16

54 15 0
                                    

'' Oğlum manyak mısın vakit geçirmek ne demek ? ''

'' Of Aktuğ annem gibi konuşuyorsun.''

'' Ne halt edersen et. Ama yarın bir gün başına iş alırsan karışmam Eren ''

'' Çok fazla abartmıyor musun Aktuğ ? Bu denli tepki vermenin nedeni Gazelin Arminin arkadaşı olması olabilir mi ? ''

'' Ne alakası var oğlum ? Seni düşünende kabahat.''

'' Aynen düşünme sen beni. Sen ne yaptın Armiyi tavladın mı ?''

'' Onu tavlamaya çalışmıyorum ben.''

'' Ne halt ediyorsun o zaman kızın peşinde ? ''

'' Beni sevmesini sağlamaya çalışıyorum. Derdim sevgili olmak değil. Etrafımda tavlanacak çok kız var o farklı. Boşversene anlamazsın .''

'' Düşüncesizce davranıyorsun Aktuğ. Hadi şimdi aranızda birşey oldu diyelim ilerde ne olacak ? Ailen izin verir mi sanıyorsun ?''

''Onlardan izin isteyen olmadı. Bana ailelik yapmamış insanların hayatım üzerinde söz hakkı yok.''

'' Çok hafife alıyorsun . Neyse kafana göre.''

Gözlerimi deri koltuğuna yarı yatar şekilde uzanmış Rüzgara çevirdim. Konuya dahil olmamasının nedeni kesinlikle Periydi. Saatlerdir o aptal telefona bakıp gülüyordu. Ne saçma sapan bir ortamımız vardı böyle. Birimiz kendinden üç yaş büyük bir kızın peşinde Mecnun olur, birimiz kızları oyuncak gibi görür, birimiz mesajlaşırken gülecek kadar aklı havadadır ve ben .. Bende ne bileyim böyleydim işte. İnsanların gözünde çapkın halbuki daha önce hiç sevgili olmamış ve kaçık bir kıza takılıp kalmış aptaldım.

'' Rüzgar Peri ile aranız nasıl ? ''

'' Abi çok tatlı kız ya bana çok iyi hissettiriyor. Anlayışlı , kibar , zeki , güzel.. ''

'' Ve fakir '' diye araya girdi Eren.

'' Kes sesini be . Ne yapayım fakirse. Sanki onun parasına mı ihtiyacım var benim. Tüm sülalesini satın alacak param var zaten . ''

'' Cidden siz ikiniz kafayı yemişsiniz. Hala anlamıyorsunuz değil mi ? Artık eskisi gibi değil hiç birşey. Şu saatten sonra görüldüğünüz her kıza gelecekte ki eşiniz gözüyle bakılacak.''

'' Ben varım .'' dedim

'' Bende .'' dedi Rüzgar beni destekleyerek.

'' Sınıf farkı var lan aranızda sınıf. Sırf siz istiyorsunuz diye böyle olacağını mı sanıyorsunuz. O kızlarla görülüp adlarınız anıldığında ailelerinizin hedefi olacaksınız. Kabullenmeyecekler , soyadlarına uygun gelin isteyecekler. Bunun içinde ellerinden geleni yapacaklar . Tıpkı Rüzgar abine yapılan ve Aktuğ ablana yapılan gibi anne babalarımızda bu sistemde evlendi. Yaşanılanları unutuyor musunuz ? Hadi siz evlatlarısınız , ya onlar ? Kızlara ne olacak fikriniz var mı ? Mantıklı olun lan biraz .''

Rüzgar da bende sessiz kalmayı tercih etmiştik. Haklıydı. Lanet olsun ki haklıydı. Ailem benim umurumda değildi. Bana ne derlerse desinler hava hoştu. Ama Armiye edecekleri tek söz geri dönülmez bir yola sokardı hepimizi. Rüzgarın aileside aynı şekilde durumu asla hoş karşılamazlardı. Ve soğuklar muhteşem ailelere yenilirdi.

İlk defa kendime bir şans vermiştim. Benim şansım Arminin mutsuzluğu olacaksa standart hayatıma dönmek Ereninde söylediği gibi en mantıklı olandı.

Mutsuz sonla biten hikaye olur muydu ?

****

Armi'den

SOĞUKLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin