04

287 30 5
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

"Aku kena keluar daripada sini. Aku taknak kahwin dengan dia. Dia tu gila ke?!!" Aku kehulur kehilir dalam bilik tu. Cari jalan penyelesaian.

Biar betul dia nak kahwin dengan aku? Aku tak nak kahwin dengan orang jahat macam dia. Silap silap hari bulan dia nak kahwin dengan aku sebab nak bunuh aku.

Jeballlll! Aku nak balik! Niki tolong aku!

Aku cepat cepat lari pergi ke tingkap bilik tu. Memang takda cara lain dah. Aku mesti keluar jugak, tak kira lah. Ikut tingkap pun aku tak kisah.

Aku buka tingkap and tengok kat bawah.

Bab- tinggi siot-

Macam mana aku nak keluar guna tingkap ni? Ni kalau aku jatuh kebawah ni mahu jadi mendiang aku.

KNOCK KNOCK!

Aduh ni mesti mamat gangster tu, apalah dia nak lagi. Aku cepat cepat tutup tingkap and duduk atas katil.

Jihoon buka pintu. Aku taknak pandang dia.

"Pakai baju ni." Jihoon hulur kat Jihyo baju gaun warna pink. Terpinga pinga aku.

"Aku nak kau pakai gaun ni, cepat siap. Kita nak keluar." Ujar Jihoon.

"Mwo? Nak pergi mana?" Soal aku.

"Kau memang memintak aku tukarkan baju kau ke?" Jihoon tenung je Jihyo. Cecepat  Jihyo menggeleng laju.

Bahaya betullah mamat gangster ni.

-
-

Selesai aku tukar baju, aku turun ke bawah. Ni kesempatan aku nak lari daripada dia bila aku boleh keluar daripada rumah ni.

Dia dah tunggu duduk kat sofa ruang tamu. Rumah ni memang ada aku dengan dia berdua jeke?

Aku tengok sekeliling ruang tamu tu, mata aku terpandang satu gambar besar yang tergantung kat dinding.

Gambar satu keluarga. seorang ayah, seorang ibu dan seorang anak. Ni gambar keluarga dia ke?

"Kau tengok apa?" Soal Jihoon. Aku terkebil kebil mata pandang dia.

"Tu family kau eh?" Soal aku.

"Haah, otw jadi family kau juga." Jawab dia, terkaku aku sia. Dia ni kenapa? Aku kenal dengan dia pun tak. Nama dia pun aku tak tahu.

Jihoon tenung je Jihyo.

"Yeupudda.." Ujar Jihoon sambil pandang Jihyo atas bawah.

Jihyo yang pakai baju gaun berwarna pink tu cuma tenung je Jihoon tak puas hati.

Kenapa eh aku ikut cakap dia nak tukar baju apa semua. Tapi takpalah, asalkan aku dapat keluar dari rumah ni.

"Kajja." Dia terus tarik tangan aku keluar daripada rumah tu.

[ C ] Dia Mafia Tapi Sweet Where stories live. Discover now