"Mă bucur că nu se poate întâmpla de două ori, febra primei iubiri. Pentru că este o febră și o povară, orice ar spune poeții."
- William Shakespeare, "Romeo și Julieta"
___
- Nu poți să cumperi iubire, Tom, i-a spus Edward Clinton băiatului de opt ani.
- Dar ai bani, tată, îl contrazice băiatul și se așează pe băncuța din grădină. Tatăl său îl urmează și oftează adânc la naivitatea copilului.
- Tom, iubirea este un sentiment, încearcă acesta să-i explice fiului său ca să înțeleagă. Un rege nu poate obliga poporul să-l iubească, acesta trebuie să facă ceva pentru ei, nu să le promită. Trebuie să cunoști defectele unei persoane ca să știi dacă o iubești cu adevărat.
Micuțul Tom s-a uitat la tatăl său și parcă o sclipire i-a luminat ochii când a înțeles la ce se referă acesta. Băiatul îl îmbrățișează, deși a fost învățat să nu arate afecțiune în public. Edward i-a întors gestul și l-a luat în brațe la rândul lui, apoi au intrat înapoi în casă pentru a lua prânzul alături de familia lor.
Într-un fel, acest moment i-a schimbat viața lui Thomas Clinton pentru totdeauna.
___
Florence Clinton își scoate mănușile albe și le pune pe un dulap de pe holul de la intrare cu indiferență. Edward se uită la ea dezaprobator, însă bărbatul este obișnuit cu comportamentul femeii.
Florence a vrut să se căsătorească cu omul pe care îl iubește, așa că tatăl s-a ocupat de asta și a salvat reputația familiei. Femeia s-a căsătorit cu Edward Clinton, un om de afaceri căutat în toată țara pentru carisma și priceperea lui. Acesta se ocupă cu importul de mătăsuri din Orient și are o afacere înfloritoare în Londra.
În timp, s-a îndrăgostit de el și el de ea. Au fost fericiți aproape 14 ani, totuși, secretele și minciunile lui Edward l-au prins din urmă, iar Florence și-a pierdut încrederea în el, iubirea dintre ei dispărând încet și sigur, ca o lumânare ce se stinge. Au devenit prieteni după luni de ură și se găsesc râzând singuri, momente urmate de lacrimi și certuri. Încearcă să țină relația lor departe de cei șase copii, dar devine tot mai dificil. Thomas și-a dat seama că lucrurile nu sunt așa cum par și e urmat de mintea ageră a fetiței lor, Grace.
Florence l-a iubit pe Edward fără să-i știe defectele și a costat-o mult.
Cei doi soți constată cu ușurință după seara petrecută cu cei din familia Finley că Tom pare mai schimbat. Grace le-a povestit despre faptul că primul lor născut se prea poate să se fi îndrăgostit.
Edward se află în biroul lui când Florence bate la ușă ca să discute această situație. Bărbatul este surprins să o vadă pe soția lui luând un pahar și turnând whiskey în el, fără să întrebe. Poate că Florence nu-l mai iubește pe Edward, dar el nu se va putea opri vreodată.
- Trebuie să discutăm despre Tom, îi spune Florence după ce bea din lichidul maroniu.
- Noi? întreabă acesta sarcastic. În ultima vreme ai fost doar tu, draga mea.
Florence simte cum roșeața i se urcă în obraji din cauza nervilor și se uită la el cu răutate.
- În orice caz, Edward, asta este o discuție importantă și ar trebui să te ridici la standardele ei din groapa în care ai căzut.
CITEȘTI
Cassidy (de T. Stark)
Mystery / Thriller"Imaginația este singura armă împotriva realității." _____________ Familia Finley și Clinton se retrag în fiecare vară la casele lor din Pike's Cave, pentru câteva săptămâni de odihnă și pace. Silvia Finley și Tom Clinton, primii născuți din cele d...