Bölüm 15

426 22 0
                                    


Bir kaç gün sonra.

Ayakkabılarımın altındaki halı o sabah yağan yağmurdan ıslanmıştı.  Odamdaki masanın üzerine özenle yerleştirilmiş mektubu aldım.  Temiz zarfın üzerindeki mühür, kaba tüylü bir kartalın simgesiydi.

"Bu ne?"

Çay servisi yapan Daisy cevap verdi.

Ah, mektup genç bayan için.  Entera ailesinden Caron isimli biri tarafından gönderilir.  Bu isimde birini tanıyor musun?”

Caron Entera mı?

Sanki bir yerden duymuştum ama zil çalmadı.  Hemen mührü çıkarıp zarfı açtım.  Kişisel nedenlerle ikinci kez bir mektup geldi.

Aldığım ilk mektup on üç yaşındaydı.  Ne yazık ki, herhangi bir soylunun alacağı Kraliyet Akademisi'ne bir kabul mektubuydu.  Bunun dışında, yalnızca Katrina Ezellot'a hitaben yazılmış hiçbir mektup almadım.  Kişisel sosyal hayatım her zaman gri bir alan olmuştu.

"Leydi Katrina Ezellot'a..."

Mektubun içeriğini dikkatlice okuduğumda, Lockherd'ı eğitim alanına kadar takip ettiğimde tanıştığım kızın Caron Entera olduğunu hemen hatırlıyorum.

Sadece onun güzel, gayri meşru bir çocuk olduğunu biliyordum ama Caron'un el yazısı Eden'ınki kadar pürüzsüz ve yumuşaktı.  Her şeyden önce, zor veya akademik kelimeler yoktu, dolayısıyla anlaşılması çok kolaydı.  Aristokratların genellikle kendilerini klas ve benzersiz göstermek için kullandıkları gösterişli cümleler bile yoktu.  Belki de okuma yazma dersine girmediği içindi.  Bu sadece benim tahminimdi, ama hoş olmayan bir muameleden dolayı da olabilirdi.

"Ne diyor?  İlk defa size uygun bir mektup geldi leydim, bu yüzden oldukça gerginim.

Mektubun son satırına kadar dikkatlice kontrol ettikten sonra kağıdı katladım.  Rüya görüyor gibiydim.

"Bu bir davet."

"Aman tanrım!  Gerçek mi?  Bu Entera Dükü tarafından düzenlenen bir çay partisi mi leydim?

Neden olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu ama Daisy bundan benden daha çok zevk almışa benziyordu.

"Bu arada, Dük Entera'nın ne zamandan beri kızı oldu?... Onun sadece iki çocuğu olduğunu sanıyordum."

"Hatalı değilsin.  Ancak Caron, düşesin biyolojik çocuğu değil.  Bu mektup büyük bir çay partisine davet de değil.  Bu sadece benim için bir davet.”

Bu gerçekten cennetten gönderilen bir fırsattı.  Geçmiş hayatıma ait anıları hatırlamamın üzerinden sadece üçüncü gün geçmişti.  Sosyal görgü kurallarının uygulamaya geçme zamanı gelmişti.  Sonunda öğrendiklerimi sergileme şansı verildi.  Şans küçük bir oturma odası şeklindeyken bile!

Hedefe ulaşmak için merdivenleri adım adım çıkmak gerekiyordu.  Caron'la bire bir çay partisiyle başlayarak, yeni Katrina için canlı bir gelecek yaratacaktım!

“Hm, iyi.  O gün ona adımı söylediğim için mutluyum.

"Ama Kontes kızmaz mı?"

"Anne?"

“Hanımefendinin sosyal faaliyetleri hakkında her zaman endişeleniyor.  Entera Hanım ne kadar sevimli olursa olsun, eğer gayri meşru bir çocuksa..."

Daisy'nin yüzü kaygıyla doldu.  Onun bu sözleriyle ben de kendimi anneme 'gayrimeşru bir çocuktan davet aldım' dediğimi hayal etmeye çalıştım.  Ancak ne kadar uğraşırsam uğraşayım mantıklı bir resim çizemedim.  Bunun nedeni, hayatımda ilk kez biri tarafından davet edilmemdi.

"Eh, onun bu tür şeylere kızacak bir tip olduğunu sanmıyorum."

Muhtemelen.

Küçük umuda sarıldım, inancımı kalbimin bir köşesinde sımsıkı tuttum.  Yine de, her ihtimale karşı o sabah ondan izin almam gerekecek gibiydi.  Sonuna kadar itiraz ederse...

Pekala, sanırım gizlice kaçmaktan başka çarem kalmayacaktı.

❇❇❇

Bir kadın arkadaş edinme konusundaki büyük stratejiyi gerçekleştirmenin ilk günü aklıma geldi.  O kadar çok sabırsızlıkla beklediğim bir andı ki iki gün boyunca doğru dürüst uyuyamadım.  Mektubunu aldıktan sonra Entera'yı ziyaret etmeye karar verdiğimden bugüne kadar, otururken çekilmiş resmim Caron'la yüz yüze, sohbet ederken gülmek kafamın içinde onlarca kez tekrar edilmişti.  Ve her seferinde böyle, kalbim sevinçten hopladı.

"Lockherd bugün eve gelmedi mi?"

“İkinci genç efendi şafak vakti eve geldi.  Bugün iyice dinleneceğini duydum.”

Uzun zamandır beklediğim cevap buydu.  Lockherd'ın dört gün sonra dönüşü düşünüldüğünde, Sör Pancion'un da Entera malikanesine geri dönmesi muhtemeldi.

Harika.

Bu durumda, günün amacı Caron ile bir dostluk geliştirmek ama aynı zamanda Entera Kalesi'nde Sir Pancion'u bir an için görmek olacaktır.  Yüzünü kontrol etmekten başka bir şeye ihtiyacım yoktu.  Hayır, aslında ikinci kez düşündüm de, vücuduna, genel görünüşüne de dikkat etmem gerekiyordu.

Bugün Lord Pancion'u görmeliyim!

Bunu düşündükçe, o gün Lockherd'ı takip ettiğim için kendimi daha şanslı hissettim.  Lockherd'ın son birkaç gündür iş yoğunluğundan dolayı şatoya dönememesi çok kötü.  Bu nedenle Sir Pancion ile görüşmek üzere işyerini tekrar ziyaret etme fırsatım olmadı.

Gergindim, saçımın nasıl yapıldığını veya kıyafetlerimin üzerimde nasıl göründüğünü kontrol edecek param yoktu.  Daisy'nin söylediği gibi annemin odasına gittim ve kendinden emin bir şekilde konuştum.

"Caron Entera ile tanışmalıyım, o Dük Entera'nın kızı!"

"O halde, şimdi Entera Kalesi'ne mi gidiyorsun Kate?  Öyle mi görünüyorsun?”

~takip etmeyi, yorum yapmayı ve puan vermeyi unutmayın ~

Nişanlımın sevgilisini arıyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin