Bölüm 43

170 19 2
                                    


Nişanlımın Sevgilisini Arıyorum – Bölüm 43





Nezar’ın benden kendisiyle birlikte salonu terk etmemi istemesinin üzerinden on dakika geçmişti.  Ancak, açlıktan ölmek üzere olan iblisler gibi etrafını saran soylular tarafından yakalandı.  Dayanamadım, üç dört adım uzaklaştım ve sessizce somon salatasını alıp yedim.  Midem biraz doluyormuş gibi hissettim ama hazımsızlığı önlemek için iyice çiğnemem gerekiyordu.



Nişanlısı olarak onun yanında duracak özgüvenim yoktu.  Çünkü düşüncesizce şeyler söyleyerek Nezar’ı utandırmak istemedim.  Bu arada Nezar başını bana çevirdi ve özür dileyen bir bakış attı.  Homurdandım ve fark etmemiş gibi davranarak arkamı döndüm.



“Ve bu benim ikinci kızım Medea.  Medea, Majestelerini selamlamanızı istiyorum.”



“Sizinle tanışmak bir onurdur, Majesteleri Nezar.  Adım Medea Collanto.  Bana Medea diyebilirsin.”



“Korkarım ilk buluşmamızda bu kadar saygısız olamam.  Leydi Collanto, tanıştığıma memnun oldum.  Duyduklarım kadar güzelsin.”



Bunun sadece boş bir dalkavukluk olduğunu bilmeme rağmen gözlerimi zorlamadan edemedim.  Nezar kadının elinin tersini hafifçe öperek kadının yüzünü kızarttı.



Sorun değil.  Nezar’ı ne kadar çok kız severse onun sevgilisini bulmam da o kadar kolay olurdu.  Bu yüzden kıskanmaya veya kıskanmaya gerek yok.



“Ah, önümüzdeki ay İmparatorluğun en büyük opera binası Collanto’da açılacak.  Sakıncası yoksa tiyatronun açılış törenine katılmanızı rica ediyorum…”



“Ah, zamanı gelince ziyaret edeceğim.  Ancak yoğun bir program nedeniyle emin olamıyorum.



“Haha!  Sözleriniz için çok teşekkür ederim.  Majesteleri Veliaht Prens bu günlerde çok meşgul olmalı…”





O şiş göbekli kel kont Collanto’da aklını mı kaybetmişti?  Hayır, küstahça bir şey söyleyebilirdi ve bu konuda hala aptalı oynuyor olurdu, o çok kalın tenli.



Nezar’ı partisinin yıldızı yapmak niyeti bir sineğin bile bileceği bir şeydi.  Varlığımı fark etmeseler de, Nezar’ı sonuna kadar sahiplenmeye devam ederken çevredeki birçok aristokrat tedirgin olmaya ve sabırsızlanmaya başlamıştı.  Gerçekten kinci bir adamdı.



“Ah!  Aslında bugün Medea’nın sosyeteye tanıtılacak kızı.  Öyle değil mi Medea?”



“Evet.  Sosyeteye sosyeteye tanıtılacak kız arkadaşımı böylesine anlamlı bir ziyafette ağırlamak benim için bir onurdur.”



Mırıldanan kadının gözleri Nezar’ın yüzünden bir an bile ayrılmadı.  Kelimenin tam anlamıyla aşık bir kadının bakışlarıydı.



Sorun değil, sorun değil.  İkisi göz teması kursaydı daha da iyi olurdu.



Kont Collanto sanki beklediği bir cevap varmış gibi beklenti dolu bir yüzle Nezar’a baktı.  Ancak Nezar sadece hafifçe kıkırdadı ve hiçbir şey söylemedi ve buna kısaca gülen Kont tekrar konuştu.



“Majesteleri Nezar, Medea’nın ilk dans partneri olabilir misiniz?”



“…Ben?”



Bazen içgüdü mantığın önüne geçiyordu.  Tesadüfen şu anda benim için geçerli olan da buydu.  Uzun zamandır beklediğim hedefe ulaşmak için ya burada sessizce kalmalıyım ya da soğukkanlılıkla arkamı dönmeliyim.  Ama şimdi iyice düşünmek yerine tüm dikkatim tek bir şeye odaklandığından düşünce devrem durmuştu.



