We've lost a lot of years, but you can't lose love. Not real love. It stays locked inside you, ready for whenever you are strong enough to find it again.
Tangan yang sudah dikepal membentuk penumbuk lalu meja kayu depan mata ditumbuk kuat oleh Tengku Mansor..dasar budak hingusan berani-berani dia ugut aku?
Dada yang berombak laju Tengku Mansor tahan amarah yang menggila..Ini tak boleh jadi,bagaimana dia boleh ada semua bahan bukti dan video itu? Arghhh Serabut betul kepala otak aku sejak beberapa hari ini..
Azizah yang melihat suaminya tidak berganjak termenung di gazebo, lalu ditegurnya lembut..
"Abang nak makan?"~
Tengku Mansor merenung tajam ke arah isterinya..
"Aku nak kau percepatkan pernikahan Hakeem dengan Ness secepat mungkin.."~
Azizah terkejut.. Tak ada angin, tak ada ribut tiba-tiba pula suaminya mengamuk tak tentu pasal.. Ini mesti Hakeem ada bagitahu apa-apa cerita pada dia..
"Kenapa?Ness dah tahu ke belum?"~
"Buat apa dia nak tahu? dia hak aku,anak aku.. aku boleh kahwinkan dia dengan sesiapa yang aku nak..."~ jawab Tengku Mansor dengan wajah bengisnya..
Kau nak mainkan aku?Baiklah aku akan hancurkan hidup perempuan yang kau sayang,walaupun anak aku menjadi bahan perantaraan dalam hal ini..bisik hatinya..
Ya Allah..mengucap panjang Azizah..
"Tapi Abang ,Ness tak cintakan Hakeem..boleh tak kita jangan paksa dia..biarlah Ness pilih kehidupan dia sendiri.."~
"Kenapa? kau dah tak sayangkan anak lelaki kau?"~ sindir Tengku Mansor..
"Ya Allah Abang,kenapa Abang cakap macam tu,Nufail anak kita mestilah saya sayangkan dia,tapi dia dah meninggal dunia biarlah dia tenang di alam sana Abang..lagipun Ness tak bersalah dalam hal ni.."~ jawab Azizah lagi..
Tak tahu macam mana lagi aku nak pujuk hati suami aku Ya Allah..
"Kau tak payah nak ajar hidup aku,aku tahu apa yang aku buat..kau dengar sini Azizah! aku takkan sesekali biarkan keluarga jahanam tu hidup senang..Anak lelaki dia mahupun keturunan dia, aku hancurkan sampai ke titik akhir..!"~ terus Tengku Mansor bangun dari situ..
Aku harus lakukan sesuatu..
Azizah telan liurnya dengan kelat.. Ya Allah Ya Tuhanku..lindungilah anakku..
.....
What???? Hadrian dan Nessa saling berpandangan..
Cepat-cepat Nessa menghulurkan tangannya ke arah Rian..
Hadrian masih dengan blur,laju dia menuju ke arah Nessa lalu dicium tangan Nessa..
"Ishhhhh bukan kiss tangan i la..tapi bagi i file tu.."~ ditunjukkan file di atas meja Rian..
Halah..halah..aku tengah kalut,boleh pulak dia datang kiss tangan aku..Ingat aku ada masa nak bermanja-manja dengan dia ke? Sudahlah Hakeem ada dekat luar sana..Haishh!! dah buang tabiat betul la orang tua ni.. Dari perasaan takut dan seram,aku rasa nak tergelak pulak..Hahaha
Hahaha Hadrian tergelak kecil..ditutup mulutnya dengan tangan..
"Sorry baby..i ingat you suruh i kiss tangan you.."~ sengeh Hadrian lagi..nasib baik dengan Nessa kalau dengan orang lain,mana aku nak sorok muka aku..Malu weyy!! Hahaha
"You ni cakap banyak la..cepat la.."~ Nessa dah rasa hujung-hujung takut..
Berani buat, berani tanggung. Kalau takut nak tanggung risiko, lain kali tak payah buat benda jahat..Sejak Hadrian muncul perangai lama aku kembali menguasai dalam diri, walaupun takut aku tetap buat..Gila Nessa kau betul-betul dah gila! Ye Aku gilakan Hadrian..Haha
YOU ARE READING
PROMISE me? { HOLD }
Romance"Please lupakan i Rian.."~ Tengku Nessa Imani "NEVER!! Sekali you muncul dalam hidup i..selamanya you akan berada disini,dan itu janji i pada you.."~ Tengku Hadrian Syah Warning ? Sexy Storyline ? 18 + ? Matured © All rights reserved by RaraIsmail9