-
-
-
-Darah menitis atas lantai.
Aku buka mata aku. Terkejut aku tengok Jihoon genggam pisau tu. Darah daripada tangan dia tu menitis laju atas lantai.
Jihoon tahan sakit.
"Jebal Jihyo, buka mata kau. Jangan terlalu ikutkan emosi dan perasaan kau." Ujar Jihoon.
Aku terus lepaskan pisau tu. Aku takut tengok tangan Jihoon dah berdarah teruk macam tu.
"Kenapa kau tahan?!!!" Marah aku. Jihoon tengok tangan dia yang berdarah.
"Luka yang ada kat tangan aku ni, tak sesakit luka kat hati kau yang aku dah buat." Balas Jihoon. Aku terus terdiam dan tertunduk.
-
-Recommend song : saranghamnida by tim hwang ( dengar sambil baca this part tau! Ehehe )
Aku balut tangan Jihoon yang luka tu. Besar juga luka dia, tapi Jihoon taknak pergi hospital.
"Patutnya kau biarkan je aku mati." Ujar aku sambil kemas kotak first aid.
"Kenapa aku nak biarkan isteri aku mati?" Soal Jihoon. Aku terus diam. Jihoon pegang pipi aku.
"Aku tak rasa kau dengar semua perbualan aku dengan Hyunsuk semalam kan?" Jihoon mengusap pipi aku.
"Mian Jihyo, sebab buat kau macam ni." Airmata Jihoon mengalir perlahan. Aku tengok mata dia. Dia menangis depan aku sekarang ni.
"Aku sayang kau. Bukan sebab aku kesian, tapi memang aku dah cintakan kau." Ujar Jihoon lagi.
"Mwo?" Terkebil kebil mata aku pandang Jihoon.
"Jebal, terus hidup. Aku perlukan kau dalam hidup aku. Jebal.. jangan buat macam tadi lagi. Aku takut, takut dengan kehilangan orang yang aku sayang." Sambung Jihoon lagi.
Aku cuma tenung je dia. Jihoon pandang aku. Kami eyes contact.
"Mian sebab lambat jalankan tanggungjawab aku sebagai suami." Ujar Jihoon.
"Nae?" Soal aku yang tak faham.
"Terus jadi isteri aku sampai akhir hayat aku.. saranghae Park Jihyo.." Jihoon merapatkan bibirnya pada bibir aku.
Membulat mata aku pandang Jihoon. Jihoon terus pejam matanya. Airmatanya mengalir perlahan.
Betul ke apa yang dia cakap tadi? Dia betul betul ikhlas ke katakan benda benda macam tu?
Park Jihoon..
Nado saranghae Park Jihoon..
Aku turut memejamkan mata aku. Airmata aku juga turut mengalir perlahan.
Malam itulah, bulan bintang menjadi saksi cinta antara kami. Kalini aku baru dapat rasa, macam ni rupanya hidup sebagai suami isteri. Bukan hanya atas kertas.
-
-
-
-Esok paginya, matahari dah menerangi bilik tu. Aku buka mata aku, depan mata aku Jihoon sedang lena tidur. Aku senyum pandang wajah Jihoon. Rasa malu, bila fikirkan apa yang jadi malam semalam.
Aku usap rambut Jihoon perlahan.
Hehe handsome nya suami saya ni!
Jihoon pegang tangan aku. Terkejut aku, aku ingat dia tidur lagi.
Jihoon buka matanya lantas pandang aku.
"Jom sambung tidur." Ujar Jihoon. Aku tergelak bila dia cakap macam tu.
"Yah, aku nak mandi. Nak masak lepastu nak makan. Eh, sekolah.." aku terus terfikir nak pergi sekolah macam mana.
"Tak payah pergi sekolah. Mulai harini kau belajar kat rumah je. Aku panggil cikgu datang mengajar kau kat rumah." Balas Jihoon.
"Mwo? Jinjja? Tak mahal ke?!" Soal aku yang risau.
"Untuk isteri saya yang tersayang ni, apapun boleh. Nak madu pun saya boleh bagi tau." Jawab Jihoon sambil tergelak.
"Yah! Awas!" Aku terus tepuk lengan dia. Tergelak dia. Pandai sangat nak usik kita.
"Tapi Jihoon, macam mana kau tahu apa yang jadi semalam? Sampai kau datang sekolah." Soal aku. Jihoon terdiam sekejap memikirkan sesuatu.
"Sebab kau ada dua orang kawan yang masih ambil berat pasal kau." Jawab Jihoon.
"Nugu?" Soal aku lagi. Aku terfikir sesuatu.
"Chaeyoung dengan Dahyun bagitahu ke?" Soal aku. Jihoon mengangguk. Diorang still ambil berat pasal aku rupanya. Aku ingat diorang dah benci aku.
"Aku nak mandi." Aku jalan menuju ke bilik air lalu capai tuala aku.
"Yeobo-ah, nak mandi sekali..." ujar Jihoon dengan buat suara manja dia.
"YAH! AWAS!" Balas aku, cecepat aku masuk bilik air. Tergelak Jihoon.
"Macam manalah hidup aku kalau kau takda sayang? Mampukah aku tersenyum gembira macam sekarang ni?"
-
-
-
-To be continue <3
YOU ARE READING
[ C ] Dia Mafia Tapi Sweet
Fanfiction[ PARK JIHOON FANFICTION ] Jihyo dipaksa kahwin dengan seorang mafia kerana ayah tirinya telah menjual Jihyo pada mafia itu. Disebabkan hutang. Kehidupan Jihyo yang masih lagi bersekolah malah sudah mencari kerja part time bagi menyara kos kehidupan...