku.
"Wae?" Soal aku. Tanpa kata apa apa, Jihoon terus dukung aku 'bridal style '. Punyalah terkejut aku. Tongkat aku tertinggal. Dia dukung aku sampai kat meja.
"Tak berat ke?" Soal aku.
"Berat, tu berpeluh aku dukung kau." Jawab Jihoon sambil tergelak.
"Yah!" Aku jeling Jihoon tajam.
"Malam ni adalah malam kita." Ujar Jihoon yang tenung aku. Terkebil-kebil mata aku pandang Jihoon.
"Gomawo sayang, sebab dah bahagiakan aku. Tak pernah aku rasa sebahagia ini." Sambung Jihoon lagi. Airmata aku dah bertakung. Jihoon pegang tangan aku. Aku pandang Jihoon dengan linangan airmata.
"Uljima. Aku taknak kau nangis malamni. Aku nak kita happy."
Aku terus nangis teresak esak.
"Sayang.." Jihoon terus berdiri dan datang kat aku.
"Waegurae?" Soal Jihoon.
"Aku nangis sebab terlalu happy. Janganlah buat ceni, aku jadi terharu sangat.." bebel aku sambil lap airmata. Jihoon tergelak kecil.
"Nah." Jihoon hulurkan kat aku kotak.
"Apa ni?" Soal aku.
"Bukalah." Jawab Jihoon. Aku buka kotak tu. Kotak rantai.
"Untuk aku?" Soal aku. Jihoon mengangguk. Jihoon ambil rantai tu and sarungkan kat leher aku.
"Hadiah daripada aku sebab kau dah freedom." Ujar Jihoon sambil tersenyum.
Aku terus peluk Jihoon.
"Gomawo.. jeongmal gomawo." Ujar aku perlahan.
Jihoon mengusap perlahan belakang badan aku. Aku melepaskan pelukkan. Lantas aku merapatkan bibirku pada bibir Jihoon.
Jihoon terus terdiam dan memejam kan matanya.
Dialah cinta aku. Dialah segala galanya buat aku. Dialah lelaki yang sanggup mati demi aku. Dialah suami aku.
Jihoon melepaskan ciuman.
"Aku janji Jihyo, kau cinta terakhir aku. Aku akan pertahankan kau hingga hujung nyawa aku." Ujar Jihoon, dia tenung aku.
"Saranghae.." sambung Jihoon lagi. Aku tersenyum sambil mengangguk.
"Nado saranghae mr mafia saya." Balas aku sambil tergelak kecil. Dan aku peluk Jihoon lagi.
Tak sangka kan, mafia macam dia pun sweet.
Jihoon membalas pelukkan aku dengan senyuman selebar lebarnya.
-
-
-
-Balik je rumah, Jihoon dukung aku sampai dalam bilik.
Dia tenung je luka kat kaki aku.
"Mian sebab aku, kau jadi macam ni." Ujar Jihoon.
"Gwaechanayo." Balas aku.
"Boleh aku minta sesuatu?" Soal aku. Jihoon terus toleh pandang aku.
"Mworago?" Soal Jihoon semula.
"Kalau rumah ni ada baby mesti best kan?" Aku pandang sekeliling rumah. Jihoon dah jongket kening sebelah pandang aku.
"Kau nak baby? Jinjja?" Jihoon tenung je aku. Aku garu tengkuk yang tak gatal.
"Takpa ke? Nanti kan kau nak masuk universiti." Sambung Jihoon lagi.
"Habistu nak tunggu lepas aku habis belajar? Kau boleh tunggu?" Soal aku. Jihoon mengangguk.
"Aku risau nanti kita takda masa tuk anak kita sayang." Balas Jihoon.
"Tapi kalau aku nak tu.." aku terdiam sekejap.
Jihoon pandang aku lalu dia tergelak kecil.
"Aku pun nak." Ujar Jihoon, terus dia baring sebelah aku sambil tarik selimut.
"Yah hahahaha!"
I love you mr mafia.
-
-
-
-The end <3
Akhirnya tamat sudah. Lama ye nak habiskan. Sorry korang kalau ending dia macam mengarut sikit. Author nak cepat habiskan, sebab banyak book lagi. Ada 4 book kt draft. Ada beberapa book lagi yang on going.
Sorry juga mana book lain tu slow update. Nak cari idea dan kerajinan serentak tu susah ye. Tapi author akan habiskan semampu yang boleh.
Thankyou korang yang support author daripada book buaya darat classmate aku hehehe.
Author sayang korang <3
YOU ARE READING
[ C ] Dia Mafia Tapi Sweet
Fanfiction[ PARK JIHOON FANFICTION ] Jihyo dipaksa kahwin dengan seorang mafia kerana ayah tirinya telah menjual Jihyo pada mafia itu. Disebabkan hutang. Kehidupan Jihyo yang masih lagi bersekolah malah sudah mencari kerja part time bagi menyara kos kehidupan...