Somon lokmasını yutarak onlara doğru yürüdüm.



“Baba-baba!  Majestelerinin nişanlısı var…”

Kadın ağzını kapatıp kıkırdarken adımlarım Nezar’ın yanında durdu.  Aynı anda üç bakış da bana döndü.  Bunların arasında Medea Collanto’nun gözleri irileşti.



“Kim-, sen kimsin…”



Çaresiz kadına gülümsedim.



“Bu kadar kaba olacak kadar ne yedin?”



Medea’nın yüzü sertleşti.  Sonra yüzünde oldukça sersemlemiş bir ifadeyle ağzını kapatan elini yavaşça indirdi.  Eski kontun ve kızının tepkilerine baktım, sonra geniş bir gülümsemeyle şöyle dedim:



“Basit bir yeni zenginin Hazretleri Nezar’la flört ettiğini düşünmek ne kadar kaba ve utanmaz.”



Ç/n: yeni zengin – yakın zamanda servet edinmiş ancak bunu gösterişli davranarak herkesin önünde göstermek isteyen insanlar



“Genç hanım çok fazla.  Bu kadar aniden içeri giren senken bu nasıl bir saçmalık?  Bir yetişkinin sohbetine hiç tereddüt etmeden müdahale edeceğinizi düşünmek… Gerçekten şaşkınım!  Sen nasıl bir ailedensin?”



“Nezar Hazretleri ile evlenmeye söz verilen benim.”



Çenemi kaldırıp kendinden emin bir şekilde konuştuğumda Kont’un ağzı kapandı.  Yüzümü tanımamaları doğaldı.  Kaç kez büyük partilere katıldığımı ancak iki parmakla sayabilirdim, bu yüzden birkaçı dışında konukların çoğu bana yabancıydı.



“Nişanlısı yanında olan bir adamdan ilk dans partneriniz olmasını mı istiyorsunuz?!  Sen nasıl bir kültürdensin?”



Medea’nın ten rengi soldu.  İmparatorluğun insanları on sekiz yaşından itibaren yetişkin olarak tanınıyordu ve kadın aristokratlar yetişkin olur olmaz ilk kez sahneye çıktılar.  Artık bir yetişkin olan ona göre, benim sert ses tonumla eleştirilmek utanç vericinin de ötesindeydi.  Şaşkın bir yüzle ileri geri bakan Kont, kısık bir sesle cevap verdi.



“Öncelikle özür dilemek istiyorum leydim.  Majestelerinin nişanlısı olduğunu hiç duymadım…”



Bilmemesi mümkün değildi.  Daha çok bilmiyormuş gibi davranıyordu, Nezar’ı kullanmaya çalışıyor olmalıydı.  Ne kadar açık bir yalan!  Aşağılayıcı bir gülüş attım.



“Hiç farkında olmadığını söylemek konusunda çok cesursun.  Bilmiyorsan sormalıydın Kont.  Nezar Hazretleri ile nişan taahhütlerini imzalamamın üzerinden beş yıl geçti bile.  Beş yıl.  Bu kadar uzun süre yurtdışına mı çıktınız?”



Göbekli kont önümde anlamsız şeyler söylemeye başladı, sonra kızını alıp ortadan kayboldu.  Arkasında bıraktığı korkunç bahaneyi bile hatırlayamadım.  Bu insanların ne kadar küstah olduklarını görünce şaşkına döndüm ve kalan şampanyayı yudumlayıp yakındaki bir masaya koydum.



Sanırım doğru olanı yaptım.  Nezar’ın böyle bir aileye ihtiyacı yok.



O anda başımın üstünde küçük bir kahkaha duyuldu.



“İyi konuştun.  Biraz daha nazik davrandığını düşünmüştüm ama sanırım asabiliğin hiç de kaybolmamış.”



“Çabuk sinirlenme?  O eski kont bana sanki görünmezmişim gibi davrandı.  Tabii ki bu beni kızdırıyor!



Arkamı döndüğümde Nezar, tıpkı soylulara davrandığı gibi yüzünde yumuşak, nazik bir gülümsemeyle bana bakıyordu.  O kadar muhteşem bir ifadeydi ki, sadece Medea değil, imparatorluğun sayısız soylu kadını da bu ifadeye hayran kalmıştı.



“Sağ.  Yüz kere haklısın Kate.  Seninle daha sonra konuşmam gerektiğini düşündüm.  Ama senin sayende yeterince sıkıntılı şey yaptığımı düşünüyorum, o yüzden şimdi kaçalım.”



Son sözleri masallardan fırlamış romantik cümleler gibiydi.  Heyecanla başımı salladım ve Cassandra Salonu’ndan çıkan Nezar’ın peşinden gittim.  İmparatorluk sarayının içkili ve danslı gecesi çok güzeldi.  Göz kamaştırıcı derecede parlak iç mekan ve zifiri siyah dış mekanın tamamı tam bir kontrast oluşturuyordu.



Daha önce olduğu gibi, ileriye doğru adım attığımda Nezar sakin bir şekilde yavaş adımlarımı bekledi.  Zaman geçtikçe boyum uzasa da Nezar’la benimki arasındaki fark hiç de daralmamış gibiydi.  Nezar dönüp Cassandra Salonu ile Victoria Kalesi’ni birbirine bağlayan bahçeye girdi.  Çiçeklerin yoğun kokusu sessiz havayı her yönden dolduruyordu.



Bu ne tür bir çiçek?



Ne kadar bakarsam bakayım ilk defa görüyordum ama kokusu oldukça tanıdıktı.



“Buraya gel Nezar.  Hayatımda hiç bu kadar güzel çiçekler görmemiştim.  Egzotik bir tür mü?  Yaprakları şakayık gibi muhteşem ama kokusu miske benziyor.”

Bir çiçek çalısının önünde durdum ve yapraklara daha yakından baktım.  İç dekorasyonda kullanılabilecek iri ve görkemli bir misk gülüydü.



“Ah, bunlar misk gülleri.  Bu Sör Pancion’un Camaudra Krallığı’ndan aldığı bir şey.  Onu Entera’ya geri götürmek yerine İmparatorluk Kalesi’ne teklif edildi ve buraya dikildi.”



“Bu ona mı verildi?”



Nezar kısaca başını salladı.



“Camaudra Kralı, ülkesinin tebaasının iyiliği için İmparatorluğa karşı savaşmaktan vazgeçti.  Biz ilerler ilerlemez Camaudra buranın Süvari İmparatorluğu’na bağlı bir ülke olduğunu kabul etti ve Prenses Theresia’ya teklifte bulundu.  Misk gülleri prensesin Lord Pancion’a verdiği bir hediyeydi.”



Eğer Camaudra Krallığı idiyse onu da hatırladım.  Hakim olunan her ülkeden dört prensesin, aralarında Prenses Theresia’nın da olduğu, kurban kesildiği haberi geçen yılın sonunda çoktan yayılmıştı.



“Prenses Theresia neden Lord Pancion’a hediyeler veriyor?  Prenses artık Majestelerinin kişisidir.”



Tam olarak ‘kişi’ değil, daha ziyade bir haraç.  Nezar elini uzatıp en çok açan misk gülünü kopardı.  Yapraklar o kadar ağırdı ki, ağırlığı taşıyamayan sap yana doğru eğildi.



“Eh, bu sıradan bir şekilde anlatılacak pek hoş bir hikaye değil.  Ancak kesin olan şu ki, güller Entera’ya değil buraya dikildi.”



Kokusunu duyana kadar burnuna yaklaştırdı, sonra da çiçeği çalılığın üzerine fırlattı.



“Merak ettiğin başka bir şey var mı?”



Gökyüzü karanlıktı ama Nezar’ın yüzü aydınlıktı.  Şafak sisi gibi belli belirsiz düşen ay ışığı alnına parlıyordu.  Kalbimin titremesi bundan daha net hissedilemezdi.  Bazı nedenlerden dolayı dayanılmaz derecede sıcak hissettim ve sonunda garip bir şekilde boğazımı temizleyip bakışlarımı başka tarafa çevirdim.


Nişanlımın sevgilisini arıyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin