15

122 14 0
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

Matahari dah menembusi bilik Jihyo dan Jihoon. Jihyo yang masih lena tidur itu ditenung Jihoon. Jihoon menyelak rambut yang menutup wajah Jihyo itu perlahan.

"Macam mana kalau satu hari nanti kau tahu yang aku ni cuma kesiankan kau dan bukan sebab cinta?" Getus hati Jihoon. Wajahnya sayu memandang Jihyo.

-

Loceng rehat telahpun berbunyi. Aku siap sedia nak keluar rehat.

"Kajja!" Ajak Chaeyoung kepada aku dan Dahyun.

"Korang pergilah dulu. Aku nak kena hantar kerja sekolah ni kat cikgu." Balas aku. Diorang mengangguk lalu keluar daripada kelas.

Aku pun nak keluar daripada kelas. Tiba tiba Jay duduk kat depan pintu seolah menghalang aku daripada keluar.

"Jay? Tak pergi makan ke?" Soal aku.

"Dah awak tak pergi makan ke?" Soal Jay semula. Aku menggeleng.

"Saya nak kena hantar kerja sekolah ni kat cikgu." Jawab aku. Jay mendekati aku.

"Ada apa apa jadi antara awak dengan Jihoon?" Soal Jay. Aku menggeleng, terkebil kebil mata aku pandang Jay. Kenapa dia tanya?

"Okay, takpalah macam tu. Saya cuma risaukan awak, sebab awak isteri Jihoon. Awak serumah dengan Jihoon. Saya taknak apa apa jadi kat awak." Ujar Jay. Aku dah pandang sekeliling.

"Saya rasa tak selesa kalau awak cakap pasal ni kat sekolah. Mian.." balas aku, aku terus keluar daripada kelas. Jay cuma pandang je Jihyo daripada belakang dengan muka yang mendatar tanpa perasaan apa apa.

-

Habis waktu rehat, aku masuk kelas. Dahyun dan Chaeyoung kena jumpa cikgu. Jadi aku sorang sorang.

Nayeon, Momo dan Sana berdiri depan kelas sambil pandang aku dengan tangan diorang silang kat dada.

"Apa hubungan kau dengan Tuan Muda Jihoon?" Soal Nayeon. Satu kelas pandang aku. Aku terdiam.

"Sepu-" belum sempat aku habiskan ayat.

"Kau isteri dia kan?!" Momo terus menengking. Terangkat bahu aku.

"Mw-mwo?" Getar suara aku. Macam mana diorang semua tahu?

"Mesti terkejutkan macam mana kitaorang tahu? Mesti rasa diri bodohkan sebab tipu satu sekolah?" Ujar Sana. Aku terdiam weh. Terdiam seribu bahasa. Aku tak mampu nak pertahankan diri aku sendiri.

Diorang mendekati aku. Aku tengok ramai kat luar kelas ni. Tangan aku dah menggigil.

"Korang nak tahu tak, perempuan yang kononnya sepupu Tuan Muda Jihoon ni sebenarnya isteri dia. Kita semua ni kena tipu hidup hidup dengan perempuan ni!" Nayeon terus tolak dahi aku kebelakang.

Kebelakang badan aku. Aku hanya mampu diam dan tertunduk je. Macam mana diorang boleh tahu?

"Berani eh kau tipu kitaorang semua?!" Tengking Nayeon. Terangkat bahu aku bila kena jerkah macam tu.

[ C ] Dia Mafia Tapi Sweet Where stories live. Discover now