-
-
-
-Jihoon basuh kereta dia kat luar. Rajin pulak dia hari ni eh. Aku keluarlah daripada rumah. Sambil siram pokok sambil tengok dia basuh kereta.
Berurat ye tangan. Ada biceps astaugeh. Dahlah handome!!!! Sado pulak tu.
"Apa pasal kau tenung aku macam nak makan?" Soal Jihoon bila dia nampak aku dok perhatikan dia.
"Yah, mana ada. Aku cuma nak pastikan kau basuh kereta tu bersih ke tak. Tu je." Jawab aku. Tergelak kecil Jihoon.
"Tapi kan Jihyo, alang alang kita kat luar ni kannn. Sebab tadi aku tak dapat mandi sekali dengan kau. So...." Jihoon terdiam sekejap. Aku toleh pandang dia.
Dia simbah aku dengan air. Habis basah baju aku semua. Kuyup woi.
"YAH PARK JIHOON!" Aku pun hala paip ke arah dia.
"HAHAHAHHAHAHAHAHAHAH."
"YAH HABIS BASAH AKU. AMBIL NI!"
"HAHAHAHAHAHAHAHA TAK KENA."
"HAHAHAHAHAHAHAHA!"
Mereka gelak bersama sama. Gembira bersama sama.
Tapi tanpa mereka ketahui, ada yang memerhati mereka dengan penuh kebencian.
"Takguna! Macam mana diorang jadi rapat sampai macam tu sekali?" Soal Eunbin. Jay yang kat sebelah dia cuma diam pandang diorang.
"Aku tak boleh tengok Jihoon bahagia dengan perempuan lain. Kita kena hapuskan perempuan tu." Ujar Eunbin.
"Yah, kenapa perempuan tu yang kau nak hapuskan. Hapuskan lah Jihoon tu." Balas Jay.
"Eo? Wae? Kau suka perempuan tu ke?" Soal Eunbin. Jay terus terdiam sambil menggeleng. Mata Jay terus pandang diorang yang bergelak tawa.
"Gembiranya kau Jihyo.." getus hati Jay.
-
-
-
-"Jinjja?!!!! Eee bestnya!!!! Tak sabarnya aku!" Aku happy gila bila Jihoon cakap nak pergi bercuti. Bawak sekali halmeoni, harabeoji dan Niki.
"Mesti diorang happy kan dapat pergi bercuti hehehe." Ujar aku yang dah keluarkan telefon. Jihoon tahan tangan aku.
"Takpayah call, kita terus jumpa diorang kat kedai." Jihoon tersenyum pandang aku. Aku mengangguk laju. Happy gila!
-
Aku dengan Jihoon kat depan kedai makan halmeoni dan harabeoji. Kitaorang masuk ke dalam kedai tu. Ada beberapa orang pelanggan.
"Jihyo-ah!" Halmeoni terus berdiri, aku apa lagi terus berlari ke arah halmeoni. Seronok aku tengok halmeoni pun dah sihat.
"Halmeoni, bogoshipeo!" Ujar aku dalam pelukkan halmeoni. Halmeoni tersenyum sambil mengusap perlahan belakang badan aku.
"Duduk duduk, harini harabeoji belanja makan." Ujar harabeoji sambol tarik kerusi untuk kitaorang duduk. Jihyo tersenyum.
Niki keluar daripada dapur. Muka dia gembira pandang Jihyo tapi wajahnya kian bengis bila ternampak Jihoon ada sekali.
"Jihyo datang ni, nak bagitahu halmeoni dengan harabeoji sesuatu." Ujar Jihyo. Jihoon duduk sebelah aku. Harabeoji pantas sediakan kitaorang tteokbokki.
"Apa dia tu Jihyo?" Soal halmeoni. Aku tersenyum. Lalu aku keluarkan sesuatu daripada beg aku.
"Nah, untuk harabeoji, halmeoni dan Niki." Aku hulur tiket cruise. Halmeoni dan harabeoji terkejut sambil pandang aku.
"Untuk apa ni Jihyo?" Soal harabeoji.
"Kita akan pergi bercuti!" Ujar aku.
"Jinjja? Aigo Jihyo-ah." Halmeoni tersenyum gembira.
"Mwo? Bercuti kat mana?" Soal Niki.
"Pulau Nami!" Jawab aku excited.
"Aku rasa aku, harabeoji dan halmeoni tak boleh-" belum sempat Niki habiskan ayat ni.
"Okay boleh, kita pergi sama sama nae? Tak sabarnya harabeoji." Potong harabeoji.
"Harabeoji, wae?" Soal Niki.
"Aigo, bukan selalu kita pergi bercuti kan? Dapat luangkan masa dengan Jihyo dan Jihoon juga kan." Balas harabeoji. Halmeoni mengangguk setuju. Niki dah tepuk dahi. Nak taknak dia tetap kena ikut sekali. Walaupun dia rasa tercabar, sebab dia tahu memang akan guna duit Jihoon. Tak mungkin Jihyo mampu.
-
-
-
-Hari yang dinantikan telah tiba. Pulau Nami, kami datang!
Excited betul aku naik cruise nak ke Pulau Nami tu. Harabeoji dengan halmeoni pun excited jadi. Tak pernah aku tengok diorang happy macam ni. Bestnya dapat buat diorang tersenyum gembira macam ni.
"Suka?" Soal Jihoon yang berdiri sebelah aku. Aku mengangguk sambil tersenyum. Angin meniup, sejuk nyaman je rasa. Dengan bau air laut. Tenang..
Jihoon cium tangan aku. Lalu dia genggam lembut tangan aku dan masuk ke poket jaket dia.
"Jangan pernah lepaskan genggaman ni." Ujar Jihoon. Aku toleh pandang dia. Dengan angin yang tiup lembut rambut dia. Buatkan aku terpaku tengok dia.
"Aku sayang kau sampai hujung nyawa kau. Takda sesiapa yang akan gantikan tempat kau. Kau adalah wanita terakhir yang akan aku perjuangkan." Sambung Jihoon lagi yang masih menatap mata aku. Berakhir mata aku dengar kata kata dia.
"Uljima.." Jihoon lap airmata aku yang mengalir perlahan. Aku tergelak kekok.
Jihoon terus toleh pandang aku sambil bongkokkan badan dia sikit biar dia sama tinggi dengan aku.
"Isteri saya ni sayang saya tak?" Soal dia sambil sengih. Comel kau tahu tak?!!!
Aku mengangguk sambil lap airmata. Lantas aku merangkul bahu dia seeratnya.
"Mestilah saya sayang suami saya." Jawab aku. Jihoon terus peluk pinggang aku. Terangkat aku dia peluk ye.
Tuhan, aku harap kebahagiaan yang aku ada sekarang ni kekal selamanya. Jangan ambil dia daripada aku tuhan. Aku mencintainya..
-
-
-
-To be continue <3
YOU ARE READING
[ C ] Dia Mafia Tapi Sweet
Fanfiction[ PARK JIHOON FANFICTION ] Jihyo dipaksa kahwin dengan seorang mafia kerana ayah tirinya telah menjual Jihyo pada mafia itu. Disebabkan hutang. Kehidupan Jihyo yang masih lagi bersekolah malah sudah mencari kerja part time bagi menyara kos kehidupan...