13

92 9 0
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

"Mian, saya tak bermaksud pun nak tipu awak and semua orang. Tapi semuanya bersebab." Ujar aku. Jay hanya tunduk dan diam. Wajahnya memang berubah ketara. Berbeza dengan Jay yang aku kenal sebelum ni.

"Macam mana awak boleh kahwin dengan Jihoon? Atau awak memang terperangkap?" Soal Jay. Terdiam terus aku. Aku pun tak tahu nak jawab macam mana. Semuanya jadi secara tiba tiba.

"Maknanya awaklah perempuan yang kahwin dengan Jihoon. Kenapa saya tak syak daripada awal? Sedangkan Jihoon yang hantar awak pergi sekolah semua." Ujar Jay.

"Mana awak tahu pasal Jihoon kahwin tu?" Soal aku.

"Saya ni sepupu Jihoon. Tapi sejak mak ayah saya dah takda, saya jauhkan diri daripada semua sedara mara. Saya pun anak tunggal. Rasa awkward bila nak berkumpul dengan family besar ayah mak saya." Jawab Jay. Tak sangka aku.

"Masa majlis tu berlangsung, awak memang tak datang?" Soal aku. Jay menggeleng.

"Tapi, jebal Jay. Rahsiakan benda ni daripada orang lain. Saya taknak benda ni ganggu pembelajaran saya. Saya perlukan ketenangan kat sekolah tu." Ujar aku. Tetiba Jay berdiri.

"Saya nak balik. Gomawo.." ujar Jay, tanpa kata apa apa lagi dia terus pergi daripada situ. Aku tergamam. Dia marah dekat aku ke? Kenapalah boleh jumpa Eunbin tu kat situ?

"Annyeong? Jihyo kan?" Tetiba suara perempuan daripada belakang. Terkejut aku, Eunbin rupanya. Memang daripada tadi ke dia ikut aku dengan Jay?

"N-nae." Jawab aku. Rasa kekok.

"Awak kenal saya kan? Eunbin. Ex yeojachingu Jihoon." Balas Eunbin. Lah perlu ke perkenalkan diri sebagai ex suami aku? Aku cuma mengangguk.

"Awak kenal? Mesti Jihoon banyak cerita pasal saya kan? Atau awak jumpa gambar lama saya dengan Jihoon?" Soal Eunbin lagi. Kenapa dia tanya aku soalan macam tu eh? Dia tanya dekat isteri Jihoon tau. Aku cuma diam je.

"Mian, ter-over pulak. Tapi kan Jihyo, boleh saya tanya sesuatu?" Soal Eunbin lagi.

"Apa dia?" Soal aku semula. Aku dah shaking dah ni. Kang ada kang kena siku kang.

"Awak dengan Jihoon kahwin atas dasar cinta ke atau sebab terpaksa ye?" Soal dia, tersentak aku dengar soalan dia.

"Soalan jenis apalah awak tanya ni eh." Balas aku.

"Taklah, bukannya apa. Sebab saya kenal Jihoon tu macam mana. Dia memang takkan pernah lupakan saya. Sebab sayalah cinta pertama dia. Saya cuma nak pesan dekat awak, kalau betul awak kahwin dengan Jihoon sebab terpaksa. Boleh dah kot cerai. Sebab saya nak Jihoon balik." Ujar Eunbin. Weh sumpah melebih gila. Dia minta suami orang macam tu je.

"Untuk pengetahuan awak, saya dengan Jihoon kahwin atas dasar cinta. Bukan macam andaian yang awak bayangkan, atas dasar paksaan? Tak okay. And satu lagi ye. Awak nak Jihoon? Jihoon tak boleh lupakan awak? Tolong jangan berangan lagi, cukup cukuplah bermimpi di siang hari. Cuma nak cakap jelah, saya menang tanpa bertanding." Jawab aku. Terus aku berdiri.

"Kalau takda pape lagi, saya minta diri dulu ye Cik Eunbin!" Aku terus blah daripada situ. Eunbin cuba tergelak sinis.

"Aku takkan biarkan korang bahagia.." ujar Eunbin perlahan sambil pandang tajam ke arah Jihyo daripada belakang.

-
-
-
-

Balik rumah je aku terus masuk bilik. Aku tekup muka aku dengan bantal lepastu aku jerit sekuat hati aku. Airmata aku jangan ceritalah memang dah berjurai jurai dah. Sakitnya hati akuuuu!

Jihoon yang berdiri kat pintu bilik air cuma perhatikan je Jihyo.

Aku pandang bantal.

"KAU NAK MATI KE HAH PEREMPUAN?!" Aku tumbuk bantal tu.

"HARAP MUKA JE LAWA! TAPI HATI BUSUK MACAM BANGKAI TIKUS!" Aku tumbuk lagi bantal.

"KALAU IKUTKAN HATI AKU, AKU NAK TIKAM JE KAU HIDUP HIDUP! HUWARGHHHHHH!" Aku terus tumbuk bantal tu bertubi tubi.

"Ehem.." Jihoon berdehem sambil jalan menuju ke almari. Aku punya terkejut terus aku betulkan rambut sambil kesat airmata. Anjattt beruk aku. Jihoon nampak ke aksi aksi terlarang aku tadi? Alah malu!

"Kau dah balik?" Soal aku. Jihoon mengangguk.

"Kau ada bergaduh dengan siapa?" Soal Jihoon tiba tiba. Wehhhh nampak sangatlah dia nampak apa aku buat tadi. Malunya!!!!!! Aku diam tanpa jawab pertanyaan dia. Dia datang duduk kat katil sambil pandang aku.

"Siapa yang buat kau marah?" Soal Jihoon. Aku diam. Takkan nak cerita aku jumpa Eunbin pulak kan? Aku cuma menggeleng.

"Habistu sampai lunyai bantal tu kau tumbuk. Marah sangat.." ujar Jihoon. Terkebil kebil mata aku pandang bantal tu.

"Kau masih sayangkan Eunbin?" Soal aku. Jihoon pandang aku tak lepas.

"Kenapa kau tanya?" Soal Jihoon semula. Alahai mamat ni, aku tanya dia tanya aku balik hm. Aku terus diam and terus bangun.

"Aku nak makan, lapar." Ujar aku lalu aku keluar daripada bilik dan menuju ke dapur. Jihoon pandang je Jihyo.

-

Dekat dapur aku buat bibimbap. Apa yang ada dalam peti sejuk aku campurkan je semua. Sedap juga kejadiannya.

Jihoon datang kat aku. Dia dok pandang je aku. Aku buat buat tak nampak dia. Aku taknak dia bahas lagi pasal topik tadi.

"Kau makan apa?" Soal Jihoon.

"Nak? Makanlah." Ujar aku sambil hulur mangkuk bibimbap aku tu. Jihoon ambil and makan.

"Sedappp. Pandai kau buat." Balas Jihoon lalu dia menyumbat bibimbap dalam mulutnya lagi. Amboi laju makan. Aku yang lapar, dia yang makan lebih.

"Aku ni memang pakar bab bab macam ni."  Aku ambil semula mangkuk bibimbap aku. And aku sambung makan.

"Buatkan untuk aku satu boleh?" Soal Jihoon. Aku menggeleng menandakan yang aku taknak. Aku malas. Aku cuma nak makan. Tetiba Jihoon ambil mangkuk bibimbap aku.

"Yah Park Jihoon!" Jerit aku dengan mulut yang penuh. Jihoon buat tak tahu je, dia makan bibimbap aku.

"Ish kau ni pemalas nak buat sendiri!" Marah aku, terus aku bangun dan buat bibimbap baru untuk aku. Jihoon cuma tergelak kecil sambil tengok aku.

Ting tong!

Tiba tiba loceng rumah berbunyi. Siapa pula ni? Aku dengan Jihoon dah saling berpandangan. Aku dengan Jihoon bangun menuju ke pintu rumah. Jihoon bukakan pintu.

"Jay?" Soal aku. Terkejut aku bila nampak Jay depan pintu rumah. Jihoon dah pandang aku.

-
-
-
-

To be continue <3

[ C ] Dia Mafia Tapi Sweet Where stories live. Discover now