Bab 22

2K 105 10
                                    

"Every sunset is an opportunity to reset. Every sunrise begins with new eyes."

Dari valet parking tergesa-gesa Hadrian berjalan memasuki salah satu restaurant di dalam Pavillion..Matanya melilau-lilau di sekeliling sedang mencari susuk tubuh seseorang yang amat dia kenali..Haa itu pun dia! Laju Hadrian melangkah menuju ke arah meja dihadapan hujung sana..

"Sorry i'm late.."~ ujar Hadrian sambil menarik kerusi,lalu dia melabuhkan duduknya berhadapan dengan Athalia..

Athalia yang mengangkat kepala ke atas untuk melihat siapakah gerangan empunya suara serak-serak basah itu,tiba-tiba terkesima..Oh my god ! handsomenya my future husband aku..Hadrian yang memakai baju kemeja plain warna dark blue dan seluar slack warna cream,kemudian tersenyum manis ke arahnya..

Auch! Serta merta buat jantung Athalia berdegup laju..Sudah la hampir seminggu mereka tidak bertentang mata,kerana kesibukan diri masing-masing..

"It's okay sayang..i pun baru je sampai.."~ jawab Athalia menghadiahkan senyuman paling manis pada Hadrian..

Menu ditangan dibelek-belek tapi matanya masih tak jemu memandang Hadrian depan mata..Whoii sabar Athalia sabar! Hiks!

"You dah order?"~ soal Hadrian sekali dibukakan beberapa button lengan baju kemejanya,lalu disinting hingga ke siku..

"Dah nasi goreng untuk sayang..boleh?"~ tanya Athalia..

Hadrian hanya mampu mengangguk..

Kalau bukan sebab aku kena paksa dengan papa dan ibu untuk terima Athalia anak Tan Sri Ismail sebagai teman lebih rapat..Mungkin sampai sekarang aku takkan terima dia lagi kot! Yela..nak mulakan bibit-bibit awal berkenalan dengan perempuan lain di usia macam ni rasa tak selesa pun ada..Haih! Tua-tua pun kena blind date! Haha Tapi tidak dinafikan Athalia seorang yang baik hati,penyabar,
professional dan memahami kerjayanya,but nak get long each other ambil masa juga..Walaupun mereka berdua jarang bertemu,satu je sikap dia yang aku boleh puji,iaitu dia tak pernah merajuk..Hebat bukan?

Tapi kadang-kadang aku rasa serba salah juga,buatnya si Athalia ni terlalu berharap pada aku..Susah pulak! Hmm nak paksa hati untuk aku terima dia pun tak boleh..Aduh! Ya Allah kenapa la keras sangat hati aku?

"Haera okay sayang?"~ soal Athalia..

Seakan tersedar dari mengelamun jauh,lantas Hadrian membetulkan kedudukannya di atas kerusi..

"Hmm.. Alhamdulillah Haera okay..Daddy you dah balik dari China?"~ tanya Hadrian..

"Dah semalam..haritu you cakap nak pergi Langkawi kan..bila?"~ soal Athalia lagi,sambil merenung ke dalam anak mata Hadrian..Haih! Handsome sungguh!

Hadrian mengangguk..

"Yup i nak pergi visited site project baru papa, yang i bagitahu you minggu lepas..kebetulan dua hari lagi Haera cuti sekolah,so boleh la i nak bawa dia jalan-jalan dekat sana..why?"~

Tak menunggu lama terus Athalia menjawab soalan itu..tak dan dan noh!

"Kalau i nak ikut you boleh? I promise i tak akan ganggu kerja you..and at the same time i boleh tolong you jagakan Haera.."~ ditayang gigi putihnya ke arah Hadrian seakan memujuk..

Erk! Terkebil-kebil mata Hadrian..firstime Athalia buat muka macam tu depan dia..Tiber aku rasa comel! Eh? Hahaha

"Are you serious?you tak fly ke?"~

PROMISE me? { HOLD } Where stories live. Discover now