4

131 19 3
                                    

Multimedyada Aktuğ var :)


Gazel ile okulun bahçesinde bir aşağı bir yukarı turluyorduk. Olabildiğince aklımı soğuklardan uzak tutmaya çalışıyordum. Onları düşündükçe beynimin tüm fonksiyonlarını nefret ele geçiriyordu. Düşünme Armi , düşünme kızım diye telkinler vermek pekte yeterli gelmiyordu.

'' Armi gel kantinden mısır alalım bol mayonezli '' bu kızın sıcak kanlılığı beni öldürüyordu. Nasıl bu kadar hayat dolu olabilir ki bir insan. Ona gülümseyip başımla onayladım.


Mısırlarımızı alıp bahçede tekrar turlamaya başladık bol mayonezli. Gazel bana geçen gün bir şov programında gördüğü hareketleri yapıyordu , kahkahalarla gülüyorduk. Bir başka hareketi yapmaya başladığında geri geri gitmeye başladı ve yere kapaklanması bir oldu. Ne olduğunu anlayamadan Gazele sinirle bakan 4 çift göz gördüm . SIÇTIK ! İstemsizce yutkunarak Gazel'in yanına ilerledim. Elini tutup ayağa kaldırdığımda yüzünü görebilme fırstım olmuştu. Yüzü kireç gibi bembeyazdı . Tutup kaldırdığım eli titriyordu. Yüzünü havaya kaldırmamış yere odaklamıştı , ellerini önünde birleştirip parmaklarıyla oynamaya başlamıştı.

'' Özür dilerim Aktuğ istemeden oldu .''

'' Ama oldu. Yarın bir gün yanlışlıkla birini öldürsen , yanlışlıkla olması ,birini öldürmüş olman durumu değiştirecek mi ? '' Gazel başını sağa sola salladı. Konuşmaya bile mecali kalmamıştı. İçimdeki öfke kıvılcımları yeniden belirmeye başlamıştı.

'' Bunu bilmen güzel , o zaman her hatanın bir cezası olacağınıda bilmelisin .'' Gazel yine cevap vermemiş kafasını aşağı yukarı sallamıştı.

'' Pekala öğle arası yemekhanede ol.'' Yanındakiler yüzlerindeki mimiği bile oynatmadan Aktuğun peşinden ilerledi. Ve biz ikimiz onların arkasından bakakaldık.


Öğle arası zili çalınca koşarak Gazelin sınıfına gittim. Çantasını toparlıyordu , yanına gidip oturdum.

'' Gitme.. gitmek zorunda değilsin.''

'' Zorundayım Armi , gitmezsem daha kötüsü olur . En azından şimdi ufak bir ödeşmeyle hesabı kapatabilirim.''

'' Bilerek yapmadın ödeşecek bir durum yok gitme.'' öğrendiklerimden sonra bunun saçma olduğunu bildiğim halde son çare ısrar ediyordum.

'' Gidiyorum Armi sen gelme , ne kadar az kişiye rezil olursam o kadar az utanırım.'' diyip kalkıp gitti. Arkasından bakakalmıştım. Kendi fermanını yazıyordu kendi ayaklarıyla.

Gazel'in peşine takılıp yemekhaneye gittim. Sanki okul yemekhanesi değil de hayatımda gidemeyeceğim lüx restorandı. Hayatımda görmediğim yemekler tabaklarda öğrencilerin kendilerini yemesini bekliyordu.

Gazelin ilerlediği yöne bakıp soğukların yemkhanenin orta yerinde beklediğini gördüm , usulca Gazelin arkasından ilerledim.

'' Adın neydi ?''

'' Gazel''

'' Evet Gazel sırf kız olduğun ve terbiyeli davranışından dolayı seni bu ufak hesaplaşmayla rahat bırakacağım . ''

'' Te..teşk..kür ederim.'' Bu salaklardan birde teşekkür ediyordu Allahımm. Bu aşağılıkların terbiyesizliklerine alışmışlar her dediklerine tamam denildiğinden bu kadar yüz bulmuşlar.

'' Rüzgar kovayı getir.'' Elinde hayvan pisliği dolu kovayla gelen rüzgarın yüzünde varla yok arasında bir tebessüm vardı , diğer üçü ise ifadesiz bakıyordu. Yemekhanedekiler yemeklerini bırakmışlar birazdan gerçekleşecek olaya odaklanmışlardı.

Gazel in ağlamamak için kendini sıktığı oldukça barizdi. Ellerini yumruk yapmış gözlerini kapatmıştı. Rüzgar Aktuğun yanında yerini alıp kovayı ona uzattı. Daha fazla bu işkenceye tahammül gösteremeyecektim.

'' Hey sen baksana , sen kim oluyorsun da böyle birşeyi yapıyosun ? hayvan pisliğine meraklıysan kendin gir o kovaya hakettiğin yere .'' Bu sözlerime ben olmak üzere tüm yemekhane şok olmuştu. Aktuğ ise kızgın gözlerle bana bakıyordu. Ben şimdi boğa kırmızıyı bayrağı mı göstermiştim ?

'' Tipine bakılırsa sen yeni burslu öğrencisin . Dilinin bursundan büyük olduğu gördük bakalım bu şovunun karşısında başına geleceklere tahammül edecek kadar sabrın da büyük mü . Arkadaşını o kadar seviyorsun madem kovayı kendi kafana geçir . Hemen ''

'' Ne ? ''

'' Kafana kovayı geçir dedim.'' Zengin veledi seni , sen kendini ne sanıyorsun , hayvan , onun bunun çocuğu seni . Sen şimdi görürsün . Ani bir hamleyle Rüzgarın elinde ki kovayı kaptığım gibi Aktuğun başına geçirdim. Gazelin elinden tuttum .

'' Koş .''

SOĞUKLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin