Nandroil'in sinir halinde yazdığı iki dize sayesinde büyücülerin ne tür bir tehdit olabileceği Batı Öncü Birliği'ndeki süvariler tarafından öğrenilmiş oldu. Kısa süre sonra da bu haber Doğu Öncü Birliği'ne ulaşacak, sonraysa bütün krallığa yayılacaktı. Büyücü ve ölüm kelimelerinin aynı cümle içinde geçmesi halkı panikletmek için yeterli bir sebepti. Nitekim öyle de oldu.
Nandroil gelişen olaylardan hiç memnun değildi. Kasvet çöken kraliyet salonunda başını iki eli arasına aldı. "Halkımız panik halinde. Herkes işini aksatmaya başladı." dedi ve derin bir iç çekti. Öncü birliğine gönderdiği nottan pişmandı. "Büyücülerin ölümcül olabileceğini açık etmemeliydim."
"Er ya da geç öğreneceklerdi baba. En azından artık temkinli davranırlar." Bir süre daha kalede duran Potra babasını sakinleştirmeye çalışıyordu.
"Doğuracağı sonuçlar öngörülemez oğlum. Elbet öğreneceklerdi ama dedikodu ne kadar tehlikelidir bilirsin. Her şey olduğundan katbekat fazla abartılarak yayılır. Bu haber çok geçmeden diğer krallıkların da kulağına çalınır. Fablon'a ve Yood'a söyleyin gözlerini dört açsınlar. Gece nöbetçi olan hangisiyse asla ama asla uykuya dalmasın."
"Emredersiniz kralım." diyerek Nandroil'in yanından ayrıldı Potra. Kralın uyarısını Fablon ve Yood'a iletmek üzere bir çığırtkan görevlendirdi.
Aradan geçen yorucu bir günün ardından ertesi sabah kraliyet içindeki panik havası kısmi olarak dağılmıştı. Zaten yaşadıkları dünyada ölümcül olmayan hemen hemen hiçbir şey yoktu. Bundan dolayı olsa gerek halk tarafından büyücülerin tehlikeli olabileceği çok geçmeden kabullenilmişti.
Akşama doğru Batı Öncü Birliği'nden kuzgun ile rapor geldi. Fablon alelacele gelen notu krala yetiştirdi.
Raporda; büyük bir yaratık sürüsünün izinden güneybatıya doğru giden süvarilerin, yaratıkların tamamını Argas köyünde baskın yaptıkları sırada yakalayarak katlettiği, ancak yetişene kadar Gundulların Argas'ta büyük yıkıma sebebiyet vererek çok sayıda köylüyü öldürdüğü, hayatta kalan köylülerin krallığa sığınma taleplerinin olduğu, köylülerin sığınma şartları hakkında bilgilendirildiği, kralın onay vermesi halinde yarın günün ilk ışıkları ile yola çıkarak iki gün içinde kaleye huzuruna bağlılık yemini etmeleri için getirileceği yazıyordu.
Nandroil raporu okuduktan sonra Fablon'u göndermedi. "Argas... Argas'ı bilir misin Fablon?"
"Hayır efendim."
"Bir zamanlar bolluk ve bereketin hâkim olduğu orman köyü. Zamanla bereketli topraklara yerleşmenin bedelini ağır ödedi zavallılar. Biz de o duruma düşmemek için her zaman güçlü olmalıyız." Nandroil kraliyet salonunda birkaç tur volta attıktan sonra bir parşömen kâğıdı çıkarttı. "Zavallıların uzattığı eli geri çeviremeyiz." Argas köylülerinin sığınma taleplerine onay verdiği parşömeni mühürleyerek Fablon'a verdi.
"Beklemeden bu haberi uçur. Bu arada diğer krallıklardan kuzgun gelirse oyalanmadan bana getir. Gece veya gündüz fark etmez, mutlaka hızla ulaştırın bana. Yood'a da söyle. Büyücülerin dedikodusu ile ilgili onlardan gelecek talep veya sorular çok önemli."
"Emredersiniz kralım." diyerek parşömeni aldığı gibi dışarı fırladı Fablon. O dışarı çıktıktan sonra Nandroil kimsenin duymaması için özen göstererek kendi kendine mırıldandı, yakın zamanda Hilgarian'a karşı burayı savunmak için müttefikimiz olabilirler, onlara nazik bir dille ve hızlıca dönüş yapmamız gerekiyor...
Kralın onayından iki gün sonra öncü birliğin nezaretindeki Argas köylüleri geldi. Ulu Gölge Krallığı'nın kralı Nandroil'e bağlılık yemini ettikten sonra hepsi tek tek kayıt altına alınarak onlar için uygun görülen yerlere yerleştirildiler. Köylülerin sayısı az da olsa içlerindeki korucuların faydası olacağını kral çok iyi biliyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DORPUL
Fantasy*** Dışarıdan içeriye yaklaşan gizemli ışık her ne ise hiç hoşlarına gitmemişti. Orgi kılıcının kabzasını sıkıca kavramış, Uir yayını iyice gerdirmiş ve Venar sivri pençlerini sonuna kadar çıkarmış içeri yaklaşan ne olduğu belirsiz ışığı veya o ışığ...